Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Waarom zou je filmen dat je een pakket uitpakt?

Het is toch duidelijk dat je zoiets alleen doet om de boel op te lichten?

Dit is geen unboxing of zo zoals je anderen op youtube ziet doen.

1 like

Omdat je zelf bang bent om opgelicht te worden. Daar is wat mij betreft helemaal niets verdachts aan.

Dat deze jongens zo koeltjes blijven op het moment dat ze erachter komen dat ze zogenaamd worden opgelicht, dat vind ik inderdaad héél verdacht. Maar het enkele feit dat ze koeltjes filmen hoe ze het pakketje openen? Absoluut geloofwaardig.

Haha, dat fenomeen ken ik pas sinds deze draad. :joy: Ik vind een zakelijk filmpje om eventueel te dienen als bewijs dat je opgelicht bent vanzelfsprekender dan een geëxalteerd filmpje om een ander te laten zien dat je iets uit een doos haalt.

1 like

Het maakt natuurlijk geen zak uit of je het filmt of niet. Als je opgelicht wordt, dan word je opgelicht. Of je het nou vastlegt op camera of niet.

Daarnaast stuur je dan gewoon de foto’s van het ontvangen horloge door als er iets anders in zit. Daar hoef je het niet voor te filmen. Dat maakt het alleen maar verdachter.

Als je met je filmpje aannemelijk maakt dat in de doos daadwerkelijk het horloge zat waarvan jij beweert dat het in de doos zat, sta je een stuk sterker in je schoenen dan wanneer je alleen maar achteraf zegt dat er een ander horloge in de doos zat. Dan is het immers jouw woord tegen dat van de verkoper. Juist die foto’s maken geen zak uit. Ik kan ook wel foto’s van een horloge uit mijn eigen verzameling opsturen.

Het moet overigens wel een heel wat beter filmpje zijn dan het filmpje van deze jongens. Zoals hierboven uitvoerig besproken.

Ik vind dat echt onzin.

Het is zo simpel om een doos opnieuw in te pakken met een ander object er in. Als dat als proof kan dienen, is er iets goed mis.

1 like

Daarom moet je ook niet pas beginnen met filmen als die doos (geprepareerd) op tafel staat. Je moet al aan het filmen zijn voordat je de doos aanneemt van de pakketbezorger.

Ben ik het niet mee eens, als je het op beeld kunt brengen dat je daadwerkelijk iets anders aantreft (professioneel gefilmd, niet zoals bovenstaande voorbeeld in een willekeurige nachtwinkel in India) zal het geloofwaardiger klinken als “Hello Chrono24, I received a rock, can you please compensate my 8500$? Thank you”

1 like

Ok jongens, filmen jullie maar lekker hoe je pakketjes aanneemt van de bezorger dan :smiley:

2 likes

Noor. Was ook zo’n uitpakfilmpje. Ronanol was de eikel z’n forum naam op watchUseek & andere fora.

1 like

Ik zal er zelf waarschijnlijk niet aan denken. :joy: Ik ben veel te opgewonden over mijn NA, ik bespring de pakketbezorger als een kwispelende, zichzelf onderpiesende, rondjes rennende hond om maar zo gauw mogelijk dat horloge in handen te krijgen.

Maar als ik een reden heb om me niet senang te voelen bij een transactie, dan zal ik het zeker doen, ja. Ik heb geen zin om achteraf met alleen een paar foto’s en m’n blote pik in m’n handen te staan om m’n gelijk te moeten halen. Ik hoop dat dat mij niet verdacht maakt.

3 likes

Je moet dan sowieso al geen transactie doen natuurlijk.

Dan ga je toch niet de moeite nemen om er een plaatsvervangend horloge in te doen? Als je iets terug doet, lijkt me enkel het gewicht van belang :wink:

1 like

Dat is op zich waar, maar ik vind het wel een beetje geleuter in de marge. Het vervelende gevoel kan zich ook pas voordoen als dat pakket al onderweg is. Of ik voel mij gewoon ĂŒberhaupt niet senang bij het kopen van een horloge van 8500 ballen. Maar vooral: los van of ik transacties aan mag gaan waarbij ik eraan twijfel of ik opgelicht zal worden, is het toch mijn goed recht om mij in te dekken tegen eventuele oplichters? Het is toch niet verdacht om behoedzaam te zijn?

Mij is het verhaal bekend van een kennis, zijnde een niet forumlid, die ipv zijn Rolex een leuke kiezelsteen aangetekend ontving uit een ver land. En die stijd daarna ga je echt niet redden

1 like

Mss is het zelfs zo dat de nep Rolie alleen in India aangeboden wordt. Het is een bluf argument , naar mss werkt het.

Hij die zonder Rolex is, verzende de eerste steen. @W.E hoofdstuk 8 vers 7.

10 likes

Uiteraard, moet je helemaal zelf weten.

Ik vind het van de zotte om de postbode er zelfs voor te willen filmen.

Denk overigens dat de bezorger dat ook niet wil.

1 like

Ik ook. Het liefste woonde ik in een wereld waar we elkaar allemaal vertrouwden en konden vertrouwen. De werkelijkheid blijkt anders. En als je je op deze manier kunt indekken, dan vind ik het verstandig om dat ook te doen. Niet verdacht.

Die staat al in de administratie van z’n werkgever en opdrachtgever op die locatie en tijd. Ik zou er geen moeite mee hebben. Ik zal het eens in de bezorgers-WhatsApp-groep gooien. Kijken wat de rest vindt.

1 like

Hier komt altijd een bezorgster, die wil ik ook wel eens uitpakken en filmen maar is dat niet een beetje te #MeToo
 :thinking:

Ik denk trouwens dat je wel een punt hebt hoor. Een uitpakfilmpje zegt niet zo veel denk ik. Oplichterij bestaat nu eenmaal. Het is een kwestie van een beetje oppassen en niets kopen wat te mooi is om waar te zijn (niet te hebberig zijn!)
 en je bent al aardig tegen jezelf beschermd. :wink:

Nee hoor! :joy:

4 likes