In dat geval stel ik voor, dat we voor TS een HF donatie rondje doen en een YouTube filmpje over een schimmig horloge winkeltje in elkaar draaien…
Ja, dat zou ook nog een optie zijn…
Wat is jullie idee over het volgende: in de video zie je de gele bandjes om de doos heen zitten. Die heb ik er niet omheen gedaan. Ook vlasachtige touwtjes. Kennelijk zijn die er tussentijds omheen gekomen. De koper zou ze er niet zelf omheen hebben gedaan, wetende dat daarmee geknoei aan het pakje duidelijk wordt.
En zo zie ik ook nog een hoop etiketten zitten. Ook die komen niet van mij.
Pleit dat voor geknoei onderweg? Of hoort dat bij internaal verzenden en controles door de Douane?
Dan is die Rolex wel voor jou, of de waarde ervan in mindering op de claim, en moet de koper de verzendkosten betalen. Weet niet wat een goede nep Rolex kost?
Nou nou, je kunt toch niet 1,4 miljard inwoners over één kam scheren?
5 euro? In ieder geval vind ik t model spuuglelijk. Dan had ik liever mijn Steinhart GMT Ocean One Black terug… of t geld, want die ging in het Omega Speedmaster of Planet Ocean potje…
Het is de uitzondering die de regel bevestigd
Wat een prachtig poppetje heb je daar gevonden overigens
Hij moet iets terugsturen, kosten maken, jij maakt het pakje open en oeps er zit een steen in, claim naar chrono, case closed
Sorry dat ik mezelf citeer, maar zou de koper zo slim zijn geweest om de gele bandjes toe te voegen, om zo de verdenking bij de douane idd te leggen? Hij krijgt als horloge handelaar wel vaker pakketjes natuurlijk.
Dan zou ik overigens wel verwachten dat hij niet alleen naar mij zou schreeuwen maar ook de verdenking bij de douane zou leggen, om hemzelf zoveel mogelijk vrij te pleiten.
Wat ik raar vind is dat de witte omdoos op zijn kop in de verpakkingsdoos zit.
Ook is de doos heel even uit beeld
Tevens staan de labels ook op hun kop aan de zijkant!!!
Ik zou gewoon even afwachten wat eruit komt, C24 is niet gek hoor. Die willen ook een zo goed mogelijk platform en zo min mogelijk van dit geneuzel dus die hebben vast hun methodes.
Maar, jouw argument is heel simpel waarom deze “unboxing” niet waterdicht is. Doordat hij niet de hele verpakking heeft getoond rondom en heeft laten zien dat daar nergens mee gerommeld is kun je dit niet als waterdicht bewijs aanvoeren.
Verder kan het zijn dat er extra labels van andere vervoerders die het htransport overnemen op komen. Ook kan een pakket worden geopend door een douane ter controle maar dat zal dan altijd met herkenbaar tape en vaak ook een “omzak” van plastic krijgen. Althans, dat zijn mijn ervaringen.
Het is heel simpel nogmaals, hij heeft niet de gehele verpakking getoond en kan dit dus nooit als sluitend bewijs aanvoeren.
Even aangeven dat je geen herkenning hebt bij het pakket dat in de video geopend wordt en zelfs tijdelijk uit beeld is?
Ook dat. Heeft TS het op deze manier ingepakt?? op zijn kop in de verzenddoos. of heeft men bij de post per ongeluk het douane label , dat onze Indische vriend er zo zorgvuldig afsnijd, op de onderzijde gekleefd .??
En er wonen maar 1.300.000.000 mensen in India
Nope, ik heb de zwarte doos keurig netjes rechtop in de witte doos gestopt, en die uiteraard weer rechtop met de nodige bescherming in de kartonnen doos gezet.
Ik heb met C24 de beelden al geanalyseerd en mijn foto’s van de doos, die ik nam bij het PostNL punt, ook gedeeld. Daaruit zijn goed de verschillen te zien.
En moet zeggen dat de C24 dame die deze zaak behandelt, objectief en grondig haar werk lijkt te doen. Alleen bij expliciet navragen wat ze van deze kwestie vond en of ze dit als fraude herkende, antwoorde ze dat zij en haar collega’s dit herkennen van eerdere fraude kwesties en daar hetzelfde over denken (namelijk dat dit fraude is).
Maar, ook terecht, wil ze eerst de koper spreken en fatsoenlijk onderzoek doen, plus aangiftes van beide partijen. Het zou vreemd zijn als ze daarin hun werk niet serieus namen.
Wat ik vraag is , het douane papier zit onderop, hebben ze dit bij jouw postkantoor gedaan? Ik zelf weet altijd heel goed de bovenzijde van een pakket als ik dit verstuur.
Neem jij altijd fotos van een pakket bij postnl , bij het binnen brengen voor verzending? Wil je deze foto met ons dan ook delen, thx @Mallepietje
Dat klinkt hoopgevend
Haha nee neem nooit foto’s van een pakketje, maar in dit geval ging t naar India en dat vond ik wel spannend.
Ze hebben het verzendpapiertje, of hoe noem je zoiets, netjes bovenop geplakt zover ik me kan herinneren. Die foto’s zal ik even delen, als ik uitgevonden heb hoe dat moet.
Koper had expliciet gevraagd of ik kon aangeven bij verzending dat de waarde maar 15 euro/dollar was, volgens hem om extra import te omzeilen. Daar had ik geen zin in, althans niet op de verzendbon, uit angst dat de verzekering dan maar max 15 euro zou uitkeren als het pakketje zoek zou raken. En omdat ik het in een doosje van een auto onderdeel had gestopt, heb ik een berichtje verzonden alsof het nog steeds om het onderdeel ging.
Daar heb ik ook even een foto van gemaakt, voor het geval de koper problemen zou krijgen.
Achteraf pijnlijk dat de waarde waarschijnlijk inderdaad niet meer dan 15euro zou blijken …
Iemand suggestie hoe ik de foto’s makkelijk kan delen?
Er is een knopje boven het tekstinvoerveld. Een balkje met een pijltje naar boven.