(Minder) Betaalbare dresswatch

Het idee speelt al even, en de ideale heb ik nog niet gevonden. Maar als ik een leuke tussenoplossing vind, dan ga ik er wel voor.

Ik zoek dus een dresswatch, en wat betekent dat in mijn hoofd?

• Diameter: 38-40mm
  • Dikte: max 9mm
  • Wijzerplaat: wit of zilver
  • Opgelegde indices
  • Small second hand
  • Doorkijkbodem met een mooie handwinder of automaat
  • Geen datum
  • Max €1250

Nomos Orion tikt alle wensen af, maar de lange lugs en positie van kleine seconde doen me twijfelen.

Benieuwd wat jullie nog kennen.

4 likes

Als je die Orion overweegt zou ik zeker de Tangente ook eens gaan passen. Die vind ik wat spannender dan de Orion.

2 likes

Geen opgelegde indeces toch bij de tangente?

1 like

Ah, nee. Ik denk even verder.

De positie van de kleine seconde moet je zelf over oordelen maar de lange lugs zorgen er bij de orion voor dat je een flink stuk kleiner moet denken. Dat kan ook makkelijk omdat het horloge bijna alleen maar dial is.

Dit is een 33mm (!) op 17.5 cm pols:

6 likes

7 likes

Wel 37.7mm diameter, 7mm dik oid.
Zichtbodem

Iets boven budget maar niet veel.

8 likes

Yup, er zit een date functie op maar lees dit even:

En tegenwoordig dus met een beetje pingelen in jouw budget:
Montblanc Heritage Chronométrie
€ 1.140

2 likes

9.9mm dik.

Je zoekt dus eigenlijk een betaalbare versie van dit horloge?

Ik heb al regelmatig rondgekeken maar ik ken em niet. Ik ga dit topic dus even volgen :+1:

5 likes

Naar die heb ik ook al zitten loeren. Ik had al de blauwe plexi versie. Leuk horloge.

Maar de dial is niet compleet met opgelegde indeces. Ook al nagedacht om die wijzerplaat te laten upgraden. Maar niet zeker of dat mogelijk is, en welke vakman dat zou doen. @Cihanski , jij bent daar misschien in thuis?

1 like

Zoiets inderdaad.

1 like

Is mooi, maar ik zoek echt een pure dresser. Nu heb ik 5 chrono’s , en eentje zou mogen plaats maken voor een rustige desser.

1 like

Begrijpelijke zoektocht, ben benieuwd wat het gaat opleveren. Ik ga dit topic op de voet volgen. Veel merken vallen immers af vanwege de prijsklasse of de toevoeging van de datum

1 like

Ook dezelfde zoektocht gehad maar niet echt geslaagd moet ik bekennen

2 likes

Iets als deze Mido voldoet aan de meeste wensen, is alleen zwart

Mido Baroncelli (Submodel)
€ 1.185

3 likes

Up.

Even een iets andere weg in; de markers zijn niet “los” maar wel opgelegd. Voor de rest voldoet het volgens mij aan al je eisen:
Edit: oh nee, zie dat zwart niet mag en small seconds moet

1 like

Raketa rip-off iets voor je? :laughing:

Dit iets? :point_down:t2:

Ja , liefst wit. En liefst ook geen central second, maar op deze is het best ok.