Allemaal 100% horloge liefhebbers John, zie je zo.
Dat het resultaat een hype is die al 1 jaar duurt: chapeau.
Het gaat mij om die hele lariekoek eromheen die door marketeers is bedacht. Wordt de Moonswatch diamond volgend jaar in Antwerpen uitgebracht? Of fietsen ze Londen en Tokyo met een gedachtekronkel die je niet ziet aankomen er weer in.
Ach, volgens mij is er één ander topic naast “voorraad moonswatches” waar mensen info delen over wat er waar in de etalage ligt - al dan niet met foto’s van lege vitrines… En die horloges hebben niet eens een gouden wijzertje
Dus tja…
Maakt het bedrag wat eraan uit wordt gegeven dan nog uit?
According to Bloomberg UK: “The Speedmaster Moonwatch model, which retails for about $7,000 and is lionized for being the first watch worn on the moon, increased sales in Omega stores by more than 50% since the launch of the $250 MoonSwatch in March, Swatch Group AG CEO Nick Hayek said in an interview at the company’s headquarters in Biel, Switzerland.”
In fact, Hayek revealed to Bloomberg UK that the sales of all Speedmaster models have “risen by double digits”. It also appears the Speedmaster collection is not the only product line that has seen greater interest. Brian Duffy, chief executive of Watches of Switzerland, told Bloomberg UK: What they did with the Swatch version of the Moonwatch was genius. It has undoubtedly positively impacted sales demand.”
Een jaar later en de verkopen van alle “echte” Moonwatches zijn enorm gestegen.
Mijn voorspelling van vorig jaar is exact uitgekomen. De MoonSwatch heeft het enthousiasme aangewakkerd bij “niet-horlogeliefhebbers” en het is een opstap naar het echte werk. Daarmee draagt het bij aan het enthousiasme van niet alleen de Speedmaster maar voor mechanische horloge is het algemeen.
Voor ons horloge-liefhebbers is het toch alleen maar mooi. Nog meer mensen om de passie mee te delen.
Flauwe kul of niet, z’n geld waard of niet, overhypt of niet, gatewaywatch of niet… 1 ding staat onomstotelijk vast: die marketinglui bij Swatch zijn briljant
Mocht je de ambitie hebben gehad om een complete set aan Moonswatches te hebben dan kun je dat nu vergeten. Dit is de eerste in een lange rij aan marginale variaties…
Ik heb niet echt de indruk dat Omega veel moeite heeft met verkopen. Ik heb 3 jaar geleden nog een mooie Seamaster grijs op de kop kunnen tikken voor een prijs waarvoor ik nu nog geen afgetrapt 2dehandsje zou kunnen kopen.