MN straps only

NATO van MN strap materiaal.
Ik geloof dat iedereen nu de leverancier van Erika heeft gevonden…


Edit: naar mijn gevoel een onzinnige combinatie.

1 like

Eigen ontwerp, eigen smoel… niks mis mee!
Alleen ûh, lijkt wel een gewoon bandje wat een beetje dubbel is. :thinking: :wink:

Weer even aan het klooien met Erika. De enige stoffen bandjes die ik niet direct in de fik zou willen steken, komt ook door de prijs… :wink:

De ‘Original’ staat deze Seiko (SRP513) helemaal niet verkeerd, al zeg ik het zelf.

4 likes

Nice :ok_hand:

Ps ik geloof dat Erika geen banden maakt van 20>18?

1 like

18mm niet dacht ik. Ze heeft wel verschillende maten per serie ook. Ik heb bijvoorbeeld een Vintage liggen, alleen in 21 of 22mm te krijgen (zelf per ongeluk de 21mm gekocht :face_with_raised_eyebrow:) en een Oranje die alleen in 20mm verkrijgbaar is. Van Louis overgenomen en zelf nog nooit gebruikt. Ik heb geen 20mm horloge meer liggen. :wink:

1 like

De ‘Original’ met gele streep is er ook in 18 en19 mm.

1 like

Je hebt gelijk @Dustbunny. Thanks! :ok_hand:

Zag trouwens net dat het ook al eerder hier is gemeld…

Ter leering ende vermaeck…

Kreeg vanmiddag de vraag in hoeverre een 18cm Erika’s MN zou gaan passen op een 16cm pols. Volgens de website van Erika heb je 30mm speling. Ik even even een 16mm pols gefingeerd, oftewel een trui opgerold. Zie hier het resultaat:

Afgesteld op 16cm

Bovenzijde arm (dus het aanzicht van je horloge)

Onderzijde pols

Geeft toch een soort van beeld. Zal in 't echt wellicht nog iets beter zijn want de bochten door de pinnen/bevestiging nemen ook een paar millimeters in beslag (zit op deze afbeeldingen geen horloge aan vast) dus de band wordt iets ruimer c.q. de sluiting gaat nog iets meer naar de onderkant. Denk dat het wel oké zit als ik het zo zie.

Ps deze oranje heb ik al verkocht volgens mij… :wink:

1 like

Incoming een nieuwe vintage (groen, gele middenlijn) … the MN™ Strap that went to space.

Ik had eerder per ongeluk een verkeerde breedte besteld, dus er komt er nog een … :wink: niks kopie voor ‘een tientje’ minder. Nee, gewoon de Erika’s omdat het Erika is. Is toch leuk, zo’n kaaskoppie die een passie voor horlogebandjes heeft ontwikkeld door de DOXA verzameldrift van haar wederhelft én die daar nu best wel veel succes mee heeft. Vind het een mooi verhaal.

Kennen we dit filmpje al? Leuk en interessant interview.

3 likes

Gewoon even uit interesse. Heeft iemand hier deze bandjes dag in dag uit gedragen? En onder wat ruige omstandigheden? Hoe was de ervaring? Blijven de bandjes bij jullie heel? Bij mij namelijk niet. 150 euro aan MN straps en ze vertoonden op den duur dezelfde gebreken: het elastiek dat aan de buitenkant zit vervormd, bij slijtage aan de zijkanten van de band laat het hele ding los.

1 like

Draag ze niet dag in dag uit. Dus so far so good. Ben wel benieuwd naar foto’s van intensief gebruikte bandjes.

2 likes

Ja. Hier geen ‘intensieve gebruiker’ en ik ben altijd ook wel voorzichtig met mijn horloges dus als er “ruige omstandigheden” zijn gaat het ding even af. Ik heb op mijn Marathon TSAR vrijwel elke dag een Erika’s MN Strap gehad, geen rare of excessieve slijtage gezien. Tuurlijk wel een klein beetje aan de randen, maar verder niks. Sorry… :wink:

Ja.

Nee. Ik draag de MN banden zoals ik ook met leren bandjes omga en ik heb geen last van slijtage zoals jij die meldt.

Same here, nergens last van

Klopt, dat doen ze. Het is en blijft elastisch webbing, en is bijvoorbeeld niet te vergelijken met seatbelt webbing. Vooral de zijkanten zijn best wel zwak inderdaad.

1 like

Ik draag mijn 300m tuna nu een 2,5 jaar op een “classic” MN strap, dwz, de zachte flexibele groene met gele middenstreep met flinke rek, en daar heb ik totaal geen slijtageproblemen mee. Draagpatroon was ongeveer een jaar op groen, 1 jaar op zwart, dagelijks, en sinds een half jaar wisselend van alleen de 300m tuna naar verschillende horloges.
Ook de classic zwarte (2x zo dik als de standaard nieuwe MN black ops) met gele middenstreep doet het prima, maar is ietsjes gevoeliger vanwege de dikte van de band.
Paar maanden terug heb ik nog een paar MN straps gekocht, maar dan van het nieuwe materiaal. Eigenlijk was dat nogal een teleurstelling, stijf, hard en stug, ongeveer de helft van de rek van de echte vintage banden en de sluiting lijkt wel op de variant van 2,5 jaar geleden, maar is langs de randen veel scherper.
Het lijkt alsof er een ander productieproces is gebruikt voor de oude varianten, ik vermoed stempelen of ponsen, en lasersnijden voor de nieuwere sluitingen. Dat de nieuwe variant met de scherpe randen voor meer slijtage zorgt kan ik me heel goed voorstellen, vooral omdat ook de band een stuk stugger is en daarom meer schuurt.
Wel een dingetje, elke MN strap die ik hier binnenkrijg maak ik alsnog voor mezelf goed op maat en er gaan nog een 4 tot 6 banen extra stiksel in met nylon garen. Geen kans op lostrekken van het originele stiksel omdat ik weer eens lomp ben op kantoor en de tafel raak ofzo.
Voor het gebruik van MN straps als ze echt als “vervangbaar” gezien worden, dan de nieuwe. Voor het comfort en als je niks geeft om speciale kleuren, de 21mm classic/vintage groen met gele middenlijn, maar ik weet niet hoe dat zich houdt met de nieuwe sluiting. Ik weet wel dat als er weer een binnenkomt ik eerst met de dremel alle randen netjes ga afronden.

2 likes

Had dat ook terwijl ik m zelf niet veel heb gedragen (2 dagen) en de vorige eigenaar een maandje, toen kocht ik het horloge. Garantie is maar 6 maanden dus bandje kon ik weggooien na 9 maanden…kreeg wel korting voor een nieuwe maar echt heel netjes vond ik t niet.

1 like

Kruispost, omdat ik er wél blij mee ben! :sunglasses:

Mijn vijfje met een 22mm Erika’s Vintage MN™ Strap (opgevouwen is een 21mm versie van dezelfde band).

3 likes

Ha! Dat 21mm bandje zit nu om mijn pols! Wat een verschil met Nato’s of de Cheapest Nato Strap versie. Die MN Strap zit als gegoten. Zijn geld méér dan waard!
Nogmaals bedankt @junior

2 likes

Cheapest NATO Strap, alleen de naam al

2 likes