Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Schattig, een Emoji van je moeder

Dat is wel het toppunt van paranoia. En ik geloof er eerlijk gezegd, voordat ik daadwerkelijk zo’n filmpje zie, geen bal van.

1 like

Waar is dat precies? Ehhh, ik vraag dit voor een vriend. :rofl:

4 likes

Waarom zouden die filmpjes jou onder ogen komen? Ik ga ervan uit dat jij gewoon verstuurt wat je adverteert, dus niemand hoeft jou met zo’n filmpje te confronteren. Iemand die zulke filmpjes te goeder trouw maakt hoeft die ook niet met de wereld te delen.

Ik zeg overigens niet dat ik weet dat het wél gebeurt. Ik heb het zelf nooit gedaan en ik heb het nooit iemand zien doen. Ik kan je overigens per pb een forumgebruiker aanwijzen die aan heeft gegeven het wel te doen.

Ik ken nog wel iemand met een oud PostNL outfit. Die brengt dan het pakketje( wat ik inmiddels heb leeggemaakt en voorzien van een nep rolex) even opnieuw langs… zo lijkt het waterdicht gefilmd en al.

2 likes

Dat is lekker wantrouwen. :sunglasses:

De bezorgdienst weet wanneer, door wie en (indirect) in welke weersomstandigheden het pakket is afgeleverd. Dat kun je vergelijken met het filmpje. Je kunt natuurlijk de datum en tijd op je filmtoestel veranderen, maar dat verandert niet ineens je bezorger, de zon en de regen.

1 like

Hoeft zeker niet. Maar meer ter leering ende vermaeck voor de overige paranoide internetters :slight_smile:

1 like

Big data, machine learning. I love it…

2 likes

Ik zou er zelf geen behoefte aan hebben die filmpjes te delen. Niet de filmpjes waarin het goed gaat, en ook niet de filmpjes waarin ik bedrogen word. Maar ik kan dat natuurlijk niet invullen voor een ander. Maar mocht ik nou ooit zo’n filmpje maken, dan stuur ik dat zeker even naar jou! :smiley: :wink:

@moonphase, nog een aanvulling: het zou ook wel bijzonder zijn als onze maat in uniform ook de hand heeft weten te leggen op een machine die goed gelijkt op het in gebruik zijnde type scanner van de bezorgdienst, en wij bovendien mooi genoeg acteren (en het geluid reproduceren) dat we daarop nog even de bezorging aftekenen. Gaat alleen niet op bij zendingen waarbij geen handtekening is vereist. Komt bij UPS praktisch niet voor, bij PostNL kan dat wel voorkomen, bij DHL volgens mij ook wel. Maar het lijkt mij niet waarschijnlijk bij een horloge. :thinking:

Tot nu toe drie reacties. Mijn vraag was:

Hee mannen en [naam van de enige vrouw], ik heb een persoonlijke vraag voor iedereen. Een ontvanger is tijdens het aannemen van een pakketje een filmpje aan het maken. Daarmee kan hij bewijzen dat hij niet de inhoud verwisselt om zo de verzender te scammen. Zouden jullie daar een probleem mee hebben? Bedankt voor de reacties! :smiley:

“Nee”
“Not at all”
“Wanneer ik niet herkenbaar in beeld ben prima”

Maar ik kan mij voorstellen dat de collega’s die niet gefilmd willen worden minder genegen zijn deze vraag te beantwoorden. :wink:

1 like

Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar kreeg te horen dat er iets gebeurde wat ik ook altijd doe, excuses als ik iets gemist heb.

Allereerst, TS, heel veel sterkte, ik hoop dat t goed uitpakt voor je.

Over de mensen die skeptisch zijn over het filmen van het uitpakken, dat doe ik ook bij dure aankopen. Is ooit begonnen met mijn broer die een telefoon op marktplaats kocht (rond 2005 gok ik zo) pakketje kwam aan maar was leeg. Uiteindelijk vluchtte de oplichter naar zuid Amerika, en was in Nederland nog verworven in een politie onderzoek. Om het goed te maken met de mensen stuurde hij elke persoon die hij opgelicht had het geld contant in een envelop naar Nederland. Toen Mn broer de envelop kreeg zag hij natuurlijk wel weer gebeuren dat er niks in de envelop zou zitten, dus heeft hij het gefilmd bij het openmaken (geld zat er uiteindelijk in).

Dit is bij ons dus het dingetje gebleven, aankopen boven de, laten we zeggen, €100 worden gefilmd bij het openmaken, maar wel eerst het pakketje van alle kanten filmen. Bij mij heeft tot nu toe altijd gelukkig in het pakketje gezeten wat erin hoorde te zitten, en dan verwijder ik het filmpje gewoon gelijk weer.

Ik heb al eerder op het forum gezegd dat ik geen idee had of het ook maar ergens nuttig voor is, maar het filmen is een kleine moeite.

Draai de situatie voor de grap om, iemand van HF koopt een horloge, filmt het uitpakken en er blijkt niks in te zitten, ik zou hem geloven. (Nu geloof ik TS overigens)

That’s all.

Nogmaals, succes mallepietje

2 likes

Ik vind filmen echt 0,0 bewijslast in zo’n geval. Pas als iets gefilmd wordt door een derde zonder enig belang heeft het waarde voor me. Het is gewoon veel te makkelijk te manipuleren, zoals op het filmpje vermoedelijk gaande is.

Anyway, succes TS. Ik hoop dat je snel je centen krijgt en houdt.

1 like

Het probleem is alleen dat dit moeilijk te regelen is met iemand aan de andere kant van de wereld :wink: Ookal ben ik het wel met je eens hoor, het is heel fraudegevoelig. Daarom ben ik blij dat ik er zelf nooit gebruik van heb hoeven maken.

1 like

Waarom is er.niet een soort tussen halte van chrono
Komt daar het pakketje aan. Die checken het. En sturen het door
Is dat toch opgelost ?

5 likes

Tof plan. Wel kostbaar.

1 like

Dan wordt hun commissie alleen wel verdubbeld vrees ik :wink:

1 like

Ben je wel.van het gefraudeer af

4 likes

Zou dan je eigen keuze zijn om het rechtsreeks te sturen of via checkpoint
Tja bij goedkopere horloges rechtsreeks en de duurdere via checkpoint

1 like

Waardeloos rot verhaal.
Ik hoop voor je dat je alsnog gelijk krijgt én je geld terug! :face_with_raised_eyebrow:

Samengevat verstuur ik geen horloges naar het buitenland en al helemáál niet naar 3e wereldlanden.
Nooit.

Zaken aangeschaft via marktplaats boven de €100 haal ik áltijd zelf op: woont de verkoper op Terschelling; jammer dan! :face_with_raised_eyebrow:

Ik ben vermoedelijk té wantrouwend maar dat terzijde…

4 likes

Noujah zeg… Gelukkig woon ik alweer aan de wal. :sweat_smile:

2 likes

Dank allemaal, het maakt een mooie discussie met leuke suggesties los :slight_smile:

1 like

Wat een rot ervaring. Sterkte.

Ik heb toevallig nog niks gekocht of verkocht met Chrono24. Maar handelen moet veilig kunnen, ook al omdat Chrono24 op hun app alle garanties geeft dat alles goed verloopt.

Ik zag al reacties staan waarin word getipt alleen met betrouwbare Europese partners te handelen. Dat zal ik ook nu doen, omdat ik het heel vervelende verhaal van pietje gelezen heb.

2 likes