Nieuwe zoektocht.... Tool/diver/tactical/Field...???

Ik ben weer aan het kijken naar een nieuw horloge.
De “onrust” is weer aanwezig. :upside_down_face:

Sinds gisteren heb ik 2 Citizen horloges in de verkoop gezet.


Ik wil meer tool/field/diver achtig horloge. Het gaat om de look, ik ga er niet mee de jungle in of andere dingen waar ze wellicht voor bedoelt zijn.

Ik ben nog zoekende.

Wensen:

38-42mm
Automaat of quartz maakt niet uit
Waterdicht min 100 meter(Zwemmen doe ik wel met andere horloges)
Band maakt niet uit, wissel toch van banden.
Tool/tactical/diver look.
Budget rond de 1000 euro

Ik heb een blauwe Longines Hydroconquest en een Damasko DS30.


Heb ik al iets op het oog? Zeker. Volgens mij alles wat er is op dit moment, maar goed, wellicht weten jullie nog andere horloges die ik over het hoofd zie.

Serica

Unimatic
Unimatic Quattro - U4 CLASSIC – UC4 INDIVIDUALLY NUMBERED | Classic Driver  Market

Echo Neutra

E.C. Andersson

Archimede
image
image

Muhle

LMM

Hamilton

Squale

Certina

Tissot

Peren


12 likes

Alleen voor de naam al zou ik deze kiezen.

10 likes

Is wat anders dan al die Apple watches

14 likes

Snap je zoektocht! Zit altijd te loeren naar de Archimede. Echo/Neutra vind ik ook mooi. Dat zouden mijn keuzes zijn.

Vind je de Flygraf iets? Beetje in de trand van de Serica.

4 likes

Hoi … echt leuke tool watch hebben ze bij damasko.
Van je lijstje zou ik een squale kiezen vandaag!

2 likes

Yema heb ik idd ook gezien. Vind ik te dicht bij de Damasko komen, maar zeker een mooi alternatief. :+1:

1 like

chronootje derbij?

een echte :innocent: alpinist erbij

4 likes

Die Mühle is idd wel mooi. Niet te druk, elegante wijzers, zeer afleesbaar, mooie rode acenten.

1 like

Ik ga iets doen waar ik een hekel aan heb maar wat wel des Horlogeforum is: rek je budget op, doe er 2mm bij en veeg alle andere voorstellen van tafel.
Deze nieuwe Hamilton is echt tof in mijn ogen.
Vinkt alle boxen af. Behalve dan de 2 belangrijkste maar who gives a f?

11 likes

Is zeker mooi, alleen 44mm :thinking:. Ik vrees toch net te groot voor mij. Maar thnx voor de tip. :+1:

1 like

Wellicht is dit iets:

4 likes

:rofl:
Helemaal waar

4 likes

6 likes


Ik heb deze quartz in 37 mm onderweg

10 likes

Chrono heeft niet de voorkeur. Ik heb een aantal Seiko horloges gehad alleen altijd weer snel verkocht. Op een of andere manier geen klik mee.

1 like

Eventueel een Sinn?

Ik vind Vertex heel gaaf en niet in het vaarwater zitten van mijn Damasko DC, gezien Damasko een blasted kast heeft. Echter, bij een Damasko DS die toch wat meer richting staal gaat weet ik het niet qua overlap, ik heb nog nooit een DS gehad… Vertex draagt overigens wel super comfortabel en de wijzerplaat is compleet anders.


4 likes

Dit

1 like

Super mooi, maar zit in een andere pricerange. Sinn 104 Green is ook erg mooi

8 likes

Squale…squale….squale!

2 likes

Ik zou voor de Longines Hydroconquest gaan. De vorige generatie of de nieuwe generatie meer ceramische bezel. Zag de vorige generatie laatst voor het eerst bij Watches & Wheels en ik was wel oprecht onder de indruk. Echt hele goede kwaliteit en zeker voor die prijs. Top horloge.

2 likes