Grappig dat ik tegelijkertijd met de voortgang van dit topic ook aan het onderhandelen was(/ben) met iemand uit Engeland. Was een particulier en het ging over een Breitling van €2000; toch maar niet gedaan
Had er ook geen 100% goed gevoel bij… hij wou bijvoorbeeld buiten chrono24 verzenden, een betaling via bank transfer ipv paypal etc. om de transactiekosten te verlagen.
Ik zoek wel eentje uit het blauwe gedeelte
Heb ooit hetzelfde meegemaakt toen ik een horloge verstuurde naar Vietnam. Oplossing = zelf filmen wat je inpakt en met veiligheidstape het pakketje dicht maken. Werd ook een kwestie, volgens meneer zat er niks in maar ik maakte al snel duidelijk dat mijn film materiaal waterdicht is. Niks meer van gehoord.
Daar hoef je geen interpol voor te zijn om te zien dat dit oplichters zijn. Unboxing van je aangekochte horloge filmen… vaag, reactie op Rolex nog vager. India, sowieso vaag!
Lijkt me ook aannemelijker dat de koper de zaak bedonderd.
De manier waarop hij dit uitpakt vertelt gewoon al dat hij weet wat er in zit. Erg jammer voor je man… Ik hoop dat het goed komt.
Buy the seller roepen we hier vaak. Op plekken als chrono is het andersom net zo belangrijk. Misschien beroepsdeformatie maar ik doe altijd wel een “achtergrondsonderzoek” met mensen waarmee ik iets verhandel. Ook hier in het blauwe gedeelte. Belangrijk hierbij is altijd “heeft iemand meer te verliezen of te verdienen met mij oplichten”. En ook hier geldt het oude adagium “bij twijfel niet oversteken”
Zouden die gasten de reacties zelf ook al door Google Translate hebben gehaald
Zijn er al reacties geweest van onze leden die bekend zijn met ons rechtssysteem?
Heb geen zin om het hele topic door te spitten maar ik ben benieuwd in hoeverre zo’n uitpak filmpje rechtsgeldig is en hoe zoiets beoordeeld wordt door een rechter in het geval van een “welles nietes ik sleep je voor de rechter gevecht”.
In India zeker
Het land van nepproducten, hygiëne, stenigingen en groepsverkrachtingen bedoel je?
Niet jouw favoriete vakantieland, heb ik het idee
Staat niet hoog op de bucket list
Ligt er wel een beetje aan waar je je bevind
Ondanks die mooie strandfoto zou ik ook iets anders uitzoeken overigens. Niet het leukste volk op aarde mi
Tsja, dat ziet er wel mooi uit. Maar er zijn ook andere plekjes op aarde die zo mooi zijn. Almere Buiten ofzo
Dit is wat het Ebay Global Shipping Program eigenlijk al doet. Verkoper verstuurt naar het Ebay shipping center, die openen het pakketje, pakken het eventueel om en verzorgen export/import afhandeling.
Het voordeel bij Ebay is dat je direct weet waar je aan toe bent, geen loterij meer bij douane afhandeling. Een groot nadeel is (en daar wordt ook behoorlijk over geklaagd) dat jij het als verzender wellicht bombproof inpakt, maar dat ze bij het shipping center het ding gewoon in een bubbelenveloppe gooien en al je werk om het te beschermen verloren gaat. Niet zo fijn bij een horloge bijvoorbeeld.
Net geprobeerd om een horloge te verkopen via chrono24… Ik pas!! Wat heb je toch ook een nare mensen op deze aardkloot
Op 1:24m is de witte Steinhart doos buiten beeld en wordt er een nep Rolex in gestopt en verder gefilmd.
Fraude gepleegd met 0,0% intelligentie.
In het verleden heeft een verkoper van HF hier ook zo’n geval gehad. Ook met een video van de koper. Zat er een baksteen in. Ik dacht dat zijn naam Schmeink was…
Ik verwacht dat, ondanks dat t kennelijk een bekende truc is, en Chrono24 zo hun bedenkingen heeft, het een succesvolle oplichting is. Ik kan namelijk onmogelijk nog aantonen dat ik t horloge daadwerkelijk in de doos heb gedaan. En als uit een onderzoek van PostNL blijkt dat er tijdens transport niets opmerkelijks komt, blijft het bij de verdenkingen richting koper zonder hard bewijs. Het bijzondere filmpje doet een hoop verdachts vermoeden, maar bewijs is het niet. Eerder tegen mij, dan tegen hem.
Blijft koper bij zijn verhaal en werkt hij netjes mee met onderzoekjes en aangiftes etc, dan blijft er weinig anders over dan hem geld terug te storten op basis van de kopersbescherming van Chrono24.
Mijn hoop is dus gevestigd op ofwel PostNL, die toch iets bijzonders ontdekt. Op Chrono24, die besluit dat het verhaal toch te verdacht is en mij mijn geld toch geeft. En in het meest uitzonderlijke geval een achterlijke idioot, die niet meewerkt met de onderzoekjes, zich agressief blijft uiten naar mij als oplichter en zich hopelijk laat verleiden tot een bekentenis, met een slimme list van mijn zijde.
Dus daar zit ik ook een beetje op te broeden. Hem met de reacties op de video en wellicht wat specifieke details verleiden om af te zien van verder gezeur. Wishfull thinking, ik weet het.
Ik ben bang dat ze de verkoper vragen het pakje terug te sturen en hun het geld terug geven. Krijg jij vervolgens een pakje met een neppe rolex, of een baksteen…