Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

De Longines. Het liefst de GMT 39, maar deze is ook geen straf.

Inderdaad.

3 likes

Simpele keus voor mij. Ik heb helemaal niets met Rolex (of Tudor for that matter), dus de keuze valt automatisch op de Longines. Prachtig ook met die groene plaat en groene band.

1 like

Klopt, ik heb dan ook een aantal afschrijfkanonnen, als je dat een ekte ekte liefhebber maakt.

Sommige merken staan erom bekend veel af te schrijven, ik kan het niet mooier maken dan het is. JLC wordt ook niet door liefhebbers nieuw gekocht, die duiken de 2e hands markt op, omdat ze weten dat het weggegooid geld is.

Het klinkt lelijk, maar dergelijke merken worden veelal gekocht door meneer Jansen die wel eens een wat duurder horloge wilt kopen

Dat neemt niet weg dat de Longines geen mooi horloge is, want dat is het zeker.

Ik zou de duiker nemen, maar dat is een persoonlijke voorkeur.
Hier veel duikers maar slechts één chrono in de collectie.

1 like

Niet per se maar als je van te voren al over afschrijving begint kun je beter alleen Rolexen kopen of horloges onder de 100 euro.

2 likes

Bij horloges van deze bedragen zou ik echt kijken naar afschrijving. Of geld moet geen rol spelen. Smaken veranderen vaak toch door de jaren heen en dan is het leuk als het wisselen zo weinig mogelijk kost.

3 likes

Ik heb ook maar 1 chronograaf. Als er geen hebt wil je er eentje omdat het toch wel mooie techniek is maar in de praktijk gebruik je de chonograaf functie zelden. Maar als je het uiterlijk mooi vind…

Voor dat geld kies ik een Zenith El Primero.

De zwarte versie van de Longines vind je al voor €4500-5000. Dus dan zou ik zeker geen €7000 leggen ervoor.

Binnen de bestaande keuze dan maar de Rolex gekozen, hoewel ik die ook duur vind voor wat je krijgt, het is wel de marktprijs.

9 likes

Een horloge-liefhebber kiets voor een horloge zónder winst - of dóórverkoopidee er achter, dan dus de Longines als keuze.

Een horloge-makelaar kiest de Rolex, vanwege de eventueel látere dóórverkoop-mogelijkheden en een eventueel daaruit komende financiële winstmogelijkheid.

2 likes

Verbaast me toch een beetje dat er zoveel reacties komen van deze strekking iedere keer dat iemand in een voorgenomen aankoop waardevastheid meeneemt in de overweging. Vooral omdat minstens de helft van de mensen hier aan flipperitus lijdt…

Waar komt deze wijsheid vandaan? Zou de redenatie erachter wel willen weten eigenlijk :man_shrugging:t2:

Hoe dan ook; van alle Rolex duikers vind ik dit één van de meest sympathieke. Kun je niet echt verkeerd mee gaan en lekker waardevast en courant. Maar het is wel wéér een Rolex duiker met zwarte duikring… Die Longines is leuk en een afwisseling. Maar krap 7k voor een Longines met een aangepaste ETA? Best heftig. En zie dat ze voor dezelfde zonder gold cap accentjes 5k vragen… :grimacing: Toch maar de Rolex denk ik

2 likes

Rolex, omdat Rolex

De redenering ligt in de zin zélf al besloten. Kán niet missen.

De horloge-liefhebber verkoopt zijn horloges niet meer. (oplossing van het raadsel voor velen) :sunglasses:

Ik heb hierom echt krom gelegen​:joy::joy::joy:, bedankt @JPM

Ik zou altijd de Rolex kiezen, als hij niet bevalt heb je veelal je muntjes terug, daarnaast imho een icoon.

2 likes

@Miez: jij bent één der weinigen, die er eerlijk voor uitkomt, dat je een extra kans op behoud van de waarde overhoudt zó. :hugs: :+1:

1 like

Wel dus :sweat_smile:

Als dit over een specifiek persoon genaamd D.E. Horloge-liefhebber gaat zal het best waar zijn. Maar verder is het een veralgemenisering die niet door feiten is gestaafd. Oftewel een mening die wordt gebracht als feit.

Feit is dat het één het ander niet uitsluit. Men kan natuurlijk net zo makkelijk horlogeliefhebber en handelaar zijn, of geen van beide en een horloge kopen zonder over de restwaarde te denken. Daarbij denk ik dat het idee een horloge te kopen, het een tijd te dragen, het met winst door te verkopen en er zelf weer twee van kunnen kopen juist menig horlogeliefhebber zal aanspreken. :man_shrugging:t2:

2 likes

100% Longines. Vele malen unieker als een Rolex duiker. Wijzerplaat van de Longines is daarbij erg mooi :ok_hand:t2:. Ik vind duikers vrij standaard ogen… Velen hebben er wel 1, het lijkt allemaal erg veel op elkaar.

Dressers en Chronografen🔥

1 like

Let’s just agree to disagree. De wereld zit al genoeg vol twist en giftige stoffen. :person_gesturing_no:

Een Calatrava is toch geen duiker chronograaf? :sweat_smile:

1 like

Je kunt 'm altijd als duikert uitprobere, @Brick. :astonished: :joy:

1 like