Mijn eerste G Shock Mod (Display-Mod) 😃

Ik wilde het al heel lang.
Dus nu toch maar doorgepakt !

Ik heb dan toch maar (ietwat ongeduldig) mijn GW-B5600 van een negatief display naar een positief display gemod.

Eerst maar een skalpel besteld.

G Shock disassemble !

Filter verwijderen van de display

Display goed schoonmaken. Overige lijmresten verwijderen.

Nu …

De bedoeling …

Nu het priegel snijwerk :sweat_smile:
Bovenste filter iss het origineel. Gebruikt als patroon.
De onderste is vers gesneden …

En toen eigenlijk zo geconcentreerd bezig geweest … dat ik geen foto’s meer heb genomen haha
Maar het komt er simpel op neer, de nieuwe filter erop leggen en het horloge weer in elkaar zetten.

Voor

Na

Het is niet perfect (de filter was niet helemaal schoon.
Maar man oh damn vind ik hem nu mooi ! :heart_eyes:
Mijn ultieme beater nu !

Wanneer ik ooit nog een echt goede, nieuwe filter kan vinden, ga ik hem proberen wat mooier / perfecter te maken.

Ik wou dit al zooooo lang, maar durfde het niet aan. En ook had ik nog geen goed polarisatie filter gevonden.
Maar nu toch maar de doorgepakt en het gewoon gedaan.
En ik ben niet ontevreden over mijn ‘handy-work’, al zeg ik het zelf :blush:

Groeten,
Thomas

:smiley::smiley:

(PS: Bedankt voor de reacties voor die verdomde pinnetjes. Snap nog steeds niet waarom het niet wou. Misschien dat wat @CADirk zei. Ik weet het niet.)

34 likes

Ziet er goed uit! Hoe lang ben je er uiteindelijk mee bezig geweest?

1 like

Hehe. Het geklungel met het proberen van de combi-bracelet er weer op te zetten, niet meegerekend … een klein uurtje denk ik :blush:

Met het geklungel meegereken (vanaf hier te lezen G-shock only) 2 uurtjes ongeveer :sweat_smile:

1 like

Haha ja dat zag ik al voorbij komen. Ik kon alleen niet zoveel bijdragen want de combi bracelet ging bij mij best wel soepel.

Maar het eind resultaat ziet er top uit!

1 like

Ja, ik snap het werkelijk ook niet. ik heb er echt wel een uur mee geklooit Had het meest simpele moeten zijn van de hele mod haha :sweat_smile:

Dank !! Ben er heel erg blij mee ! Kan nu de GW-5000 even uit m’n hoofd zetten :grin:

1 like

Wat voor caseback heeft je GW5600?

1 like

Het is je dus toch gelukt? Gaaf Thomas.
Wel een heel beetje duidelijker afleesbaar ook zo :ok_hand:

2 likes

Met 4 schroefjes … 5000 is screwback, of niet ?

Daaank !! :pray:t2::pray:t2: :blush:

Leuk gedaan👍

1 like

Mooi gedaan! In mijn ervaring is het positieve display veel beter af te lezen, ook vanuit meerdere hoeken. Ziet er in ieder geval goed uit zo!

1 like

Horloge ziet er bekend uit alleen nu fatsoenlijk afleesbaar. :wink:

1 like

Vind hem heerlijk nu !! Nog geen seconde spijt … en dat komt ook niet :blush:

Na het zien van deze foto’s van de gmw-b5000tb …

… zit ik toch nu sterk te overwegen om toch ook maar mijn zwarte full metal te modden naar een positief display

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Of ik tik een goedkope positieve display versie op de kop en wissel de modules :thinking:

En zie hier het resultaat van geen geduld … :sweat_smile:

Heb de modules omgewisseld.

Maar ga dus waarschijnlijk nog wel een andere positieve display proberen te verkrijgen :slight_smile:

1 like

Ik heb weleens een filmpje gezien dat ze een of ander folietje in een G-shock een kwartslag draaiden, en dan werd positive display, negative display.

In hoeverre dat met alle G-Shocks mogelijk is, geen idee.

1 like