Goedendag allemaal,
Ik ben nieuw in het horlogewereldje, maar wil toch wel graag even mijn ervaringen met Monsterwatches delen. Ik realiseer me dat dit mijn eerste posting is op dit forum, en dat dit over kan komen als een éénmalige ‘rant’, maar ik probeer zo zakelijk mogelijk e.e.a. te beschrijven.
Ik probeer al sinds eind november van Rob een eenvoudige Seiko gekocht te krijgen. Mijn oog was gevallen op een SNK809. Helaas was die bij hem niet leverbaar tot na 15 december en Rob bood daarom aan om een eigen horloge samen te stellen in dezelfde stijl.
So far, so good.
Na een tijdje niets gehoord te hebben, heb ik eens gemaild om te vragen hoe het er mee stond. Toen werd ik geconfronteerd met zijn belabberde wijze van communiceren. Want het duurde flink wat mails van mijn kant om een antwoord los te futselen. Uiteindelijk kwam zijn excuus dat hij door ziekte van zijn kinderen en gedoe met de kinderopvang nogal achter liep. OK, kan gebeuren natuurlijk. We hebben toen afgesproken dat hij er voor zou zorgen dat het horloge vóór de feestdagen af zou zijn.
Dat was op 10 dedember.
Het bleef weer stil, en op 19 december heb ik hem nogmaals gevraagd of het horloge nog steeds vóór de feestdagen gereed zou komen. Op de 20e antwoordde hij daar bevestigend op. In de tussentijd werd Rob’s facebookpagina regelmatige ge-update met nieuwe mods dus had ik genoeg reden om aan te nemen dat hij de waarheid sprak.
Toen werd het de 24e. Geen horloge, geen kennisgeving, geen communicatie. Ik mailde hem dat het me tegenviel dat hij zijn afspraken niet na kwam, en vooral dat hij dat niet even liet weten. Er konden immers voldoende redenen zijn dat hij niet in staat was het horloge te bouwen en/of te versturen, maar dat laat hij dan ook niet even weten.
Nog geen reactie gehad.
Na de Kerstdagen dus maar even een mailtje nagestuurd dat ik vond dat hij wel even moest laten weten hoe het er mee staat, en niet gewoon maar afspraken zonder communicatie kon negeren.
Geen reactie.
Gek genoeg kon Rob in de tussentijd wel zijn Facebook-pagina updaten met een hele discussie welke armband hij zelf op zijn persoonlijke monster zou dragen met de Kerstdagen. Pure onwil dus om mails van betalende klanten te negeren, geen IT-storing…
Wat mij betreft is dit gewoon onvergeeflijk. En helaas blijkt, bij een internet-rondgang, dat zit een werkwijze is die vaak voorkomt.
Ik snap dat hij dit ‘erbij’ doet en dat dat veel tijd kost die er niet altijd is. Maar als zo’n situatie al jaren speelt (berichten op internet dateren ook al van identieke situatie in 2011) moet je je achter de oren krabben.
Ik neem aan dat hij dit niet doet uit liefdadigheid, dwz dat hij er geld aan overhoudt. Op deze wijze, in het internettijdperk, met je klanten om gaan kan niet.
Wat mij betreft is Monsterwatches dus een onbetrouwbare partij. Niet omwille van de kwaliteit van de horloges die geleverd worden, aangezien ik daar geen ervaring mee heb kan ik daar ook geen oordeel over vellen. Maar op het gebied van communicatie en nakomen van afspraken verdient deze winkel eigenlijk geen bestaan.
Jammer.