Yup!
Ik heb deze in de doos zitten, wordt eigenlijk te weinig gedragen wat zonde is… maar dit blijft een meesterwerkje van Seiko!
Dit is mijn meest recent gekochte Seiko, daarentegen ook mijn oudste horloge ![]()
Seikomatic 6206-8040 aka de Dolphin.
Goede ervaring met dulci international. Hier 3 6139s laten onderhouden toen ik zelf nog minder ervaring had.
Tegenwoordig zou ik het zelf doen, maar heb het te druk voor klusjes voor anderen.
https://www.dulci-international.com/
Hoop over een tijdje zelf ook meer ruimte te hebben voor vriendendiensten vanuit HF leden, maar ga niets beloven. Ik woon op een kleine boerderij met veel dieren
. Dagen hebben uren te kort.
Gaaf klokje deze Seiko ![]()
Is deze ooit in Nederland gekocht of heeft u deze in Japan moeten kopen?
Die horloges waren enkel jdm.
Hier nog enkele oude Seiko horloges die toch een bijzonder plaatsje in mijn verzameling hebben.
Het zoeken naar een mooie oude Seiko is best leuk maar ook als het horloge bij aankomst mooier is dan verwacht.Helaas is dit niet altijd het geval. ![]()
De Seiko Goldfeather
De Seiko Goldfeather met de rechthoekige kast
Een Seiko Business
En een Seiko LM Special 5216-7000
Zie m’n post van 12 Juli j.l. in dit draadje
(Life & Times of a watch aficionado - 100 van levensnevel)
voor de weg welke m’n mini jumbo heeft afgelegd om weer minimaal een decennium lang tadellos te fungeren.
Het gros van mijn vintage Seiko collectie komt inderdaad uit Japan. Deze ook.
Veelal ‘second bid’ veilingen waar je blind bied. Je ziet niet wat de ander geboden heeft en je krijgt het horloge als je de hoogste bieder bent, maar dan voor de prijs van het tweede bod + minimale bieding opleg.
Sommige ook van Japanse marktplaats (Mercari/rakuten) of gewoon van JDirect veiliging.
Mooi mooi mooi…![]()
Zon 6138-3002 (toch?) blijft zo gaaf he.