Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Inmiddels heb ik contact gehad met C24. Hoewel ze daar deze vorm wel herkennen en hier zo hun bedenkingen over hebben, moeten ze vooralsnog even objectief blijven en de zaak onderzoeken. Gelukkig denk ik dan maar.
Ze gaan ook de koper bellen en hem verzoeken om mee te werken aan het onderzoek van PostNL, zodat we kunnen achterhalen of uitsluiten of er tijdens transport iets is gebeurd. Positief voor mij, want mocht het toch tijdens transport zijn gebeurd, dan ben ik daar voor verzekerd. Is er niets te vinden, dan wordt de schuld toch al vlot bij de koper gelegd vermoed ik.

Men heeft verzocht direct een onderzoek in te laten stellen door PostNL ĆØn aangifte te doen van oplichting/diefstal. En om alles aan foto’s van het pakketje op te sturen, die ik zelf maakte bij de PostNL balie, zodat ze zelf ook even grondig onderzoek kunnen doen.

Eea kan wel een paar weken gaan duren…

Wel nu alvast een compliment aan jullie, en dank: ook Chrono24 had de video natuurlijk bekeken en de opmerkingen er onder gezien. En hoewel zij daar niet op kunnen oordelen, merkte ik duidelijk dat ze al een vermoeden hebben. Dus deze reacties worden gewaardeerd!

Nouja, voor wat het waard is. En wordt vervolgd!

18 likes

Net als wellicht die Indiƫrs straks.

4 likes

Die gast gaat helemaal geen formulier invullen en al helemaal geen aangifte doen. Gaat wel even duren maar jij gaat je centen gewoon krijgen. Let maar op.

3 likes

Nou, ik vrees inderdaad dat hij geen moeite gaat stoppen in het meewerken aan een PostNL onderzoek. Maar goed, C24 gaat hem ook bellen, wellicht dat dat al interessante info oplevert.

1 like

Tuurlijk. Meneer de koerier, kunt u even binnenkomen? Dan film ik even op mijn gemak hoe ik het pakketje openmaak. Houdt u even de camera vast? Dan heb ik beide handen vrij. Wacht nog even, ik moet nog een pakketje inpakken waar ik een getuige voor nodig heb, kunt u dit formulier ondertekenen en een kopie van uw ID kaart bijsluiten?

:rofl::rofl::rofl:

7 likes

…en dan krijgen ze het Microsoft call center aan de lijn…:joy:

6 likes

Beide gevallen gunstig voor TS

1 like

Het was leuk op de tribune- volgende week Ajax thuis

Nare situatie. Fijn om te lezen dat ze bij C24 er ook al bekend mee zijn. Dat zal hopelijk helpen. Filpmje ook even gekeken niet de reactie die je verwacht van iemand die opgelicht zou worden zoals je koper claimt.

1 like

Ik snap dat ze dat bij een :pig: zoals jij niet doen, maar bij mij werken ze allemaal prima mee :rofl:

Als het een expresskoerier is, dan kan ik me er nog wel wat bij voorstellen, maar als het gewoon een pakketbezorger is, die meer dan 80 stops moet wegrijden in minder dan 7 uur, dan kan ik me absoluut niet voorstellen dat die erop zit te wachten om hieraan z’n tijd te besteden. Maar als je de enige bent in z’n route met dit verzoek, dan zal hij er wel geen punt van maken. :slight_smile: Of houd hem een fooi voor. :smiley:

1 like

Klaagt mijn vrouw ook regelmatig over, maar ja een weegschaal he :innocent:

p.s. en de opmerking daar ga ik nooit meer naar toe is wel serieus.
Bij het aanvragen van een visum begint het al. naam ouders, beroep ouders, religie ouders, enz. enz.

Voor de douane en postbezorging misschien niet, maar wellicht dat een douanier of postbezorger wel zin heeft in een ā€˜gratis’ horloge.

Hoop dat t voor TS goed koopt, maar vrees t ergste.

1 like

Klopt, heb ik doorstaan. Echter wel de reis waard. India blijft een bizarre reiservaring. Zowel noord als zuid india! Nooit willen missen.

Je moet er tegen kunnen, en alhoewel Weegschaal kan ik echt wel tegen een stootje.:nerd_face:
Sri Lanka b.v. voordat de Tamils er de zaak verkloot hebben, prachtig!

Je vriend laten filmen hoe je een ontvangen pakketje opent waar dan ook nog toevalligerwijs iets anders in blijkt te zitten dan je hebt gekocht.

Yeah right, ik mag toch hopen dat ze bij chrono24 ook niet op hun achterhoofd gevallen zijn.

1 like

Wat maakt dit verdacht?

Heb je zelf ook nog een identiteit verder :stuck_out_tongue: :smile:

Als je het andere deel van m’n zin er ook nog even achter aan plakt, is het duidelijker.

Wil ik best doen hoor. Dat maakt volgens mij absoluut geen verschil. Ik zou je niet zo hebben geciteerd als dat wel het geval was. :wink:

Wat maakt dit verdacht?

1 like