đź’Ą mijn Field-Diver-Tactical watch is binnen

Ik was al een tijdje zoekende (Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???) en elke keer stond deze hoog op mijn shortlist.

Formaat, bandenslet en een field/tool/flieger achtig horloge. Ik heb veel horloges voorbij zien komen en uiteindelijk gekozen voor de 4512. Ik vind Serica een sympathiek merk met mooie modellen. Ik hoorde in een podcast met Jerome Burgert dat hij een GMT en Chronograaf wil uitbrengen op den duur. Afgelopen jaar is de 5303 uitgekomen, prachtig horloge maar iets chiquer en een duikert. :diving_mask:

Ondertussen zijn er al meerdere Serica’s geïntroduceerd onder de leden dus een lang intro is niet nodig denk ik. Toch maar een korte versie.

Dit is de “verbeterde” versie. 200 meter waterdicht ipv 100 meter, wijzerplaat heeft 3 laklagen en is erg mooi zwart( liquid black noemen ze dit) en saffier glas ipv miniraal glas. Dit was lastig met gebold glas, schijnbaar zitten er 4 lagen ar coating op/onder het glas.

De 4512 is leverbaar in 3 verschillende wijzerplaten(er zijn geen plannen voor andere kleuren en of wijzerplaten)
California dail


Commando

WMB

Alle drie gaaf,maar de WMB plaat spreekt mij het meeste aan. WMB heeft te maken met een samenwerking van een Frans web blog https://www.lesrhabilleurs.com/en/ en https://www.thewilliambrownproject.com/ Matthew Hranek is de oprichter van dit WM Brown project. Deze man kennen we weer van dit boek.

11e besteld en vandaag al op de mat!! Supersnel. :truck:

  • CASE

316L stainless steel
Diamètre: 37,7mm
Thickness: 11,3mm (glass included)

  • GLASS

Sapphire glass
Lined dome (2mm)
Anti-reflective coating

  • MOVEMENT

Mechanical / Manual winding
STP1-11M / SOPROD P24 MANUAL
45h power reserve

  • BRACELET

Bonklip™
316L Stainless Steel
2 sizes available

  • HANDS

Broad Arrow
Brushed steel
Swiss SuperLuminova

  • DIAL

Lacquered Black
Luminescent Index
High readability

  • CROWN

Screw-down crown
Oversized 7.5mm
Right-handed / Left-handed

  • WATERPROOFING

200m

Het is een echt een leuk horloge. Hierbij eigen foto’s, ff snel genomen.

Ik kan er weer tegen aan de komende tijd…

Dit weekend ff banden wisselen, volgens mij kan nagenoeg elk soort band.
De Bonklip zit erg prettig en geeft een “vintage” look.

De meeste hadden het goed(pol) Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???

Houdoe :crazy_face:

63 likes

Nice! gefeliciteerd!

1 like

Nois!

Maar jij moet echt eens in het fototopic kijken :grin:

🙋

2 likes

Gefeliciteerd :+1:t2::partying_face:

1 like

i know :crazy_face:

1 like

Echt mooi nu een paar foto’s overdag nemen. Dan komt ie beter uit de verf.
Maar wel prachtig, proficiat.

1 like

Hij is gaaf! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Zeer geslaagd.

Nu op een velcroband zetten.

1 like

Wat mij betreft de mooiste van de 3 dials.

Enjoy!

2 likes

Cool, gave horloges zijn dat inderdaad.

1 like

Gefeliciteerd! Heb met een schuin oog je zoektocht gevolgd, goeie keuze :blush::+1:t3:

2 likes

Toffe aanwinst Jeronimo! Heel tof :ok_hand: zit er ook regelmatig naar te kijken. Zodra het weer kan en het weer het toe laat zou ik m wel eens live willen zien onder het genot van een :beer: of tijdens een Brabantse GTG :wink:

Houdoe war :wave:

2 likes

Mooi ding man! Gefeliciteerd :+1:

2 likes

Heel mooi!

2 likes

:scream: OMG, OMG, OMG!

1 like

Altijd goed, je bent altijd welkom ook als het weer niet mee zit(een donker biertje is net zo lekker) :smile:

GTG lijkt me ook wel een keer leuk.

Grt Jeroen

1 like

Kunnen we weer gaan sparen… :money_mouth_face:

1 like

@twan @Sjorsson @Zuid @anon53002072EV en nog wat anderen waren ook al voor :ok_hand: ik zeg doen… Gezellig

4 likes

Gaaf hoor, bedankt voor je uitgebreide verhaal :blush:

1 like

Wat een lekkere vibe heeft die 4512 toch zeg, gefeliciteerd!

1 like