MN straps only

Doet 't weer enne de reden van de 404 staat onder het artikel:

3 likes

Heeft iemand ervaring met MN strap met zwart dlc hardware?
Ik overweeg een 22mm black ops voor de nieuwe solar tuna.

1 like

Ik heb een zwarte met rode streep gehad en een zwarte met een oranje streep. In mijn ogen een van de gaafste bandjes ooit gemaakt. Ze zitten zo lekker omdat het elastisch is. Je kan het zo aanpassen dat het perfect zit voor jouw polsen vanwege de schuifmechanisme. Heb nog wel wat archieffoto’s van mijn zwarte MN:

image

11 likes

Afgelopen dinsdag een zwart op zwart besteld, vandaag een groene (met geel) besteld. Tja alles in een koop is uiteraard voordeliger, maar twijfelde over zwart nadat ik de groene vaker zag (en originele banden in dezelfde kleur gezien heb op diverse vintage duikers). Dus besloot toch maar vandaag een groene te bestellen.

De website gaf wel aan dat het wat langer zou duren voordat de producten ready zouden zijn. Of dat komt door de drukte, of zomersverlof, maakt mij dan niet zoveel uit. Maakt het uitpakken alleen maar leuker :sunglasses:. Ben benieuwd :grin:

2 likes

De vertraging heeft iets te maken met dit verhaal. Erika is nu kennelijk zo hot, dat ze een soort van productieprobleempje heeft.

Ik heb gisteren trouwens zelf een tweede besteld, in dezelfde configuratie als diegene die ik al eerder heb gekocht echter iets smaller. Voor op de Marathon TSAR, dan kan de rubberen even lekker uitluchten. :sunglasses:

1 like

Whaaaaaa… Limited 20mm Oranje MN strap op komst.

10 likes

Alert… Ook limited denim en chestnut straps! Nu op de site.

4 likes

Oranje en Denim besteld :sunglasses:

1 like

heb je voor de flightmaster een 21 of 22 mm band besteld???
Vraag me af namelijk of 21 mm wel lekker past, of dat deze dan te los zit.

Vette combi zo!!

1 like

Destijds kon je alleen kiezen uit 20 of 22 mm breedte, ik heb de 22 besteld.
Deze op de Flightmaster geslingerd en is er nooit meer afgekomen.

PS. Niet omdat het zo’n werk is om de band te wisselen, maar dit is voor mij een gouden combi.
Vooral de match van het geel van de band met de chronowijzer.

1 like

Exact daarom zo’n gave combi, krijg vandaag mijn fightmaster binnen, denk dat ik ook maar een erika’s original bestel van 22 mm.
Dank voor je reactie!!

1 like

Vandaag een MN gelijkende strap ontvangen van @ruudvv. Heb eerder al 2 MN straps gehad van Erika, dus ik heb nu met beide ervaringen. Het bandje van Ruud komt vermoedelijk uit China maar is van bijzondere kwaliteit. Beide zijn elastisch. Het bandje van Ruud is echter iets dunner wat naar mijn mening juist beter is dan die van Erika. Hij draagt nog platter op de pols. De prijs is ook de helft dan die van Erika en hij is na 1 a 2 werkdagen al binnen. Ik ben erg tevreden met dit bandje. Prijs is €25 en te bestellen via een PB naar @ruudvv.

4 likes

Mooi hoor! Ik zou het trouwens niemand aanrekenen dat ze voor deze versie gaan, maar ik vind het persoonlijk voor die paar tientjes leuk om Erika te ondersteunen - een kleine ondernemer die toch de bedenker (of eigenlijk ‘herontdekker’) van dit concept is.

5 likes

Snap je punt idd. Ik zou ook zo weer een MN van Erika kopen hoor maar als ik meerdere zou willen is dit misschien een leuke optie.

1 like

Mee eens, ik heb de Chinese variant ook. Groene is net binnen. Wil er ook nog een 20mm bij hebben en die is onderweg, heb nu een aanbieder gevonden voor €11 dus daar kan je niet voor zonder zitten.

2 likes

Ik vind de banden van Erika in alle opzichten top: netjes afgewerkt, groot draagcomfort en perfect instelbaar op de pols. Het klantcontact is ook bijzonder sympathiek en persoonlijk. Ook bij after-sales issues. Er zouden wel wat meer kleuren in het gamma mogen worden opgenomen wat mij betreft. Toch zit er tussen de thans verkrijgbare versies voldoende van mijn smaak bij.

Ben ik nou de enige die zich stoort aan het promoten van namaak-MN-straps of iig nepperds ‘geïnspireerd’ door de banden van Erika’s Originals hier?

Of het nou een hommage is of gewoon goed bedoeld voor de liefhebber met de kleinere portemonnee: nep, fake, imitatie hoort naar mijn mening niet thuis hier. Niet in dit topic maar stomweg nergens op ons forum.

Kom je hiermee in een Rolex of ander horlogemerk-topic dan word je binnen de kortste keren teruggefloten maar imitatiespul aanbieden wanneer het om een (A-) merk horlogebanden gaat, vinden we dan plots wel OK met elkaar??

Ik zal wel in een narrige bui zijn of zo…

:thinking:

8 likes

Nja die van Erika is ook een hommage, dus je neemt er dan zelf ook deel aan. Denk je echt dat Erika de uitvinder is van dit bandje?

3 likes

Wel van deze sluiting (en het feit dat je pols in de ‘loop’ steekt) toch. Jacko strap heeft de sluiting zoals oorspronkelijk gebruikt dacht ik.

1 like

Ik ben op het vlak van dit type banden (MN) geen expert dus laat maar horen dan. Erika’s Originals heb ik tot nu toe gezien als authentiek en A-merk.

De combinatie van materialen en het band-/sluitingtype was voor mij een paar jaar geleden iig nieuw. Waarvan heeft Erika op haar beurt dan een kopie of imitatie gemaakt?

Hoor graag…

Vind het dan vrij apart dat je zo een uitgesproken mening hebt terwijl je totaal geen verstand van zaken hebt.