MN straps only

1 like

Ik was behoorlijk sceptisch. Maar wat een fijne band is dit zeg, en ook nog erg mooi (vind ik).

Eindelijk een nato(’ish) die wel bevalt!

6 likes

Foto van afgelopen weekend met de Bb die ondertussen weg is. MN van thewatchsteward. Goede kwaliteit en prijs.

4 likes

Volgens mij heeft thewatchsteward een heel eigen concept bedacht dat niets met Marine Nationale of Erika te maken heeft.

:thinking: Of is dit de lancering van MN als type-aanduiding van elastische bandjes met haaksluitingen? :sunglasses:

2 likes

Metoo!

1 like

Dat zal best, desalniettemin is het ideetje van cheapnato’s wel een inbreuk op haar patent.

The Erika’s Originals MN™Strap Is Patented Worldwide.
MN™Strap Is A Registered Trade Mark.
Erika’s Originals and the Anchor Stitch are registered trade marks.

…net als overigens de Ali’s en Chineese eBay varianten ook ongeoorloofde kopieën zijn. Oh enne kwalitatief zijn ze ook anders, maar goed de nepperts zijn ook goedkoper dus da’s niet raar.

Zou me verbazen als dit te patenteren is. Waarschijnlijker is dat de naam ‘MN Straps’ beschermd is.

1 like

Toch is het zo. Ik heb het er wel eens met Erika over gehad, ook over het (Chinese) jatwerk waar ze zich bijna niet tegen kan wapenen. De naam is ook gedeponeerd.

Heel plat gezien heeft ze het idee ook gejat en dat aangepast en een patent voor aangevraagd.

4 likes

…en gekregen. :wink:
Doet ze slim!

Niemand zegt ook dat ze het niet slim heeft aangepakt. Ze heeft het heel slim gedaan. Daarnaast zijn het kwalitatief erg fijne banden. Mja, plat gezien heeft zij het idee ook gejat. :man_shrugging:t2:

1 like

Van wie eigenlijk? Wie had het patent van exact dit bandje (het ‘slimme’ sluitingsmechanisme etc.) voor Erika in handen? Kan het zo snel niet vinden eerlijk gezegd… :wink:

Ja ja, meneer gaat weer bijdehand doen. Ik heb het niet over de sluiting maar het bandje in het algemeen. Ik ga niet meer reageren op jou. Helemaal klaar ermee. Succes verder kerel. :+1:t3:

1 like

Misschien wat argwanend van mij, maar dat geloof ik pas als ik een octrooi- of patentnummer kan checken. Beweren (zonder) dat je een patent hebt wordt vaak gebruikt om de concurrentie op afstand te houden.

1 like

4 likes

Was niet bijdehand bedoeld, excuus! Ik vroeg me serieus af wie er eerder zo een bandje op de markt had gebracht. Het patent gaat juist over het sluitingsmechanisme en de lus etc. volgens mij. Dat met dat haakje enzo. Maar goed, je bent er klaar mee.

Terecht! Ik vertel alleen wat ik lees en van Erika zelf weet. Als ik er over lieg, lieg ik in commissie…

Dit soort banden van parachute elastiek werden door de Franse Marine Nationale duikers gebruikt. De Tudor Submariner met gebruikte band op de website van Tudor, ken ik al van voordat er MN straps van Erika op de markt kwamen.

2 likes

Dank je wel. Leerzaam leesvoer!

We praten langs elkaar heen, terwijl we het over de inhoud denk ik wel gewoon eens zijn. Het parachuteverhaal etc. betwist niemand, daar ligt de oorsprong van dit type bandjes. Erika heeft daar een eigen bandje van gemaakt, met een uniek sluitingsmechanisme. Ik zou dat niet als jatwerk willen kwalificeren. Oké, daar kunnen we over verschillen van mening. Ze heeft een patent en je komt exacte kopieën van haar ontwerp tegen. Nu dus ook bij cheapestnatos, maar ook bij Ali en andere Chinese groothandels. Ik vind dat niet kies. Dat dus.

We zeggen dus gewoon hetzelfde… denk ik. :sunglasses:

Ps Succes lokt kopieergedrag uit, wat dat aangaat is het een compliment voor Erika. :wink:

1 like

Als ze inderdaad een patent heeft inderdaad. Maar dat is dus maar de vraag.

Met een toegekend patent/octrooi, kan ze prima (Westerse) vervalsingen aanpakken. Als ze alleen een merknaam heeft beschermd, mag iedereen dergelijke banden maken.

Doet ze ook, met succes. Alleen die Aziaten zijn niet te stoppen. Was vandaag in het nieuws dat onze hermandad haar eigen logo op kleding te koop via Aliexpress had zien staan. Was nauwelijks iets aan te doen, was het commentaar. Daar heeft Erika ook last van.

1 like