MN straps only

Mooie combinatie

1 like

Heb deze incoming :grin:

Baalde altijd dat de vintage variant er alleen nog maar in 21 mm was. Nu een horloge met 21 mm lugs. :ok_hand:t2: ideaal. Ben benieuwd hoe het gaat staan.

5 likes

5 likes

De “echte” vintage MN die Erika verkoopt is nooit in een andere maat dan 21mm (meer 21.5mm) beschikbaar geweest.
Voor 20mm is het net te breed, voor 22mm (Seiko 300m tuna waar ik er een op heb zitten) werkt het uitstekend, ook omdat Seiko op een rare manier bij de stalen tunas heeft gekozen voor een 21,7mm uitsparing voor de band. Bij het kopen van metalen banden moet je daar wel rekening mee houden.
(De strapcode engineer II bijvoorbeeld had een speciale variant met 21,5mm endlinks, omdat 22mm niet past)

2 likes

Klopt, die zijn 21mm-ish. Bij deze heren idem.

https://www.4cwatches.fr/

NDC is trouwens wel duur geworden zeg. Die Fransoos heeft hetzelfde spul met minder gelikte hardware.

2 likes

Ik heb zo’n original NDC strap en is qua kwaliteit inderdaad niet te vergelijken met een “no brand”, die ik ook eens heb geprobeerd. Stug (robuust?) en flexibel tegelijkertijd.
Mocht iemand interesse hebben, stuur gerust een bericht. Ik denk dat ik de goodies er ook nog wel bij heb :wink:

Die NDC straps zijn er blijkbaar alleen in 22mm?

~21mm breedte, zoals Zulu ook aangaf.

21mm approx width which is suitable for lugs of 19-22mm.

Jammer, dan knijpt het toch af met 20mm lugs.

Gemaakt voor dit soort horloges :+1::

Erika’s.

8 likes

12 likes

14 likes

De FXD MN op een MN.
De SWICK van Erika.

8 likes

Heeft de swick andere specs dan de andere mn straps? Word er op de www niet echt wijs uit.

1 like

Het werkt niet met fixed lugs toch?

2 likes

De PRS-10 heeft geen fixed lugs, op de foto zijn net de gaatjes te zien.

Je kan op de site bij Erika alle breedte maten bestellen ook moet je je pols maat opgeven ze worden dus op maat gemaakt.

FXD heeft wel fixed lugs maar heb mijn bandje aangepast.
Je kan bij Erika ook speciaal voor fixed bestellen.

Dat begrijp ik, heb er zelf eentje onderweg :grin:.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de site aangeeft dat de swick naar specifieke specs ontworpen is wat de indruk wekt dat de band anders is dan andere. Er staat alleen nergens vermeld wat die specs zijn voor zover ik zie.

1 like

Nee

1 like