Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Frank, dit betekend dat de doos voordien is geopend aan bovenzijde, die op video onderzijde is en niet in beeld word gebracht.

Het zou mooi zijn, maar het zou ook maar zo eens een dure les zijn geweest. Maar goed, zover is het nog niet.

Want Ro3L, scherp gezien inderdaad, ze openen de onderkant van de doos. Jammer is dan weer wel dat ook de witte Steinhart doos op zn kop zit vervolgens.

Maar goed, wat we met het filmpje ook ontdekken of kunnen aantonen, de vraag blijft wie het pakketje dan heeft geopend. Kan nog steeds tijdens de bezorging zijn gedaan, wat de koper zou ’ vrij pleiten’.

En in dat laatste geval zal C24 ook geen formele reden hebben, behalve misschien goodwill of wat dan ook, om mij geld over te maken. Hoewel de kans dan wel groter wordt, dat de PostNL verzekering het dekt.

Maar ook zij betalen pas (PostNL) als ze menen dat er aan hun zijde iets niet goed is gegaan.

Ja, dat ze de bovenkant niet filmen is natuurlijk weer jammer voor hem, want dat zou voor hem sterker staan. Maar dat ie het niet heeft gefilmd hoeft geen kwade opzet te zijn…

Natuurlijk staat de steinhart doos in de video op zijn kop, omdat ze onderkant openen

Het mooiste blijft, als PostNL na onderzoek kan aangeven dat er in het posttraject niets opmerkelijks is gebeurd en de koper niet mee werkt met onderzoek. Dan wijzen alle vingers naar hem. En is het filmpje niet ter goede trouw, maar kwade opzet.

1 like

Inderdaad, die verwachting werd door C24 al gemanaged. It could take weeks but we want to be sure.

2 likes

Enfin, jullie mee denken wordt in ieder geval enorm gewaardeerd!!

1 like

Graag gedaan en succes. Zal wel in orde komen. Raar dat die man het met een Steinhart doet ( ken de waarde nu niet ) maar moest ik willen frauderen op die manier zou ik wel een klepper bestellen.
Het kan dus ook tijdens het verloop van verzenden ergens mis gegaan zijn en hebben ze nadien die plastieke bandjes erom gedaan.
Toch blijft het verdacht dat de douane klever aan de onderkant zit, waardoor de man het aan deze zijde opent , zijnde de onderkant. Hij moet hier behoorlijk door dik karton helemaal rondsnijden, Terwijl als ik jouw origineel pakje zie , het heel duidelijk is dat er twee kartonnen dekseltjes de bovenkant afsluiten en er slechts ƩƩn mes snede nodig was geweesd om de doos te openen
Enfin, succes , komt wel in orde.

2 likes

Misschien omdat een kleine ā€œondernemerā€ in India geen € 40.000 heeft om te ā€œinvesterenā€ in een scam met een Patek Philippe. :smirk:

3 likes

Als we nu even afspreken geen zaken meer te doen met mensen uit India, scheelt dat een hoop gedoe.
Vreselijk land, in tal van opzichten. Armoede zoals je je niet kan voorstellen, maar ook een atoombom, en een satelliet in de ruimte. Vervuiling, corruptie, nationalisme, ( in de bioscoop gaat voor aanvang het grote licht aan, gaat iedereen staan om het volkslied mee te brullen) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

2 likes

Ik herhaal het nog maar even want ik heb goede ervaringen met c24 en ik heb echt het idee dat dit goed zal aflopen. Die uitspraak dat ze dit al eerder zijn tegengekomen zegt al veel zo niet genoeg. Ze zouden er anders veel terughoudender mee zijn en pas iets zeggen als het helemaal rond is m.i.

Het is even afwachten op het geld waar je recht op hebt maar ik zie dat wel overgemaakt worden.

2 likes

Eens, horloges die ze vaak verkopen zijn ruk. Een hoopje stront met aluminiumfolie (al dan niet goudkleurig) erom heen.

Kopen ze iets, krijg je kennelijk 1 grote oplichterij.

1 like

En de Russische horloges die jij had dan? :innocent:

Duhh?

Ik had een plannetje bedacht : je vraagt die Indiƫr het complete zootje terug te sturen, met de belofte hem te vergoeden.

Bij aankomst maak je een uitpakfilmpje … en haal je een Steinhart uit de doos. Zaak is opgelost.

Praktisch :
Je vindt wel iemand hier die zijn Steinhart even leent.

Een addertje onder gras :
Als de Nederlandse douane de nep Rolex vindt …

3 likes

Klopt. Edwin.

Het idee is leuk, maar dan heb je alsnog geen geld en geen steinhart.

1 like

Inderdaad, mij lijkt het een slecht plan. Of je haalt er een baksteen met een briefje uit, waarop staat; ā€œthanks for the free steinhart, here is a brick for your effortā€.

Maar dan nog, laat maar even lekker via chrono24 gaan. Dit soort geintjes werkt alleen maar tegen je denk ik.

1 like

Wat had je moeten krijgen voor de Steinhart?
Als je niets vergoed krijgt wil ik wel een inzamelingsactie op touw zetten.

2 likes

@Batman, ik zat inderdaad een beetje in die richting te dromen… Ik ben wel liefhebber van ludieke acties, maar zal dat hooguit doen als alles stuk loopt. Liever eerst de ā€˜koninklijke route’… Daarna altijd in voor een grapje :wink:

Ik ken overigens iemand die bij de verkoop van een foto toestel werd opgelicht, die de oplichter kon verleiden om nog een dergelijke deal te maken en het tweede pakket met de juiste doos van het toestel vulde met een bijzonder onsmakelijke inhoud inclusief toiletpapier. In dit geval een kunstenaar die er dagelijks zijn werk van maakt dus geheel passend in zijn oeuvre :face_with_raised_eyebrow:… je moet er maar zin in hebben :roll_eyes:

@Givemeyourdough: haha dat zou ongelofelijk sympathiek zijn en waardeer ik enorm, maar dat hoeft echt niet hoor. De Steinhart zou omgerekend 400euro opleveren en natuurlijk is het zuur en zonde van het geld, maar in het vervelendste geval een dure les. Gelukkig heb ik nog een Longines Hydro Conquest en Meister Singer Pangaea liggen dus ik red me wel :wink: Daarvan wilde ik de Longines ook verkopen om zo wat op te bouwen voor een Speedmaster of Planet Ocean (ik twijfel nog enorm). Dat gaat nu dus wat langer duren.

Daarvoor heb ik ook een (vond ik) supermooie Victorinox verkocht die 150euro meer opleverde dan ik er 10 jaar geleden in New York voor betaalde…

De oplichting zelf is wat me behoorlijk pissig maakt. En het feit dat je dus schijnbaar ook via daarvoor bestemde kanalen niet veilig kunt handelen. Kun je nagaan hoe makkelijk het is om mensen, die wat minder sensoren hebben voor veilig op internet rondlopen, op te lichten.

6 likes