MN straps only

Ook mijn AT draag ik af en toe icm een Erika.
Zijn gewoon hele fijne bandjes.

4 likes

Bijna… het blauw is iets “fletser” bij Yema, en de streep smaller zo lijkt het. Maar als je geen purist bent moet dat denk ik geen probleem zijn!

Kun je bij die bandjes ook aangeven wat je polsomtrek is?

O ja, goed punt: viel me op dat dat niet kan. Maar goed, dat kan bij CNS en consorten ook niet, en is voor mij nooit een probleem geweest. Mijn polsen zijn 17,5 en dat is op te vangen door de “keeper” wat te verschuiven.

1 like

Aaah zo. Dacht even dat Yema in Australië goedkoop hun bandjes liet maken en ze vervolgens voor x keer de prijs verkocht.

Doen ze waarschijnlijk alsnog maar toch.

Om on topic te blijven. Timex op Erika MN strap foto :grin:

1 like

Is niet heel erg, maar dat vind ik dan wel een voordeel van de bandjes van Erika.
Heb zelf bescheiden polsen van 17cm en als een band erg lang is hou je toch behoorlijk wat stof over.
Maar goed, die Erika’s zijn ook vrij prijzig. Is toch fijn als er goedkopere alternatieven beschikbaar zijn die ook kwaliteit bieden.

2 likes

Kunt bij jweskies misschien maat niet ingeven, maar op de site staat 4 tot 8 inch

Mooie combo, was er op de een of andere manier niet op gekomen voor mijn groene AT

1 like

Dank je☺️
Dat is het voordeel van een zilveren/witte plaat. Kun je met veel verschillende kleuren/banden combineren.
Vind de AT met groene plaat overigens ook schitterend.

1 like

Serica op een MN

1 like

Het zal ook wel passen, maar je houdt bij een kleinere pols dus meer stof over.

Klopt.

En toch ben ik onlangs weer gezwicht en heb een swick incoming.
Voor een Sinn EZM13, die vrij hoog en zwaar is, merk ik dat andere bandjes die slapper zijn de klok niet goed op zijn plek houden.
Voor een U1 geldt hetzelfde. Helemaal wanneer het bandje nat wordt.
Bovendien blijft het nylon over meerdere jaren goed.

1 like

@Topdude en @McNulty
Nick Mankey (hieronder op de Oris) is ook erg goed en duurzaam

4 likes

Eens hoor.
Ik hou het zelf ook bij de Erika’s, ondanks de hogere prijs.
EZM 13 is ook geweldig btw😄
Ben zelf van plan dit jaar nog een 356 aan m’n collectie toe te voegen :see_no_evil:

2 likes

Ziet er ook goed uit!

1 like

Zwart met een zwart biesje. Subtiel en smaakvol!

Hierbij mijn duitje in de zaak.

4 likes

Die Sinn is volgens de specificaties 98 gram, dat is iets lichter dan de Seiko SBBN031 (110 gram excl. band) die ik al jaren op een 22mm vintage MN strap draag, dus horloges in die gewichtsklasse zijn geen enkel probleem, zelfs een SKA371 (de “BFK”) is met 120 gram nog zwaarder en dat gaat ook prima, maar dat is een 20mm band.

Morgen met beter licht is het beter fotos maken en plaatsen.

2 likes

ook mooi. 36mm duiker toch?
(donkergrijs met zwart biesje)

Diameter Bezel 39mm, 43.5mm across including crown

Aha. Mooie combinatie :ok_hand:

2 likes

64f85f6ef3a6266dafde7f840cd2a512679fb3ff_2_500x500 cbbab1c565b776a4ef2f345e5e4a52671b4ef7fe_2_497x500

Ik heb er twee in het blauwe gedeelte staan voor een hele nette prijs.
Heerlijke banden.
Een nieuwe van 20mm is onderweg.
Helaas waren de “oude” 22mm van mijn verkochte LHD en passen niet op mijn nieuwe Pro.
Dus voor de liefhebber snel even kijken.

3 likes