Minerva chronograph

Dat is volgens mij een echte Minerva. Ik gok dat het ergens uit de jaren 40/50 komt en dat er een Minerva Caliber 13-20 in zit, gezien de positie van de pushers. Waarde heeft het zeker, maar dan moet er ook nogal wat aan gebeuren. Helaas is de wijzerplaat wel wat beschadigd.

Is het een vergulde kast? Anders heb je sowieso de waarde van het goud. Ik heb meerdere Minerva’s en vind het prachtige horloges. Je mailbox zal wel een aantal berichten krijgen met mensen die hem voor een zacht prijsje van je over willen nemen, maar ik zou niet zomaar tot verkoop overgaan. Zeker als het een erfstuk is, zou ik overwegen serieus geld eraan te besteden om het op te knappen. En anders gewoon aan mij verkopen :innocent: :rofl:

9 likes

Ah ja, nu je het zegt heb ik hem al een tijdje niet gezien inderdaad. :thinking:

1 like

Ik miste hem @Bidle ook al. Wat is er aan de hand? Is er iets “voorgevallen” of…?

Die [BR] waren altijd zeer interessant.

Dit is nou typisch zo’n horloge/merk die je bij een goede horlogemakert moet inleveren,wachten tot hij ermee klaar is en gewoon de prijs van de reparatie betalen en pas daarna gaan afvragen wat je ermee wil,want dit soort horloges zijn in goede werkende staat best wel gezocht.

1 like

HF wellicht zat?
Hij post wel op IG iig.

1 like

Dit had @kaleiwan de TS ook al eens verteld

2 likes

Hij is zn collectie aan het verkopen zelfs :scream:

Horloges zat dus😁

Jammer, hij zal wel andere plannen voor ogen hebben.

Dat lees ik ook. Daar gaat Bilde🥺

Weggejaagd door mensen die elke paar minuten een inhoudsloos topic openen voor de aandacht. Heel erg zonde, een gemis voor de HF community die het niet alleen maar voor de likes doet en wat meer verdieping zoekt.

9 likes

hoe waar kan de waarheid zijn …

Komop, hij verkoopt echt niet ineens al zn horloges omdat iemand op HF wat topics opende :joy: Waarschijnlijk de intresse verloren voor horloges in het algemeen of andere plannen.

Ik heb het niet over het verkopen van zijn horloges, ik heb het over zijn afwezigheid hier :roll_eyes:

2 likes

Ik gok zomaar dat beide met elkaar te maken hebben :wink: Minder intresse in horloges en dus ook niet meer hier. Nu kan je wel zonder (fatsoenlijke) horloges hier op HF zitten maar @anon50762135 is de enige die ik me zo kan bedenken.

2 likes

Ik weet niet wat de reden is dat hij zijn horloges verkoopt, misschien gaat hij wel stoppen met werken, met een boot de wereld over net als Rene, of zijn geld in andere dingen stoppen. Maar bovenstaande was zijn laatste post hier op HF. En dat vind ik best wel jammer.

4 likes

Dat is gewoon jammer.

Zeker omdat ik eindelijk een Minerva Pythagore had weten te bemachtigen. Eerder had ik het er nog met hem over gehad. Maar tegen de tijd dat ik deze had, had hij HF vaarwel gezegd.

Ps ontopic: ik hoop dat je je minerva weer in nette staat en aan de praat krijgt!

4 likes

Ook ik vind het oprecht heel erg jammer om dit te lezen. Ik heb meerdere PB contacten met hem gehad en ook weleens zaken met hem gedaan. Zeer plezierige persoonlijkheid en iemand die veel weet over de horlogerie en dat ook nog graag met anderen deelt. Heel jammer dat we zulke mensen verliezen …

4 likes

Zou zeggen type een minerva in op chrono 24 dan krijg je snel genoeg een beeld. Anderzijds als die van je opa is geweest. Misschien wel gaaf om juist in de familie te houden.

Zoals diverse al hebben benoemd, is dit Minerva met een cal. 13-20 meest interessante uurwerk en nog steeds ( gemoderniseerd ) in gebruik door Mont Blanc als cal. 13-21.
Zoal @Jurgen het al opmerkte en typische voor deze caliber is dat de pushers ver van de kroon afstaan, en soms tot in de lugs / potjes.
Volgens mij is de punt van de minutenrad afgebroken en is wijzertje weggehaald.
Dit horloge is zeker moeite waard om het te restaureren, en dit is een ±37 a 38 mm kast en zeer goed te dragen in deze tijd.
Groeten Iwan :motorcycle:

3 likes