MN straps only

Erg benieuwd hoe je dat beter en vooral prettig draagbaar krijgt. Zo’n rafel van het uiteinde lijkt me ook niet echt prettig tegen je pols.

Nu met suppaparts adapter op de BN7020.

Dit is tijdelijk, er gaat een 24mm black-ops met hot orange middenlijn komen voor dit horloge.

Het scheelt een dikke centimeter in de breedte als er geen harmonicaband op zit.

2 likes

Ok, even uitgeprobeerd. Gaat prima zo.

4 likes

Scheelt al! Alleen nog die gecompliceerde sluiting…
Draag altijd een cns paratrooper omdat deze geen dubbelingen in de band heeft en de sluiting onder de pols. Ben alleen op zoek naar zo’n band zonder dat die onder het horloge gaat. Nog niet kunnen vinden helaas!

1 like

Is niet zo moelijke te vinden: Watch Steward heeft ze.
En Erika op verzoek, zie voorbeeld foto hier boven van Louis.

Dank voor de tip, niet goed genoeg gezocht! Die van Louis vind ik te dik omdat de stof dubbel gaat bij de sluiting.
Dus eigenlijk op zoek naar een 2 piece met enkele laag elastische stof en sluiting onder de pols.

1 like

Bestelde kort geleden een nieuw suede bandje bij Delugs. Kwam elastische banden tegen die niet helemaal in dit straatje passen, maar nieuwsgierig maakten: no-pass, one-piece, quick release. 't rijmt ook nog. Of 't echt wat is… Met het maatadvies kwam ik uit op 120mm en dat voelt net een tikkie te strak (niet verstelbaar, zoals een MN). En het oogt wel erg ‘armbanderig’ zo zonder sluiting. Denk dat ik een MN prefereer. Plaatje voor het idee:

1 like

Eerste Erika’s

4 likes

11 likes

12 likes

Heb de mijn eerste van Erika’s nu inmiddels na lang wachten binnen (ik sta niet bekend om mijn geduld) en ik zal snel een foto maken, eerste indruk is: Ik weet het niet, ik ga even wat ervaring mee op doen, wordt vervolgd…

2 likes

Je moet inderdaad geduld hebben met de banden van Erika en het is nog redelijk aan de prijs ook.
En het zijn banden die je of helemaal geweldig vindt en jaren draagt, of het is helemaal niks. En dat is ook nog eens afhankelijk van het horloge waar je de band op zet.

2 likes

Even snel fotootje gemaakt:

2e indruk:

Het omdoen is een klein drama, zowel om mijn hand krijgen als sluiting vast maken, zal wel gewenning zijn maar bij Steward geen last van.

Kwaliteitservaring (lees bewust he, ervaring schrijf ik, ik maak geen claims), voor mij wint de Steward hier ook, zowel qua stof als het hang en sluitwerk voelt voor mij de Steward beter (en veel mooier). Het aanpassen van hoe lang hij zit, gaat daarintegen bij de Erika een stuk eenvoudiger, maar dat is vooral te wijten aan het feit dat het bandje een heel stuk stugger is.

Voorlopige conclusie is dat ik niet verwacht nog vaker een Erika te kopen, tenzij er in het blauw nog wat langs komt voor een goeie prijs want 85 met verzenden is het mij niet waard.

Tot slot, de combinatie van de band met dit horloge is gewoon :heart_eyes: dus ondanks de bovenstaande indrukken ben ik gewoon hartstikke blij. Wie weet schrijf ik over 2 weken een heel andere ervaring op. :wink:

3 likes

Paar zomerse foto’s

7 likes

Eerlijke review. Ondanks de voorkeur voor Steward staat dit bandje wel echt fantastisch.

1 like

Ik doe hem met gesloten sluiting en al om de pols… even twee vingers op de sluiting zodat de hardware op z’n plaats blijft zitten, dat wel. De band is elastisch genoeg bij MN. Sluiting dicht haken is niet gemakkelijk idd :slightly_smiling_face:

2 likes

En nog een Erika onderweg :smirk:

9 likes

Lekkere banden!

1 like

Gewoon nog een keer een foto :stuck_out_tongue_closed_eyes:

6 likes

Nieuw bandje binnen.

9 likes