wow echt prachtig om te lezen mooie fotos wat een genot dat je daar heen kan gaan enjoy enjoy
nou wacht weer tot je nieuwe verslag vanuit tokyo😊
Heel mooi verhaal en fotos !!
Wow, bedankt voor het schrijven van dit enthousiaste verhaal én de foto’s natuurlijk !
Super leuk verhaal! Bedankt voor het delen!
@Dustydoll, je hebt flink werk gemaakt van je mooie en uitgebreide ( “mini”-horloge reportage ( ). Wat een smulwerk, geweldig leuk gedaan.
@Dustydoll: van “mini”-horloge reportage is minder sprake dan van een “full-fledged”-horloge reportage. Mijn grote complimenten aan jouw inspanningen.
Leuk om te lezen. Bedankt voor het delen!
Herkenbaar verhaal, ik ben ook al vaker in Japan geweest.
Yodibashi camera, geweldige zaak, ook een van mijn favorieten.
Ook in Osaka, is er heel erg veel te vinden in de verschillende passages, in de buurt van Doutonbori street.
Ik heb deze keer ook verschillende seikos in mijn handen gehad om mee terug te nemen, de prijsverschillen zijn enorm.
Maar om er nu voor hier op het forum een handeltje van te maken vind ik ook weer zo wat.
In Osaka, zitten de Rolex, GS en Omega gewoon naast elkaar in een straat.
Bizarre was de rijen voor deze winkels, gewoon 10 a 15 man voor elke winkel…
Dus mocht je naar Japan gaan, plot van te voren al deze winkel in je Google maps anders loop je verloren wil je alles kunnen zien.
Leuk geschreven, vaak neem ik niet de moeite om lange berichten op HF te lezen, maar deze trok mijn aandacht gezien ik ook een voorliefde heb voor Japan. Ooit hoop ik er zelf naartoe te gaan, een vriend van me heeft vorig jaar uit Osaka een Japans chefsmes meegenomen voor mij met mijn naam in het Katakana. Prijs daar is de helft van wat je hier betaalt.
@rkonings, ons forumlid @Dustydoll laat gewoon in een prachtige reportage zien, watber allemaal i Japan mogelijk is aan deals en welke winkels aldaar het voornaamste zijn om vanuit te gaan bij het aangaan van een collectie aan japanse uurwerken. Geenszins maakt @Dustydoll er “een handeltje van hier op het forum.” Just my 2 cents.
Dank je wel voor dit leuke verslag! Laat het volgende verslag maar komen.
Heerlijke fotos.
En uiteraard een beetje jaloers, want Japan staat al decennia op de bucketlist. Sinds ik rond de eeuwwisseling mijn EF-talenreis gemist heb, is het er nog niet van gekomen.
Geweldige verhalen en wat een fraaie foto’s. Heerlijk om te lezen. Dank je wel.
Wat een superleuk stuk over Japan en de horloges.
Ja Osaka is ook echt een shopping hemel! En goeie tip mbt uitstippelen, het kost anders enorm veel tijd!
Bedankt allemaal voor de leuke woorden ! Mocht er iets specifieks zijn waar jullie nieuwsgierig naar zijn voor een volgende keer, dan hoor ik het graag dan kan ik altijd even kijken!
En voor de liefhebbers van GS… Hier nog een kiekje van Lake Suwa. Het was winter, maar helaas geen bevroren Lake Suwa en geen omiwatari! Jammer, want ik vind de Omiwatari GS zo mooi! (Een Japanse vriend uit Tokyo verbaasde zich enorm hoe ik wist van omiwatari, het is nogal een vrij specifieke Japanse term!)
(Mijn voetjes zitten in een van de vele bvoet-onsens (heetwater badje) wat heeerlijk is in de winter In deze omgeving zijn veel heetwater en zwavel bronnen te vinden)
Voor hun is het natuurlijk niet een “exotisch” koksmes, waar hier importkosten en opslag voor branding bovenop de kostprijs komt. Ik heb in Kyoto mijn messen gehaald, eetstokjes voor mijn nichtje en neefje heb ik wel met hun naam gegraveerd.
Klopt. Ikzelf ben een hobbykok en ik vond het beangstigend hoeveel scherper een Japans mes is tov een Europees kwaliteitsmerk (Wüsthof). Craftsmanship ten top dus!
Dank voor het delen van je ervaringen en tips m.b.t. aankoop horloges in Japan ….Hier ga ik zeker naar toe …grootste uitdaging is voor mij de planning van te bezoeken locaties . Alsdan zal ik je nog wel eens contacteren denk ik
Ik heb al je tips genoteerd. Ik heb m’n dochter voor volgend jaar een trip naar Tokio aangeboden om een vriendin te bezoeken (ze wilde niet alleen). Ze denkt dat ik meega voor haar maar m’n doel is Ginza en de rest. Ik ben benieuwd
@Chearful12: laat je dochter ajb. denken , dat je idd. voor háár mee gaat.
Het is heel erg belangrijk, dat het voor joú evenzo belangrijk is om samen naar Tokyo te reizen. Dit zijn voor kinderen mijlpalen in hun leven, écht.
N.B. : mijn vader heeft indertijd ook minder tijd voor m’n zus vrij gemaakt dan voor mij. We hebben dit béiden - m’n zussie en ik - als een aan haar tekort doen ervaren. Nu nóg gaat mijn zus niet graag naar pa toe, vanwege dit oneerlijke gedrag van hem.