Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Het hele land? Helemaal niets positiefs? Lekkere curry’s misschien? Mooie natuur?

Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld is het resultaat negatief :-1:

Dal soup
Samosa
Mango lassi
Chicken Madras
Lamb birjani
Enzovoorts…
En dan nog de vrouwen ! OMG

1 like

Misschien moet je er even bij zeggen dat het je mening is.
Je doet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Dat is wat we hier doen meningen delen, dus lijkt me niet echt nodig.

Overigens zeggen de jaarlijke lijstjes, dat ik toch best wel in de buurt van de waarheid kan zitten.

:wink::+1:

Jij denkt met een jaarlijks lijstje aan te kunnen tonen dat anderen het geen fantastisch land kunnen vinden…

Juist ja.

Nee, ik onderbouwde mijn mening :+1:

ik bedoel jaarlijkse lijstjes liegen niet :smile:

Er zijn indiërs die het daar heel goed hebben. De meesten echter niet denk ik. Arm land dat raketten lanceert, atoombommen heeft, en het vierde leger ter wereld. Ik zou er echter wel heen willen, voor een maandje.

Dat is zeker.

Maar nog iets meer, 900 miljoen, mensen leven er onder de armoedegrens.

https://www.bndestem.nl/overig/india-manipuleert-armoedecijfers~a51932e3/

Nee zoals gezegd, een :

:smirk:

Ik las ‘Oplichting’…

3 likes

Hahaha, ik ook!

PostNL is de zaak aan het uitzoeken. Ze hebben wel de info nodig van de koper, maar begrepen ook dat dat misschien lastig werd. Fijne is dat ze van alle pakketjes direct na ontvangst een foto maken, die overeen kwam met mijn foto bij verzending. Ook konden ze zien dat er bij de douane erg lang over gedaan was om het door te sturen. Daar konden de gele bandjes wel eens vandaan komen.

PostNL kon zich niet voorstellen dat de koper zoveel moeite zou doen om een horloge te wisselen en daarna met grote precizie het pakketje te gaan zitten uitpakken. Dus die hadden eerder het vermoeden dat het in het verzendproces ergens tussen NL en India was verwisseld.

Zodra ze het gewicht bij ontvangst hebben, dat moet van de koper komen, dan kunnen zij het hele proces overzien en op basis van gewicht ook eventueel constateren of er wijzigingen zijn. In de doos bij openen zaten namelijk ook niet meer een extra leren bandje met vlindersluiting, extra bezel, 4 nato bandjes. garantie boekje en extra schakels voor de stalen band. Als dat tussen Douane en ontvanger is verwijderd, moet dat meetbaar zijn.

2 likes

Wat ik nog niet snap, waarom zit de douane pakbon onderaan de doos ( video ) ??

Ik heb eens een geval gehad in Rusland. Horloge was eruit gehaald tijdens transport. De afleverende postbode heeft het pakketje wel afgeleverd bij de koper maar met een ondertekende brief van de Russische post dat er gewicht miste, 120gram. Daardoor werd t aankoopbedrag ,na 3 maanden weliswaar, netjes uitgekeerd door PostNL.
Dit is dus wel een dingetje mocht t gewicht niet kloppen bij aankomst met jou verzend gewicht.

Dit is nieuw voor mij? Doet PostNL dit bij alle aangetekende pakketten? Of alleen bij bepaalde landen in geval van buitenlandse bestemming ?

Geen idee. En Royke, dus daar was tijdens de bezorging al een vreschil in gewicht geconstateerd? Helaas is dat hier niet het geval. Of anders gezegd, dat dat hier niet het geval is, kan een extra argument zijn om de koper te verdenken…

1 like

Wat had je trouwens als omschrijving van de inhoud van het pakket op het douaneformulier gezet?

Als er iets van wristwatch opstaat of zo, kan dat helaas wat uitnodigend zijn voor kwaadwillenden.

Op de doos of douane formulier stond volgens mij een onduidelijke verwijzing naar een auto onderdeel, zoals de verpakking deed vermoeden.

Intussen kreeg ik bericht van Chrono24 dat ze de koper een reminder hadden gestuurd. Kennelijk was er van zijn kant nog geen reactie gekomen. In ieder geval heeft hij de gevraagde documenten nog niet ingevuld, dat kan PostNL namelijk mooi zien. C24 suggereerde om zelf ook een reminder te sturen. Dus dat heb ik maar even gedaan…

Met de strekking dat het me verbaast dat het al een week stil is van zijn zijde. Dat PostNL, C24, ik en de politie allemaal zsm aan de slag zijn gegaan. En met zijn medewerking de fraude vlot kan worden gevonden. Dat iedereen aan het werk is. Behalve hij.

Dus het vriendelijke verzoek om zsm mee te werken. En, mocht hij om wat voor reden toch afzien van aanspraak op een ‘refund’, C24 of ik dat natuurlijk ook graag hoort. Dan stoppen we de onderzoeken. :face_with_raised_eyebrow:

Wie weet…

3 likes