Wat lul je nou man? Dat zijn normale polsen. Ten eerste is het mijn polsmaat, maar ten tweede is daar een poll over geweest, en in dit forum hebben de meeste leden polsen tussen de 17 en 18,5cm omtrek.
Wat je wel wilt is een horloge met een lug 2 lug afstand, oftewel de afstand van de top van de lug op 12 tot de bodem van de lug op 6, van maximaal 49, maar liever 45-48mm.
Hmmmm…
44mm, maar wel 49mm lug to lug. Kortom: Goed draagbaar, Eco-drive, dus quartz op zonne energie, goed horloge, valt voor 150 ballen te bestellen.
See what I did there? Niks gaat boven Citizen Eco-drive voor mensen die een grab-‘n’-go willen hebben die gewoon 20 jaar mee gaat zonder gelul of service.
De Orient Kamasu is dan wel een automaat, maar heeft saffierglas, is 42mm groot bij een lug to lug van onder de 48mm, en voor een duikhorloge een svelte 12,8mm dik.
Die zijn ook nog eens 260 Euro bij Seriouswatches te koop, in Friesland. Fantastische tent.
Dat dus.
Kamasu.
Zie de zwarte maar eens te vinden. Ik heb er eentje die ze uit m’n koude dode vingers zullen moeten trekken.
Wanneer je niet in staat bent te communiceren, moet je daar inderdaad niet aan beginnen. Ook al noem je het webshop, het is gewoon een winkel. Dus gewoon mensen te woord staan of op een andere manier van dienst zijn, indien je wilt verkopen.
Tja, nu ik daar zo bij nadenk: ik heb nog nooit een webwinkel gebeld over een product, als ik eerlijk moet zijn. Met 3 minuten googlen weet je vrijwel per definitie meer over elk willekeurig product dan de mensen in de (web)winkel.
Mijn kaasboer weet waar ie het over heeft, daar wil ik nog wel eens naar luisteren. De rest van de retail-wereld wordt bevolkt door dozenschuivers die het product wat ik zoek al dan niet op voorraad hebben, en waar ik zo min mogelijk tijd wil spenderen alvorens het product op m’n mat ploft of in m’n tas terecht komt.
Misschien ben ik gewoon teleurgesteld in winkeliers, maar voor mij hebben ze een puur logistieke functie, zeker geen raadgevende.
Specifiek bij Seriouswatches is het moeilijk om nog een vraag te hebben. De hoeveelheid informatie, inclusief 360 graden views, youtube fimpjes, lug to lug en dikte worden er uitgebreid getoond.
Het is dat ze redelijk veel horloges verkopen waar ik totaal geen interesse in heb, maar veel webwinkels zouden er een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hoe dan ook, het staat eenieder vrij om een type winkelier op te snorren die bij je past. Retesnelle levering, fatsoenlijk retourbeleid en makkelijke betaalopties doen het voor mij.
Dat kan ik begrijpen. Bij een brick and mortar zaak die producten van 3K tot 300K voor list aanbiedt, maar bij een webwinkel die met entry level / budget horloges al vaak bij de goedkoopsten op het internet zitten vind ik het een tikje vreemd.
Ik kocht mijn Alpinist bij een bekende juwelier in het Noorden van het land. Die had een prijs geroepen, en hij liet vallen dat z’n neef niet blij was met de resulterende marge, waarop ik aanbood om hem 70 ballen meer te betalen dan hij vroeg. Dat weigerde hij, maar dit gewoon even om aan te geven hoe ik in de wedstrijd zit wanneer de prijs gewoon meer dan goed is.
Misschien was Mark op vakantie. Ik heb in mijn werkzame leven geleerd om geen toezeggingen te doen over wat collega’s gaan doen als je niet bereid bent om het te verifiëren.
Maar hier heb je wel gelijk, als ik Tom was had ik je dit gewoon gezegd: “Dat is ons proces niet, meneer. U kunt het horloge kopen of niet, en ik wens u, als u verder geen vragen heeft, een fijne dag.”
Die tactiek werkt dus niet bij iedereen. Inkopers die het als spel zien wekken mijn wrevel, dan houd ik plotseling op met elke vorm van activiteit voor de klant.
Ik ben wel blij dat we deze discussie hadden:
@Twijvel, als je iets bij SW wilt kopen, het is een prima recht-op-en-neer logistieke tent die levert. Als je over een dampende kop koffie over prijs wilt praten moet je er inderdaad niet zijn.
Dat hangt blijkbaar van je verwachtingen af. Ik zou dit soort entry-level tool-horloges altijd gewoon on-line voor de beste prijs proberen te scoren. Je hebt twee weken bedenktijd, en iedere SKX die ik in Amsterdam ooit in een fysieke winkel heb zien liggen was 100-150 euro duurder dan op internet.
De King is wel n stuk duurder. Maar n turtle draagt idd kleiner dan je zou verwachten. Voor mij oogt ie ook niet groot door de duikers bezel. Als je bv vergelijkt met n.45mm Panerai…
De kunst is juist om die raadgevende functie in te vullen wanneer daar vraag naar blijkt. Al is het maar 1 op 10 potentiële klanten.
Of die raadgevende functie uit te dragen door middel van
Komt er toch nog een vraag, dan is het
Een verkoopkans. En dat is nu net wat je probeert te creëren middels een (web)winkel.
Een signaal, dat je toch iets hebt gemist in al je informatievoorziening. Of in de vindbaarheid ervan. Of dat klanten ontzorgd willen worden en dus niet zelf op zoek willen. CoolBlue geeft ook een hoop info. Maar pas toen ze ook daadwerkelijk inhoudelijk konden reageren op m’n vraag/opmerking, besloot ik m’n aldaar aangekochte wasmachine te behouden.
Enerzijds snap ik dat een afspraak een afspraak moet zijn, maar ik snap ook wat ons kerkelijk geweten ( ) hier zegt: het gaat om een entry-level horloge, waar hebben we het nog over, laat ze lekker de marge pakken.
Vanuit het werk koop ik ook veel in. Geen horloges, maar dat maakt in dezen niet zo veel uit. Zit een leverancier een keer omhoog met een prijs (wegens sterk toegenomen grondstofprijzen o.i.d.) en ik heb nog wat budget over? Geen probleem, dan doen we samsam, of ik geef hem de ruimte. Daarbij werkt het andersom dus ook exact zo. Als ik te weinig budget hebt doet diezelfde leverancier er een tikje vanaf. Dat is een deel van het spel waar @ferry1959 op doelt. Maar het hier nu om een horloge, niet om betonstaal. En het is ook nog eens B2C.
Ik zou met iets als onderstaand beginnen. Duiker, automaat, goedkoop maar wel mooie alleskunner.
Je hebt ze ook op nato volgens mij. Er staat er 1 in het blauw voor 165 op nato geloof ik
Deze: