het is natuurlijk heel moeilijk om zo’n goeie namaak van echt te onderscheiden op een paar foto’s.
Ik had dan ook nog nooit een Tissot gekocht en dan ga je natuurlijk af op wat je ziet.
Na meer dan een maand over en weer mailen naar zowel de verkoper als naar Catawiki heeft de verkoper mij 130€ terug betaald zodat de prijs op 183€ kwam welke ik betaald heb met alle kosten inbegrepen.
Ik had het horloge eerst bij een juwelier laten zien en deze dacht dat er iets mis was met het binnenwerk, hij heeft het uurwerk niet open gedaan omdat ik bang was dat het zou beschadigd worden. Ik ben dan ook, op de dag dat ik het geld op mijn rekening had staan, naar Jan Maes gegaan om te laten herstellen. Deze heeft dan het nummer ( T035073A) opgezocht op de site van Tissot met als gevolg dat hij mij een papier gaf waar opstond dat dit horloge geen echte Tissot is.
Ook Dhr. Jan Maes vertelde mij dat het echt wel een goeie replica is en dat je zonder een originele Tissot niet kan zien wat er mis is.
Als u er blij mee bent, so be it!
Maar hou er dan ook over op, Catawiki was dus volledig bereid de koop terug te draaien.
Kan me ook niet iets anders voorstellen als er sprake is van een neppert.
Catawiki mag geen nep materiaal / replica’s verkopen. Daar zijn ze heel streng in zeggen ze. Als jouw horloge nep blijkt te zijn hoor jij gewoon je geld terug te krijgen. Punt.
Daar zit nu precies de zwakte van Catawiki! Ik vind, dat Catawiki so wie so geen nepperds te koop mag aanbieden. Dat kan alleen als ze zelf een waterdichte controle uitvoeren. En dat ontbreekt er schromelijk aan. Gezien de opcenten die Catawiki eraan verdient, moet dat mogelijk zijn.
In de huidige situatie (namelijk ongezien en dus feitelijk ongecontroleerd te koop aanbieden) verdient Catawiki belachelijk veel geld voor belachelijk weinig moeite.
Ik heb Geen enkele ervaring met Catawiki, maar als Catawiki hier mee leest kan ik niet begrijpen waarom ze je niet schadeloos stellen. Een goede reputatie opbouwen is heel moeilijk, een goede ruputatie teniet doen is zo gebeurd. Voor mij is het lezen van dit topic genoeg om Catawiki geheel en totaal uit te sluiten als partner om zaken mee te doen.
Ik lees dit topic nu pas, en vraag me af: zou jij deze nepper ook gekocht hebben voor € 183 in de wetenschap dat het een nepper was, inclusief de door jou later vastgestelde gebreken?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het antwoord op die vraag bevestigend beantwoord zou worden. Er is dus maar 1 oplossing: geld terug + eventuele verzendkosten mocht de verkoopster dit prul terug willen hebben.
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen.
Je bedoelt bij die PRC 200? Dat is lang gelden, ik moest zojuist echt even een kwartier naar die foto’s kijken. En bedankt
Op die foto in mijn vorige post zie je:
Minutenwijzer steekt links (origineel) bijna tot buitenkant datumvenster, rechts tot voorbij datumvenster.
Uitlijning tachymeter klopt niet. Kijk bv bij de 33e minuut, de eerste “1” van “110” staat bij de nepper duidelijk iets verder richting de 34e minuut.
Deze foto’s zijn slecht, vraag altijd om goede foto’s in hoge resolutie. De meeste verkopers kunnen die niet leveren, en dan wordt het lastig. Alleen als je een model supergoed kent kun je het irl zien, of je moet een origineel model meenemen om te vergelijken bij een f2f deal. Ik vrees met groten vreze als we 5 a 10 jaar verder zijn, de fakers worden namelijk steeds beter…
En bedankt Cata$%^Wiki , voor meer dan 650 euro het schip in gegaan , Koper kan gewoon zeggen dat het kapot is en je krijgt niks uitbetaald… merkwaardig… 2 e keer door italiaan ge pirated… als verkoper totaal geen rechten…
Mijn eerste aankoop op Catawiki was ook meteen goed fout, een Casio Edifice red bull edition. Geluk was dat ik al een Edifice had en eigenlijk meteen, aan het materiaal van de band en sluiting, merkte dat er iets niet in de haak was. Gewoon blik ipv staal. Dezelfde middag naar een bevriende juwelier gegaan, die mijn vermoeden bebestigde: ik hoef m niet eens open te maken om te zien dat ie nep is! Meteen telefonisch gereclameerd bij Catawiki. Die brachten me in kontakt met de verkoper. Ik heb me toen netjes verwoord: u heeft mij een niet originele Edifice verkocht. Hij had nooit problemen ondervonden zei hij maar was meteen bereid het horloge terug te nemen. Ik heb al mijn geld, inclusief mijn eigen verzendkosten van Catawiki teruggekregen.
De betrouwbaarheid van de verkopende partij is wel een dingetje op Catawiki. Verder beoordelen de zogenaamde “deskundigen” aldaar een aangeboden horloge alleen adhv de foto’s. Niet echt een goed systeem lijkt me. Hierna een Tissot gekocht op Catawiki van “de Horlogemeesters” die een link hebben met BVA auctions. Dat zijn wel originele klokjes die experts controleren en garant voor staan. Nog een leuke Tissot voor mijn vrouw op de kop getikt, nieuw, van een schattig juwelierswinkeltje in Milaan wat al bestaat sinds 1934. Opletten geblazen dus!