Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Chrono heeft een standaard reply die handig is. “Item cannot be shipped to this country”. Ik verstuur niet naar India, Rusland, vage landen in Zuid Amerika, etc

3 likes

Is kopen op chrono24 veiliger?
Ben nu aan het onderhandelen met een particulier in Engeland en door het lezen van dit topic ben ik nu toch wat meer terughoudend… wat als ik een steen ontvang :joy::neutral_face::confused::disappointed:

2 likes

Nou, @lencoth heeft al aangegeven:

Dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen zorg je dat een kennis je filmt als je het pakketje in ontvangst neemt, gelijk alle kanten van de doos filmt, en dat je het pakket gelijk openmaakt en de inhoud filmt. Dit alles terwijl de doos en jij constant in beeld blijven, geen knip- en plakwerk, gewoon in één keer filmen. Dan zie ik niet in hoe iemand jou nog als boef aan kan wijzen.

Mensen met gezond wantrouwen, kom er maar in, hoe waterdichter we deze methode kunnen maken, hoe beter. :grin:

2 likes

een ‘Steenhart’ :thinking:

15 likes

En de verkoper moet hetzelfde doen bij het inpakken? :innocent:

1 like

Het lijkt me knap arbeidsintensief, zelfs als je slechts een zeer bescheiden handeltje drijft, maar in theorie zou het best nuttig kunnen wezen volgens mij. :thinking: Zeker als je een particulier bent die slechts een beetje flippert en zich dus lastig kan indekken tegen de schade, maar voor wie het minder ingrijpend is om er inderdaad af en toe toch die moeite in te steken.

Wellicht dat je daarbij van tevoren een inschatting kunt maken, dat als een verkoop om de een of andere reden niet helemaal lekker voelt, dat je dan zo’n filmpje maakt?

Misschien is er ook wel een rol weggelegd voor de pakketdiensten. Die zouden voor een meerprijs kunnen garanderen dat een verzender een pakket van een bepaalde inhoud heeft voorzien, door het bij de vervoerder inpandig onder toezicht in te pakken. Maar dat is ook een kostbare grap natuurlijk. Bovendien zijn er weer extra grijpgrage handen bij de vervoerder die wel raad weten met een mooi horloge voor de zwarte markt.

Het zou mooi zijn als eerlijke mensen zich nergens tegen hoefden indekken. Helaas zijn er nu eenmaal ook oneerlijke mensen die overal misbruik van zullen maken als ze dat kunnen. :confused:

2 likes

Zegt natuurlijk ook niet zoveel omdat je met videomontage compleet de werkelijk kunt verdraaien zonder dat je dat als kijker door hebt.

Persoonlijk zou ik nooit kostbare horloges opsturen naar het buitenland. Ongeacht welk betalingssyteem en of garantie systeem een tussenpartij hanteert. Allemaal veel te fraude gevoelig. Niet alleen de kopende partij maar ook alle verzendschakels die er tussen zitten. Zo’n pakketje gaat misschien wel door tientallen handen heen in verschillende landen je kunt daar nooit op vertrouwen.

2 likes

Ik zeg… Bodycam meteen openen bij overdracht van postbode.

Edit thanks to #damnyouautocorrect

1 like

Je kunt de simpele kijker wel voor het lapje houden, maar je kunt geen werkelijkheid verdraaien in een filmpje zonder dat je daarvan onmiskenbare sporen achterlaat die gewoon aan het licht komen als je de video technisch bestudeert. Als het geen rauw filmpje is, als er montage heeft plaatsgevonden, dan is gelijk duidelijk wie de scammer is.

Dus volgens mij zegt het wel degelijk heel veel.

Precies dit. Al denk ik dat het handiger is je vriend het te laten filmen, zodat het zeker weten goed in beeld komt (maar een bodycam is wel slim, ik heb namelijk helemaal geen vrienden). Inderdaad moet je er zeker geen gras over laten groeien. Door te wachten met openen, maak je jezelf reeds verdacht. Alsof je het pakketje nog even moest prepareren, zoals waar wij nu ook die Indiase jongens van verdenken. Gelijk openmaken inderdaad. En één vloeiend filmpje vanaf de overdracht tot en met de inhoud van het pakketje in beeld. Geen montage, alleen een rauw, vloeiend filmpje. Anders zegt het inderdaad vrij weinig.

@Blauwbeer kom er maar in, vertel iedereen maar weer hoe wantrouwig @W.E is. :joy:

2 likes

Verzegelingstape wellicht?
https://www.verzegelingenshop.nl/labellock-security-tape--p-16482.html?gclid=EAIaIQobChMI3PTbj9384QIVAuR3Ch0OFAj-EAAYASABEgIxtPD_BwE

6 likes

Ik heb onlangs particulier een Rolex gekocht uit Engeland. Perfecte transactie, maar spannend was het wel., :slight_smile:

2 likes

Livestream… Vanzelfsprekend. Bodycam + overzichtscamera.

1 like

Kerel, jij zit hier metersdiep in. :joy: Wanneer ik eens een horloge bestel via het internet, dan bel ik jou van tevoren!

Kun je niet via chrone24 eisen dat ze de verpakking opsturen voor nader onderzoek?

1 like

Lijkt me overduidelijk oplichting. Alleen vraag ik me nog steeds af: waarom een Steinhart?? En niet meteen een duurder horloge? Er zijn (helaas) wel andere hommage horloges die je in de plaats van duurdere merken kunt plaatsen.

KLOPT niks van,

Als ik een steinhardt zou kopen en vind een Rolex zou ik een gat in de lucht springen in de eerste instantie!

gekke Indier!

5 likes

Topidee !! dat van het in of uitpakken filmen met de koerier erbij deed ik al maar die tape is een prima extra veiligheid.

1 like

Realiteit.
1 incident in deze realiteit.
Jouw realiteit veranderd compleet.

Lekker slim!

1 like

Precies.
Dit roept de vraag op:
Wat heb je het liefste?
Een gebruikte, gedragen Steinhart of een gloednieuwe , ongebruikte Rolex in de seals en stickers?

1 like