Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, als ik jouw teksten hier lees
Ah gossie, vindt ik oprecht rot. Herken mijn pa er ook in. Heb wel een mooie Casio gekregen.
Ik ben juist een zacht gekookt ei geworden door die achtergrond. Ben wel eens jaloers op mensen die directer kunnen zijn. Is ook wel eens lekker.
Nee, nee, zo bedoelde ik het niet… Zoals gezegd… Ken uw pappenheimers is het devies. Het was eerder dat je directe gesprekken met kinderen kunt voeren zonder dat ze daar getekend voor het leven uit gaan komen. Al weet ik niet of ik daar de juiste illustratie van ben, nu ik er bij nadenk, maar ik kon met moeder altijd goed lachen.
Ik heb dit even laten bezinken en geeft je een antwoord vanuit mijn gevoel en situatie. Ook ik heb een dochter met een licht verstandelijke beperking (en daarnaast autisme), maar een paar jaartjes jonger. En zij doet mij regelmatig even beseffen dat het allemaal niet alleen maar om mij draait en hoe onbelangrijk een paar van die horloges eigenlijk zijn. Alleen maar goed, natuurlijk! Als ik van haar een dergelijk horloge zou krijgen, dat ze met haar zelfverdiende geld bij elkaar had gespaard, dan zou ik het met veel liefde en trots ontvangen en dragen. Het is gewoon zo lief, genereus en onbaatzuchtig. Dat kun je imo niet anders dan enorm waarderen en koesteren en ik bedoel, wat ga je anders doen?! Haar vertellen dat ze geen 50 maar 250 Euro aan een horloge voor jou had moeten uitgeven? Of haar introduceren in de wereld van echte versus nep horloges? Wie doe je daar een plezier mee en wat denk je ermee te bereiken?
Dus…
be thankful and wear it with pride!
Maar ik lees hierboven, volgens mij, dat je dit ook gaat doen, dus
Ik hoor je, en enjoy onze kids met een extra uitdaging en een verfrissende eenvoud… Richting de 18 jaar wordt het erg spannend met allerlei instanties. Zij heeft een horloge die tegen haar praat. Erg handig.
Hier hangt nog steeds de tekening die mijn dochter enkele jaren geleden maakte, geïnspireerd door @Jurk.
Ze is nu 16 en ik krijg al jaren geen tekening meer.
Ik ben sowieso benieuwd hoe de kwaliteit is, ook van de chronograaf. En of er veel verschil is qua uiterlijk…
Dan zou ik hem met ontiegelijk veel plezier en liefde dragen.
Ik kan mij zomaar voorstellen dat als ze jou het horloge ziet dragen, het geluk van haar gezicht afspat!
En super lief ook dat je het weer op haar spaar gezet hebt.
Zoals Jurk al zei, je bent een mooi mens
Mooi Bill. Met trots dragen, dat gaat je zeker lukken
Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe horloge, en nog veel meer gefeliciteerd met je dochter.
Want die is echt onbetaalbaar
Ja, dat lijkt mij ook best een pittig gebeuren. Maar goed, we hebben al wel de nodige ervaring met diverse instanties. Veelal positief. Niet allemaal. En met mijn oudste dochter, die asperger heeft en dan net weer iets ouder is dan jouw dochter, hebben we ook de nodige trajecten al achter de rug. Maar goed met mijn middelste dochter zal het toch weer ietsje anders zijn. Dus we gaan het allemaal meemaken en zo goed mogelijk oppakken.
Ja, mijn dochter heeft een aantal jaar gelden een smartwatch gekregen, waardoor we o.a. altijd wisten waar ze was en altijd goed met haar konden communiceren en nu heeft ze dan een smartphone en die doet natuurlijk ongeveer hetzelfde en nog veel meer dingen, die zij heeeel belangrijk en leuk vindt.
Dat sowieso. Het is echt een verrijking van je leven en je kunt, naast hiervan genieten, alleen maar je uiterste best doen om hun leven ook te verrijken en ze zoveel mogelijk mee te geven.
Nu staat er allemaal puistige pubers met brommers voor de deur.
In dit geval ben ik het volledig met jou eens.
Je dochter duiden op het feit dat het een fake is, heeft meerdere leermomenten.
Ontzettend lief. Maar beter eerlijk vertellen. En desnoods samen een echte kopen.
Succes. We horen wel hoe het afloopt.
Eigenlijk is alles wel gezegd. Ik ben geraakt door het aandoenlijke verhaal en het is zeker een horloge om te koesteren en te dragen.
Ai, zuur dan zitten wij in hetzelfde schuitje denk.
Wat een klote streek zeg!! Ja als je het niet meer opgelost krijgt (marktplaats?) misschien eens een vervanging zoeken, stiekem.
Gewoon dragen man! Leuk toch! Al had ze xxxl fakoriginal Swindia Made mee genomen, prima.
Lekker dragen !! want het is een super goed bedacht kado van haar en ze heeft er haar hard voor gewerkte centen aan besteed - en ze kon dit toch niet weten - dat er neppers zijn ??
TOP dochter !
( en gezien je collectie waarschijnlijk een van je duurdere stukken nu dus je gaat erop voorruit )
Maar… als deze snel stuk gaat is het ook een teleurstelling voor haar, of werkt haar geheugen niet zo ? en dan is het beter om uit te leggen dat ze het heel goed heeft gedaan maar dat er klootzakken zijn op deze wereld die misbruik enz enz enz en daarom gaan we ruilen o.i.d
Ik wens je wijsheid !
Haha zou zomaar kunnen
Denk dat mijn eerste Mumbai special nog net lager zit.