Mooi nieuws in deze barre tijd: Lorier Neptune III

Heel raar

Links bovenin op het logo klikken doet niks voor mij. Wat doe ik verkeerd?

Ah, op de website werkt het niet, via de app wel :slight_smile:.

Die falcon ziet er wel echt goed uit hoor! Het doet me een klein beetje aan de Black Bay 36 denken.

1 like

Inderdaad! ik ben benieuwd wie hier op het forum de eerste zal hebben.

1 like

Weet jij trouwens hoe dat de vorige keer is gegaan met de verkoop? Binnen een paar minuten uitverkocht?

Dat lees ik in elk geval wel altijd over halios

1 like

Ik weet niet hoe het vorige keer was. Een aanval keren eerder ging het wel zo. De reden dat de Gemini ontzettend snel ging vorige keer was doordat het de eerste batch was, waarbij de productie minder was.
Ik zou er dus zeker snel bij zijn met deze nieuwe versies!

1 like

Ik heb zelf alleen nog nooit een 36mm omgehad, maar ik vind horloges vaak toch wat groot aanvoelen. Mijn kleinste is een sarb. 38mm. Dus misschien voor het bestellen even wat 36mm horloges proberen!

Ik denk oprecht dat iedereen 36 kan hebben! In mijn ervaring is het vaak de lug to lug en dikte die een verschil maken.

1 like

Ik heb van de Neptune en de Falcon de eerste versies. De nieuwe Falcon lijkt iets teveel op de Tudor Black Bay, de originele versie heeft meer eigen smoel vind ik. Enige echte minpunt van V1 voor mij is dat daarvan de indices wat te lang, die hadden korter gemogen. De nieuwe Neptune is kennelijk dunner, dat vind ik altijd wel fraai (al draagt mijn V1 ook heel comfortabel). De $100 extra komt alleen wat wonderlijk over, Seiko of Miyota zijn allebei betrouwbare werkpaarden, maar $100 extra? Hmz.

1 like

Hier ben ik het wel mee eens. De nieuwe Falcon is zo anders, ze hadden gerust een nieuwe naam mogen verzinnen. Ik vind gelukkig de V1 nog steeds top, ook in de vergelijking met de V2. Net iets meer toolwatch en dat past wel bij me. Gelukkig maar :joy:. Nog een plaatje:

3 likes

Ja dat vind ik ook, een nieuwe naam was beter geweest. Het is een compleet nieuwe model namelijk, alleen de dial structuur, band, kroon en wijzers zijn hetzelfde.

2 likes

Ik las dat de rotor van de Miyota 90s5 nogal wat geluid maakt. Klopt dit? Verder mooi ding, 36 mm, beetje het explorer 1 gevoel

2 likes

Klopt ja, dat is inderdaad aangegeven. Ik hoop dat t niet al te storend is.

Ze hadden het ook over een andere fabrikant etc. Ik vind het ook jammer dat er 100 dollar bovenop komt, maar volgens mij is 500 dollar nog steeds een goede koop voor dit horloge.

Ik heb echter geen ervaring met dit uurwerk, maar hoor wel eens wat over het feit dat het teveel geluid zou maken. Weet iemand daar iets meer over?

Ik had even verder mogen lezen :).

Overigens lijkt het idd wel wat meer op de bb36 inderdaad, maar ik vind het nog steeds wel zijn geheel eigen looks hebben.

Tussen de v1 en v2, vind ik het fijn dat ze voor ronde indices hebben gekozen en dat het een stuk kleiner is. Maar ik ben het er ook wel mee eens dat het eigenlijk een beetje een ander model is geworden.

1 like

Hi Donmaca,

Ik weet dat de prijs destijds 399 was, maar wat voor extra kosten komen daar nog bij? (Ik he b nog nooit een horloge buiten de EU besteld)

Er kwam destijds (augustus 2018) € 95 bij aan btw en inklaringskosten.

1 like

Nieuwe versie van de gemini.

3 likes

Erg mooi, ondanks dat het niet mijn smaak is.

Die falcon 2 is ook erg geslaag!

4 likes

Ik vind het zelf een gaaf model. Die structuur op de wijzerplaat is tof. De groene variant vind ik zelf net dat beetje extra geven. Ze zouden eind mei komen toch?

1 like

Klopt, eind mei. En zo te zien gaan ze het dit keer met een wachtlijst proberen.

1 like