Modificeren goedkopere horloges

Best diep, maar met een dremel, schuurpapier, polijst spul is het goed te doen.

3 likes

Liever niet… dan koop ik liever een case die al geen gravure heeft voor het beste resultaat…

2 likes

Geeft wel voldoening :grin:

3 likes

Dat geloof ik graag :grin:

Upje :stuck_out_tongue_winking_eye: , iemand nog tips?

Toevallig ben ik ook al weer een tijdje bezig met een Pagani mod, hier een linkje met ook een link naar een Youtube filmpje: Show your Chinese specials. Verder kijk ik zelf graag bij DLW en Namoki, maar ook bij One Second Closer.

Trouwens, ik vind die band van de Pagani prima voor het geld dat je neerlegt. :slight_smile:

Jammergenoeg had ik net alles binnen, brak de tube af van mijn secondewijzer. Nu weer even wachten op een rustig moment om verder te gaan.

Plaatjes!

5 likes

Mooi hoor! Die Voyager dials zien er goed uit, waar bestel je de kasten?

Leuke mods! Passen die bezel inserts van de skx gewoon op de pagani zonder verdere aanpassing?

NH36 onder de 23,-

Het beste neem je een NH36, dan heb je dag en datum… en kun je 2 kanten op.

2 likes

Dit is 1 van de Pagani Yachtmasters:

2 likes

Erg mooi om die zo te kunnen modificeren, ja ik dacht waarom los kopen als je voor 60 euro een kast, saffierglas, band en Seiko-uurwerk kan hebben. Daarnaast is het lekker makkelijk, omdat alles toch al past.

De sloped bezels en ook Parnis inserts. Die rode die je ziet, zit helemaal niet passend. Het is een platte insert dus het saffierglaasje komt er lelijk bovenuit. De andere insert is volgens mij bedoeld voor Parnis (en daarna in bleek gelegd).

Dit filmpje is een aanrader om te kijken als je deze Pagani wil modificeren: Grimwood Watch Modding.

2 likes

Dankjewel, ga ik ook kijken. Ik had inderdaad al gelezen dat je sloped (aflopende) inserts moet kopen en geen platte. Ben van plan een Rootbeer look te gaan maken met een wat leukere dial, wijzers en band.

Klinkt cool! Nog 1 waarschuwing: ik heb echt met een hamer zitten slaan om die cyclops eraf te krijgen. Als je een andere wijzerplaat wil even goed kijken wat er is met alleen datum. Of dus een hamer pakken. :slight_smile:

1 like

Blijkbaar gaat dat heel makkelijk door langzaam met een flambeerbrander over de cyclops te gaan (op gepaste afstand). Dan kun je de cyclops en de lijmresten er zo vanaf wrijven. Heb het op Youtube gezien en het is inderdaad heel simpel, de lijm wordt geactiveerd door hitte en dus met hitte kun je hem weer makkelijk loskrijgen. :grin:

Te zien op 3:19 in de bovenstaande video, super makkelijk.
Hoe heb je die bezel eraf gekrege? Ik vind persoonlijk deze Youtuber zijn methode met nagellakverwijderaar wel erg rigoreus.

Geduld is niet altijd mijn sterkste kant dus ik heb gewerkt met wat lucifers… Niet hetzelfde effect vanzelfsprekend… De bezel is me inderdaad niet gelukt. De insert eruit wippen was niet zo lastig, al is dat een ander verhaal als de insert wat waardevoller is.

1 like

Met selectbon nog goedkoper

1 like

Die oranje-witte Vostok is echt vet! :drooling_face:

1 like

Thanks! Dat was ook een hele leuke om te maken.
Heb hem alleen nooit gedragen. De kastvorm droeg echt enorm kut.

Leuk om mee aan de slag te gaan. Vooral het kijken van filmpjes en bij elkaar zoeken van wat je wil vond ik leuk. Het in elkaar zetten ging mij iets te snel. Ik heb alles via ali gekocht, tools en onderdelen: DIY watch

Veel succes en ben benieuwd naar het resultaat!

4 likes