N.A.: neen, niet weer een Rolex, wel passend bij andere hobby

Hallo horlogevrienden,

Een aantal jaren geleden alweer bracht BALL i.s.m. met BMW een drietal horloges op de markt. De twee wat normale dressers pakten me niet echt bij de BALLs maar de GMT vond ik wel direct erg fraai (en minder saai dan de anderen). Maar…2,5K retail voor deze…NO (BM)Way… hoe groot mijn autoliefde voor BMW ook is.

Echter, de laatste tijd bleken diverse retailers behoorlijk te stunten met de Ball (vanaf hier met een hoofdletter, goed?) BMW utivoeringen en gaat de GMT zomaar door de helft qua prijs. Echter, nog steeds behoorlijk >1K vond ik nog steeds teveel.

Tot een maandje geleden hier in het blauwe deel de GMT behoorlijk <1K werd aangeboden en maar in prijs bleef zakken. Uiteindelijk mijn bedenking (te grote diameter, >40 mm.) aan de kant gezet en toch maar toegeslagen voor een mooie scherpe prijs.

Gisteren het horloge maar eens nagemeten want ik vind 'm fijn dragen en wat blijkt? Diameter slechts 41 mm. en L2L 45 tot 46 mm. welke ruim binnen mijn pols valt (mijn max. hierin is zo’n beetje 48 mm.).

De kast/wijzerplaat is dus qua maat “op de rand” maar er gebeurt zoveel op die plaat dat het passend is zeg maar.

Genoeg praatjes, nu plaatjes, allereerst met de standaard originele Ball band met vlindervouwsluiting
Let eens op de mooie bewerkte wijzerplaat, de diepteverschillen hierin en de mooie geboogde zijkant vormen van de kast.


Het extra bandje kwam wat later binnen dan het horloge dus vanochtend het originele bandje vervangen door deze welke ik veel minder saai vind. Verder ben ik niet zo’n fan van vouwsluitingen (altijd zo’n gek…i met het uiteinde door de keepers :face_with_raised_eyebrow:)

Wat denken jullie, ben ik een beetje BMW fan of niet (snel bij elkaar geraapte goodies, er is nog meer…)

Tot slot merk ik, bewust na de foto’s, nog op dat de Ball bijzonder goed en fraai is afgewerkt. Het ontstijgt echt het goedkopere (Swatch groep) segment.

Bedankt voor het kijken!

Grt. Marco

61 likes

Heerlijk sportief horloge dit. Nice.

Geniet ervan.

Leuke fotos ook.

2 likes

Dat bandje doet hem goed!

1 like

Tsjezus (sorry voor sommigen), 10 minuten…11 likes…gaat nog harder dan m’n nieuwe Rolex YM vorig jaar…

2 likes

Dat dacht ik! Mooie match met GMT- /secondenwijzer en andere oranje accenten.

Mijn beste,

Chapeau een prachtige aanwinst!!
Een horloge, “anders dan anders”!!
En wat een verfijnde wijzerplaat!!
Goed hoor!!
Ik wens je er een ruimhartige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hé, geweldig horloge!

Vergeet je niet te melden in het horloges van automerken topic. :wink:

2 likes

Ik vind hem gaaf!:+1:

2 likes

Mooi hoor, hoe komt het dat die zo gezakt zijn in prijs? Ik zag er bij timepiecebank ook een paar in promo staan

2 likes

Hij is prachtig!
Mooi, logo op wijzerplaat, kroon en in/op het glas…
Gefeliciteerd met deze NA

1 like

Marco, je bent een ware (onverbeterlijke👍🏼) verzamelaar. Goed gedaan, veel plezier er mee!

1 like

Toen ze werden geïntroduceerd dacht ik: “Duits automerk met een (in de basis) Amerikaans horlogemerk, vreemde combinatie” en dat vind ik eigenlijk nog steeds, “Swiss Made” doet daar niets aan af.

Wellicht hadden ze veel verwacht van de Amerikaanse markt en is dat tegengevallen? Enige wat ik plausibel kan bedenken…

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooie klassiek sportieve aanwinst :ok_hand:
En eehhh BMW maakt ook motoren :grin:

1 like

Ik weet toevallig dat de X3 in Amerika gebouwd wordt, dus toch ja…een Amerikaanse Duitser :wink:

1 like

Ik vind vooral de manier waarop dat saffier in die bezel zit mooi.

1 like

Heel mooi! Proficiat met de aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met je bal! :stuck_out_tongue:

Ball is gewoon een cool merk! Heeft deze nou gewone lume? Ik dacht dat ze alleen nog modellen met tritium buisjes hadden.

1 like

Mooi hoor. Zeker hoe de km teller en verbruiks/olietemp meter verwerkt zijn in de wijzerplaat is een leuke touch.

Mooie sportieve Ball!!!
Nu nog een passende auto, hahaha :joy::joy::joy:!

Nee hoor, ook de combinatie Okay :+1:t4: