Mrt-Apr: Tissot PRX 35mm. Wat vinden we ervan?

Ja wel blij mee, ben benieuwd naar dit horloge :heart_eyes:

Beeld je die eens in met de waffle dial van de automaat :drooling_face:

De 40mm quartz vind ik ook erg steriel. Het is best een grote wijzerplaat waar niks interessants gebeurt. Wat dat betreft is de powermatic een stuk leuker.
Zo enorm vind ik de 40mm niet, dus vermoed dat 35mm net te klein gaat zijn. Rond de 38mm had hem wel mooier gemaakt. Ga hem rond die tijd wel proberen.

Met dan de wijzerplaat van de automaat

Goed idee dat Tissot een kleinere variant uitbrengt. Voor mij is de grote broer goed te doen, maar ik denk dat hier ook genoeg doelgroep voor is.
En die ijsblauwe is een leuke variant, alleen ben ik bang dat zo’n kleur in combinatie met de maat er een dameshorloge van maakt.

Of het een soort gewenning is weet ik niet, maar ik vind de verhoudingen bij de grote versie meer in balans.

Zelf op de render kunnen ze de secondewijzer niet goed uitlijnen? Als dit in het echt in orde is neem ik de groene.

Ik vind ze tof, maar zou ze vreemd genoeg graag op leer hebben. Dat zou lekker staan zeg!

1 like

Ja als we dan toch de ideale prx gaan beschrijven, dan zou ik heb graag zien als no date!

3 likes

Ik vind het er niet zo vreemd uitzien :wink:

afbeelding
(Foto van internet)

1 like

Welnee

12 likes

Inderdaad. Ik denk wel dat de automaat nog zal komen. (Hopelijk)

Het is een damesmaat. Dat maakt een dergelijke uitgave niet heel relevant voor de meesten van ons.

Persoonlijk vind ik 35 mm geen damesmaat. Hangt af van het horloge en de lug to lug afstand. De vintage (heren) Omega seamasters zijn ook 34-35 mm, maar dragen heel mooi (persoonlijke mening). Een rolex DJ wordt door veel mannen ook gedragen in 36mm.

Maar uiteraard, iedereen zijn persoonlijke mening over de maat. Dat respecteer ik.

6 likes

Eensch.

Oneensch.

Naar mijn mening zijn de kleine maten (t/m 40mm) juist erg populair hier.

Persoonlijk - platte pols, 19,5cm - vind ik alles kleiner dan 42 geen gezicht, maar heel vaak zie ik hier dikke mannen klauwen met 36mm of zelfs kleiner.

War ik wel altijd vermakelijk vindt: de aanprijzingen in het blauwe gedeelte; een klein horloge staat vaak bij ‘maar draagt groter’ en een groot horloge ‘draagt echt kleiner’ :yum:

3 likes

Nou, dat is een geruststelling! :grin:

1 like

Haha, kwam misschien serieuzer over dan bedoeld :wink:
Dus, wat ik wou zeggen: ik begrijp je redenering zeker en vast. :slight_smile:

1 like

Fingers crossed dat Tissot naast het kleinere model ook een paar OEM leder bandjes begint te maken…

1 like

Weet iemand of het een push pull kroon is of een geschroefde?

Wel de huidige is push pull,
Dus het zou me verwonderen moesten ze daarvan afwijken.

Echt onzin, de gemiddelde polsomtrek van een man is 18cm en daar past een kleinere maat vaak prima op. Nog niet zo gek lang geleden droeg men nog wel kleinere maten tot wel 28mm

Bovendien is een horloge zoveel meer dan alleen de diameter. Denk ook even aan de lug to lug afstand, en wat te denken van het ontwerp?

Zoals gezegd draagt de grote broer groter dan 40mm en je ziet dat de lugs dan tegen de randen van de pols zitten. Het past maar echt mooi is het niet. Fraaier is als je de curve van de band ziet meegaan met de vorm van de pols. Dat vergeten een heleboel mensen.

14 likes