Monsterlijk zwarte pols van mijn eega

Mijn vrouw heeft een jaar of twee geleden een 1st generatie Seiko Monster van me gekregen, door Rob gemod met een turqoise Seiko 5 wijzerplaat.
Ze draagt m met veel plezier, ze doet er alles mee en hij ziet er inmiddels behoorlijk afgeragd uit (blij dat het er niet 1 van mij is).
De klok heeft een stalen band en mijn vrouw heeft altijd als ze 'm draagt na een dag of twee brede zwarte strepen om haar pols, waar de band zit, niet waar de klok zelf zit.
Ze zweet niet overmatig, maar ze drinkt wel fors wat Cola light :wink:
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is (zijn er misschien huidartsen in het forum met een professionele mening?)

Het bewuste Monster in betere tijden ( en zonder zwarte strepen)
[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/horloges%20verzekering/306E65A1-8590-4755-843C-6E1BA4F0FC66_zpsk96rufd9.jpg.html][/URL]

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/7C5544B5-405A-4900-ABDC-71F48A4ED053_zpsrhhlj8wq.jpg.html][/URL]

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dat kan een chemische reactie van de huid zijn. Mijn zus die veel te vroeg is overleden, had vroeger altijd zwarte strepen op haar huid van…goud!

Nee, pas nog in de ultrasoon geweest.

Reactie met bodylotion of crème spul misschien?

Zweet? Ik heb het namelijk ook van mijn titanium Seiko, als ik die omhoud met sporten.

Ligt aan de zuurgraad van je huid. (Hoogst)Waarschijnlijk worden zilveren sieraden ook snel zwart bij je vrouw. Is niet echt iets waar je wat aan kunt veranderen. Op het stoppen met cola drinken na dan :wink: en onder een stalen horlogebandje zweet je altijd natuurlijk. Transpiratievocht blijft opgesloten tussen de huid en horlogeband en de band zal uiteindelijk gaan oxideren, wat de zwarte strepen op de huid geeft.

Ik dacht dat goud juist t minst problemen levert. Misschien had hoger karaat minder strepen opgeleverd.

Wellicht een rare maar wel werkende oplossing; de binnenzijde van de band afplakken met duct tape.

1 like

Het is nu zo’n 43 jaar geleden, dat ik haar voor het laatst zag, dus ik weet echt niet meer of het 14 of hoger karaats goud was, dat ze droeg. Bij de rest van ons gezin kwam het niet voor.

Misschien(tijdelijk)medicijn gebruik?Kan ook door de huid reaktie geven.

1 like

klinkt als een reactie van de huid in combinatie met “weinig ventilatie”… aan het titanium kan het niet liggen. .dat is Biocompatible, en chemisch inert

Zag het vroeger veel met brillen, had dan te maken met de zuurgraad van de huid. Je zou eens kunnen kijken of het met een titanium band+ horloge ook gebeurd.

Een metaalallergie kan bij allerlei metalen optreden. Ook bij Palladium en Titanium.

Met vriendelijke groet,
Inca

Dank allen voor de reacties.
Het zal geen allergie zijn, want dan wordt het rood/jeukend.
Advies is: minder Cola en minder zuur kijken :wink:

1 like

Misschien even wisselen voor een NATO?, voordat de stalen band helemaal opgelost is??:wink:

Of omgekeerd…

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/9FEE7086-B923-468D-B573-0BCFBEF5DF4F_zpsxw24eocl.jpg.html][/URL]

Dat zou jammer zijn!.. :astonished:

Valt me vaker op dat vrouwen horloges sneller afraggen dan mannen.

Wat ook het biochemische proces is, het is in ieder geval materiaalgerelateerd. De horlogekast geeft geen zwarte plekken immers. Er kan bijvoorbeeld meer nikkel of een ander element in de legering van de band zitten. Geen idee wat er aftermarket allemeel past en wat je/ze mooi vind, maar je kunt eens variëren met banden. Misschien vind ze een shark mesh mooi? Ik zou dan niet voor de goekoopste opties gaan echter.

Dit lijkt wel een damespols:

Die vraagt in elk geval niet of je even het deksel van het potje appelmoes wilt draaien…

1 like