Mogelijke fraude met verkopen via Chrono24

Ik weet het wel :hugs:

Dat pleit niet echt voor zijn geloofwaardigheid. Hij zet dit in gang en dan wil je zsm je gelijk zien te halen en je geld terug. Dus denk dat dit goed zal aflopen voor je zoals ik al eerder heb gezegd. Ze zijn niet gek bij c24.

Dus het lijkt mij meer dan gunstig zo voor je :+1:

Korte update. In reactie op mijn reminder aan de koper, reageert hij dat hij contact heeft met C24. En dat hij zijn best heeft gedaan om bij een postkantoor schade te melden. Maar dat hij daar geen medewerking krijgt. Hij vraagt me bovendien om het betreffende schade rapport waar PostNL naar verwijst toe te sturen. Ik heb zelfs een telefoon nummer van hem gekregen. Dat heb ik netjes doorgestuurd naar PostNL, zodat zij rechtstreeks contact kunnen hebben.

Dus dat pleit dan toch een beetje voor zijn geloofwaardigheid. :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Iedere advocaat zou hem hetzelfde adviseren…
Mag hopen dat het goed komt.

true.

Kleine update:
de koper klaagde de vorige week nog dat hij geen tijd had en de post niet mee werkte. Maar ondertussen heeft hij nog steeds geen (zichtbare) actie ondernomen.

Intussen is Chrono24 is er een beetje klaar mee, want die wilden een ultimatum instellen. Net samen telefonisch de benodigde acties uitgezet. Werkt dan weer niet zo hard als je zou willen.

• zij berichten hem dat hij het schade formulier van de post moet indienen.
  • neemt hij binnen 2 weken geen actie, dan komt het geld naar mij
  • doet hij niks, maar weigert hij de afronding, dan komt er een nieuw ultimatum.

Het kan dus in theorie nog wel even duren, maar voor C24 is het wel duidelijk dat het niet aan mij ligt. C24 gaf me net duidelijk en eigenlijk voor het eerst te kennen dat ze mij geloven en de koper van oplichting verdenken. Hun proces is dus echt wel gedegen, ze gaan niet zomaar mee met ofwel koper ofwel verkoper, maar proberen echt eerst alle feiten op een rijtje te krijgen. Nu ze van mij per ommegaande reactie en medewerking krijgen op ieder verzoek, maar de koper als klager geen haast lijkt te hebben, kunnen ze ogenschijnlijk partij kiezen.

Ik verwacht dat, als de koper alleen weigert maar verder niks doet, het geld alsnog naar mij komt.

Werkt de koper alsnog mee met het invullen van allerlei schade formulieren, dan staat alles nog open. Maar PostNL is duidelijk, zonder schade rapport van de koper geen verder onderzoek.

22 likes

Fijn dat je even een update geeft in deze soap die ik met belangstelling volg. :sunglasses:

Mooi dat C24 de ogenschijnlijk juiste conclusies verbindt aan de stroperigheid van die gasten. Het filmpje zullen zij ook wel erg verdacht hebben gevonden, lijkt mij zo. Hun reactie is wat mij betreft volstrekt niet in de haak. Ik kan me niet voorstellen dat je zo koeltjes reageert op het constateren dat je opgelicht wordt, in welke cultuur dan ook. Dus voor mij lijdt het geen twijfel dat die jongens niet zuiver op de graat zijn.

Succes nog even met de laatste stukjes afhandeling, maar ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. C24 maakt hier goede sier mee! :+1:

2 likes

Heb je contact gehad met een accountmanager of de klantenservice?

C24 heeft een persoonlijk contactpersoon die zich vrijwel alleen maar bezig houdt met afhandeling van deze uitzonderingen. Iets waar ze nog specifiek op terug kwam. Ze vond het vervelend dat mijn eerste ervaring met C24 direct een negatieve was, maar dat dit echt een uitzondering was.

3 likes

Al met al pakken zowel C24 als PostNL dit toch aardig netjes en strak op. Geeft toch vertrouwen :+1: .

1 like

Klinkt goed, ik heb ook vanaf het eerste moment goede hoop gehad voor je. Ik heb enkel nog gek9ocht via C24 maarben zeer te spreken over hun handelen. Ik verwacht ook niet dat ze in goedkope trucjes trappen en hun pappenheimers wel kennen.

Maar goed, ze hebben nu eenmaal procedures en waarschijnlijk ook nog wat wettelijke regels waar ze zich aan moeten houden. Op zich vervelend maar je krijgt je geld wel uiteindelijk.

1 like

Super

Dit gaat er steeds beter uitzien. Goed om te lezen dat C24 dit ook serieus oppakt en niet zomaar alles voor zoete koek nemen.

Zouden ze ook onderzocht hebben of jij misschien een nep Rollie in de doos hebt gestopt, iemand uit India hebt benaderd om een filmpje te maken, het vervolgens op YouTube te plaatsen en te roepen dat ie is opgelicht en daarna het hele horlogeforum erbij betrekken om je daad kracht bij te zetten en vervolgens de winst te splitten?

Of draag ik nou door?

Beetje :joy::joy::joy::joy:

1 like

Busted…:laughing:

2 likes

Welkom op dit forum, en echt een vervelende ervaring. Ik hoop dat het goed gaat komen voor je.

Lijkt dus wat schot in de zaak te komen. Ik heb niet echt de verwachting dat die gast nog verdere actie gaat ondernemen en dat je gewoon je geld krijgt van C24.

Niet dat ik vervelend wil doen en ik geloof echt ook wel dat het hier oplichting betreft, maar ik zou ook zo koel reageren. En ik woon in het land naast het jouwe, dus beeld je dan even in hoe erg het aan de andere kant van de wereld kan verschillen.

1 like

Ik vat het zeker niet vervelend op. :slight_smile: Ik vind het juist fijn om te horen. Mensen zijn kennelijk nóg meer verschillend dan ik dacht.

Als er een filmpje van me werd gemaakt tijdens het unboxen zou er minstens een ā€œWhat the fuck?ā€, uitkomen. Bij mij persoonlijk dan weer gevolgd door een hele reeks R-rated uitspraken .

2 likes