My cheap ass collection

Hi

ik wou even een update van mijn collectie delen.
Waar ik mijn eerste klok op dit forum nog kocht met een ETA 7750 (een piloot van Guinand) ben ik nu aanbeland bij echt goedkope quartzjes.
Ik vind het gewoon erg prettig om wat keus te hebben, en af te wisselen, en daarbij niet telkens datum en uur goed te moeten zetten.
Ik zit ook veel in het water, dus ik kan mijn klokjes dan gewoon aanhouden.
Heb voor de fun eens uitgeteld wat de gemiddelde besteding was van ieder klokje en ik kwam toevallig precies op 125 eur/klokje uit.
Qua grootte denk ik dat zo ongeveer op de helft van mijn beoogde collectie zit.
Ik denk nog aan een casio AE-1200 (maar 30 euro, maar ik kan de kleur maar niet kiezen :-))),
een witte dresser (de Seiko SPC131 met blauwe wijzers is erg leuk)
een ‘ronde’ G-Shock, en toch ook nog een automaatje (een vintage of een goedkope rus),
Bering houd ik ook in de gaten, radiogestuurd, keramisch met saffier trekt me wel.
Als ‘grail’ (nu ja) houd ik de Junghans 1972 Chronoscope Solar nog in mijn achterhoofd.

Genoeg, gel*ld, hier een fotootje van de collectie:

Leuk man! (tu)
Goedkoop wil niet zeggen “slecht”, zolang je er zelf maar van geniet is het prima.
Die Seiko op je verlanglijst lijkt me ook wel leuk :slight_smile:

Leuke collectie!

Zo zie je maar dat leuke horloges niet een maandsalaris hoeven te kosten.

Je hebt wel veel van “hetzelfde” (zwart en duik) daar zou ik nog wat variatie in aanbrengen :wink:

Leuke collectie. En de fun v n hobby is niet in geld uit te drukken.

Mooie collectie Jonathan, een beetje vergelijkbaar
met hoe ik er over denk, ik heb er nog wat meer vrees ik.

( wilde niet je draadje overnemen, maar ik heb nog 10 foto’s met cheap ass zoals hierboven dus ik hou me nog in )

grtz. Gerard

Leuke collectie Jonathan :slight_smile:

Tof(tu)

Qua specs zit het ook wel in orde.
En, wat goed is hoeft niet duur te zijn.
Neem bijvoorbeeld de SKX007 of het monster.

idd, wel een beetje veel zwarte duikers.

Een vintage Rus is zou er goed bij passen.
Geeft veel plezier voor een paar tientjes en
het zijn kranige klokjes met historie:)

Zo heb ik deze Vostok 2409A een legendarisch handwind uurwerk
uit 1971 made in USSR, loopt als een trein!

Nog veel horloge plezier gewenst(tu)

Grt.

Ach, wat een horloge heeft gekost is niet belangrijk. Het gaat erom hoeveel plezier jij eraan beleeft! Thanks for sharing!
Ken het probleem overigens; heb ook behoorlijk wat zwarte duikers. Maar ja, zwart staat een duiker gewoon erg goed… en ik draag zelden iets anders dan een duiker. Dus niks aan te doen…:S;)

da’s toch een mooie collectie… 't gaat em niet om wat een horloge kost… maar wat ie je waard is…

Ik heb zelf een handopgewonden Rus… toch wel een van de horloges die me veel waard is… ondanks dat ie me niet meer dan de spreekwoordelijke handvol kralen kostte… 25,- om precies te zijn… hij loopt nauwkeurig, en de duikring… da’s en mooi tooltje om bij te houden wanneer ik weer de werkplaats in moet om een onderdeel in de machine te leggen… :)…(NU dus… maar eerst even mijn verhaaltje aftiepselen)

@ DREX… Wat een mooie Vostok heb je daar… uit mijn “bouwjaar”… ik ga sparen!.. ik ben dol op die kastvorm… door het horloge van mijn vader… daar is het voor mij mee begonnen…

Dank voor de reacties, allen!

Het is inderdaad veel zwart en duiker.
Een piloot heb ik niet zo veel behoefte aan, maar ga in de collectie inderdaad wel wat meer kleur aanbrengen.
Een witte dresser, en de casio’s, automaat, of vintage mogen ook wel wat kleur hebben.
Denk dat ik daarom de Casio AE-1200 in groen ga nemen…
en dat groen staat jouw Rus ook prachtig, Drex…!!

@ Carpe Tempus en anderen, plaats gerust meer foto’s van jouw low cost horloges, niets zo leuk als klokjes kijken! :slight_smile:

wat superleuk om jullie verzamelingen te zien:
En inderdaad, juist het verhaal bij de verzameling vind ik heel leuk!
Wees eerlijk, niet iedereen spaart voor een rolex :slight_smile:

Dank!

Een bescheiden Rus op een stoere band ik ga hem steeds meer waarderen.
Slecht 2 tienen voor betaald.
Mijn volgende vintage wordt een 70ties Ruhla denk ik, daar kunnen
hele mooie exemplaren tussen zitten.

Grt.

@Jonathan 17.05

daar komt ie dan !

nog maar 6 pagina’s te gaan geloof ik.

Het gaat ook helemaal niet om het geld wat je in je verzameling wilt stoppen… Dat blijkt wel.

Mooie collectie (tu)
Vind persoonlijk die Bulova erg mooi !

Pieter.

het belangrijkste is dat jij iets hebt met jou horloges, mij interesseert het niet wat iemand anders er van vind, als ik er maar plezier aan beleef.

ennz, enz, enz …

De enige goede instelling in mijn opinie.

Leuke verzameling, geniet ervan (tu)

drex Schreef:

Zo heb ik deze Vostok 2409A een legendarisch
handwind uurwerk
uit 1971 made in USSR, loopt als een trein!

http://4images.nl/di/137D/Wostok_flycap.jpg

Karaktervolle klok (tu)

Al die cheap ass collecties… dat vind ik nou 't charme van dit forum. Of het nou een Lorus is of een Rolex, het kan hier zij aan zij :slight_smile:

Hoeft ook niet veel te kosten om leuk te zijn toch? Leuk al die Deep Blues, die ontbreken nog in mijn collectie. Evenals een G-shock. Zijn jouw Deep Blues allen quartz?