Dan zou ik de Horlogemeesters toch maar eens googlen als ik jou was…
Ga ik zeker doen!
Hier een voorbeeld van een 100 % nepper en dit keer op Chrono24.
Zelfde foute doos, Edifice komt in een blik, fout label en Chinese gebruiksaanwijzing.
Weet je dat zeker ??
Een beetje googlen zegt mij dat dit model in een doosje komt.
Misschien ligt het aan import. Ik weet het niet.
Ik heb volgens mij ook ooit een Edifice gehad in zo’n doosje
EDIT:
Gevonden. Deze was het
Maar goed. Neemt niet weg natuurlijk dat die op Chrono24 misschien een dikke fake is. Ik wou alleen laten zien dat ze ook wel eens in (goedkope) doosjes komen
Vooral de “gebruiksaanwijzing” dat gele papiertje rechts op de chrono24 foto is een rode vlag voor mij. Alleen de neppers hebben die erbij. Casio levert een boekje.
Trouwens, wie koopt er bv. Een Rolex van een foto op Catawiki? Zou me voor een dure klok toch ergens anders melden, op dit forum bijvoorbeeld!
Klopt. Volgens mij levert Casio ELK horloge met een Module
Er zijn hier verschillende veilingmeesters van catawiki zeer actief op het forum. Een ervan is een gerespecteerde handelaar en doet bijna alle Rolex veilingen van catawiki.
Je moet natuurlijk altijd je gezinde verstand gebruiken. Ik zou gewoon binnen Nederland kopen of hooguit Duitsland en België.
De namaak Edifice heb ik van een Nederlandse verkoper gekocht, dat zegt dus ook niet alles…
Als je mij bedoeld, ik werk er al een tijd niet meer voor.
Het grote nadeel van catawiki vind ik de experts die vaak hele hoge bedragen noemen, wat de prijs lekker opschroeft!
Puur ter informatie, hetzelfde geldt voor mij.
Mee eens…
En het andere grote nadeel is dat de reserve prijzen veels te hoog liggen, zag pas een horloge (weet even niet meer welke) waarvan de schatting 300 - 350 euro was, de reserve prijs (minimum bod) 270 euro, en verzendkosten 25 euro (op het goedkoopste, sommige landen was duurder).
de totaal prijs is dan 270 + 24.30 (9% commissie Catawiki) + 25 = 319.30, voor deze prijs kon je hem ook in de winkel kopen
Ik had er al een tijdje niet gekeken. Ik zie opeens hele andere veilingmeesters. De enige die me bekend voorkomt is iemand die voorheen volgens mij ook zeer actief was op dezinvanluxe.
Lijkt me ook niet echt een organisatie waaraan je je naam wilt verbinden als de geruchten waar zijn.
En het lijkt erop dat de geschatte waarde van bepaalde merkhorloges de laatste twee jaar flink gestegen zijn, is dat het gevolg van vraag en aanbod, het gaat economisch beter of toch prijsopdrijving!?
En is daar nog een reden voor dat jij en @Crownguard daarmee gestopt zijn?
Ik bedoel dan meer, werden jullie aanbevelingen niet goed opgevolgd o.i.d. en toch twijfelachtige stukken toegelaten?
Omdat ik er vaker over hoor dat het niet helemaal klopt. En ik ken jullie beiden niet maar gezien de enorme kennis die hier op het forum is ga ik er derhalve ook van uit dat dit voor jullie geld. En ik kan me zo indenken dat als je je best doet en goed advies geeft wat niet opgevolgd wordt je lekker toedeledoki zegt.
Ik vind het zelf niet gepast om uitspraken te doen over ex-werkgevers of de (eventuele) reden van het afscheid en plein public te bespreken.