Mijn zoektocht naar een mooi horloge

Weird flex.

1 like

Veuĺlllllll tekst.

Kijk even in het blauwe gedeelte,…daar staat nu een schitterende Zelos Swordfish V2 in Midnight blue te koop. Voor net geen 300 ballen.
Just saying…

Een zeer goede start van je collectie.

27457d1244675809-ok-wheres-facepalm-emoticon-double-facepalm

Dat kan ik begrijpen. Bij een brick and mortar zaak die producten van 3K tot 300K voor list aanbiedt, maar bij een webwinkel die met entry level / budget horloges al vaak bij de goedkoopsten op het internet zitten vind ik het een tikje vreemd.

Ik kocht mijn Alpinist bij een bekende juwelier in het Noorden van het land. Die had een prijs geroepen, en hij liet vallen dat z’n neef niet blij was met de resulterende marge, waarop ik aanbood om hem 70 ballen meer te betalen dan hij vroeg. Dat weigerde hij, maar dit gewoon even om aan te geven hoe ik in de wedstrijd zit wanneer de prijs gewoon meer dan goed is.

Misschien was Mark op vakantie. Ik heb in mijn werkzame leven geleerd om geen toezeggingen te doen over wat collega’s gaan doen als je niet bereid bent om het te verifiëren.

Maar hier heb je wel gelijk, als ik Tom was had ik je dit gewoon gezegd: “Dat is ons proces niet, meneer. U kunt het horloge kopen of niet, en ik wens u, als u verder geen vragen heeft, een fijne dag.”

Die tactiek werkt dus niet bij iedereen. Inkopers die het als spel zien wekken mijn wrevel, dan houd ik plotseling op met elke vorm van activiteit voor de klant.

Ik ben wel blij dat we deze discussie hadden:

@Twijvel, als je iets bij SW wilt kopen, het is een prima recht-op-en-neer logistieke tent die levert. Als je over een dampende kop koffie over prijs wilt praten moet je er inderdaad niet zijn. :slight_smile: :+1:

Dat hangt blijkbaar van je verwachtingen af. Ik zou dit soort entry-level tool-horloges altijd gewoon on-line voor de beste prijs proberen te scoren. Je hebt twee weken bedenktijd, en iedere SKX die ik in Amsterdam ooit in een fysieke winkel heb zien liggen was 100-150 euro duurder dan op internet.

Maar joh, wat ga je nou kopen dan?

1 like

De King is wel n stuk duurder. Maar n turtle draagt idd kleiner dan je zou verwachten. Voor mij oogt ie ook niet groot door de duikers bezel. Als je bv vergelijkt met n.45mm Panerai…

De ouwe versie zou je kunnen proberen via t Fiffer project Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Zeer goed bewaren dan, want Comtoise gewichten zijn normaal zo’n 4 kg.
Je hebt iets zeer zeldzaams

Deze en gelijkaardige van Davosa vind ik scherp geprijsd voor wat je krijgt.

De kunst is juist om die raadgevende functie in te vullen wanneer daar vraag naar blijkt. Al is het maar 1 op 10 potentiële klanten.

Of die raadgevende functie uit te dragen door middel van

Komt er toch nog een vraag, dan is het

  1. Een verkoopkans. En dat is nu net wat je probeert te creëren middels een (web)winkel.
  2. Een signaal, dat je toch iets hebt gemist in al je informatievoorziening. Of in de vindbaarheid ervan. Of dat klanten ontzorgd willen worden en dus niet zelf op zoek willen. CoolBlue geeft ook een hoop info. Maar pas toen ze ook daadwerkelijk inhoudelijk konden reageren op m’n vraag/opmerking, besloot ik m’n aldaar aangekochte wasmachine te behouden.

En dat is uiteraard ook prima.

1 like

Voor wat @ferry1959 en @Fate_Amenable_To_Change stellen valt allebei wel iets te zeggen.

Enerzijds snap ik dat een afspraak een afspraak moet zijn, maar ik snap ook wat ons kerkelijk geweten ( :wink: ) hier zegt: het gaat om een entry-level horloge, waar hebben we het nog over, laat ze lekker de marge pakken.

Vanuit het werk koop ik ook veel in. Geen horloges, maar dat maakt in dezen niet zo veel uit. Zit een leverancier een keer omhoog met een prijs (wegens sterk toegenomen grondstofprijzen o.i.d.) en ik heb nog wat budget over? Geen probleem, dan doen we samsam, of ik geef hem de ruimte. Daarbij werkt het andersom dus ook exact zo. Als ik te weinig budget hebt doet diezelfde leverancier er een tikje vanaf. Dat is een deel van het spel waar @ferry1959 op doelt. Maar het hier nu om een horloge, niet om betonstaal. En het is ook nog eens B2C.

Ach, interessante discussie, maar we dwalen af.

@Twijvel welk horloge gaat het nu worden?

Ik zou met iets als onderstaand beginnen. Duiker, automaat, goedkoop maar wel mooie alleskunner.
Je hebt ze ook op nato volgens mij. Er staat er 1 in het blauw voor 165 op nato geloof ik
Deze:

1 like

Gamma? Laat jij je adviseren door of bij de Gamma? Dan durf ik bij jou niet onder een keukenkastje te zitten.


2 likes

Prachtig klokkie

1 like

Waarom zou je dat überhaupt doen? :joy: Met je billetjes op het aanrecht. :upside_down_face:

Jeetje jongens ik zie zoveel moois voorbij komen, maar ik denk dat ik de promaster BN0151-09L ga bestellen, Fate zegt dat ie voor 150 te bestellen is, kan ik er iig geen buil aan vallen. (moet nog wel even zoeken)
Vind de Kamasu en de baby seiko ook top en de eerste van Klongy is ook een geile.
Nog even naar de squale gekeken maar die begint bij 800
iig heel veel goede tips, dank daarvoor.
Misschien nog even bij de Davosa koekeloeren :slight_smile:

1 like

Hmmm call me a banaan, maar wat is het verschil tussen de BN 0151-17L en de BN0151-09L?

Onder een schilderijtje. Onder jouw flatscreenplafond in de cave.

hmmmm