NA 1803 Day-Date

Meestal wijd ik geen NA-topic aan een NA. De mensen waar ik hier contact mee heb, weten of merken wel dat er eentje bij is gekomen. Maar deze is een toch wel een andere dan normaal. Sinds juli ben ik gezwicht voor Rolex. Na al 30 jaar horlogegek te zijn, koos ik voor een subC. Sindsdien is er heel wat bij gekomen en ook wel weer verkocht. Maar allemaal huidige modellen, op een 16610 na (spijt van, was een mintymint v-serie 2009 of 2010)

Maar afgelopen week ging ik met mijn zwager en neef naar Ramon @Crownguard, om voor mijn zwager te kijken naar een turnograph. Ik had Ramon een vraag gesteld vooraf over de DD en hij was zo wakker om de DD ook mee te nemen. Ik had al eens in dubio gestaan met een DD 18238 van @lasteraar, maar daarvan vond ik de plaat “te goud” (achteraf ook dom, was ook een plaatje). Nu stond ik dus oog in oog met zijn oudere broertje, een 1803 met ook een enorm scherpe bezel, no lume (hekel aan tritium), dikke lugs en hi-top plexi. En nu was ik toch echt verkocht. Voor de vorm en om het echt zeker te weten er een nachtje over geslapen, maar de volgende dag de trekker overgehaald.

Nu heb ik mijn collectie dus het eerste vintage exemplaar, uit 1976. Wat me opvalt: ik had verwacht dat goud echt “een dingetje” zou zijn. Maar doordat ie op leer is en maar 36 mm, valt dat erg mee. Hij is vrij “low profile”, in mijn ogen tenminste. Wat ik opmerkelijk vind: het verspringen van de dag én datum tegelijk in the blink of an eye! Exact 5 seconden na 0.00 uur. Zelfs in slow-mo niet te vangen op iPhone!

De aankoop ging weer “smooth”. Ik ben nu een aantal keren bij Ramon geweest voor een aankoop. Altijd relaxed, nooit pushy. Je krijgt goeie info en advies, beter dan ik bij welke AD dan ook gehad heb. Een aanrader dus👍🏻

Na deze lap tekst nog een paar foto’s:

109 likes

Schitterende aankoop, zelfs op leer :wink:

1 like

Hele mooie aankoop! :grin:

1 like

Erg fraai, van harte!

1 like

Kek vintage rolexje!

Inderdaad mooi low-profile, geniet ervan!

1 like

Prachtig :heart_eyes::+1::+1:

1 like

Heel mooi :ok_hand:

Wow,mooi horloge komende van een zeer fijn horlogehuis

1 like

Een nieuwe Rolex verdient een speciaal topic. Goede keuze. Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig! Geniet ervan.

2 likes

Ja ik word hier ook wel blij van! Draag hem trots !

1 like

Mooie daydate hoor gefeliciteerd

1 like

Helemaal niks mis met een day date!! Van harte!!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige NA !

1 like

Lekker hoor, mooi ding!

1 like

Wat een schoonheid. Gefeliciteerd!!

1 like

Gefeliciteerd met deze beauty

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een glansrijke verworvenheid!!
Draag hem met verve!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Errug sexy! :heart_eyes:

1 like

Mooi zeg! Van harte! :smile: :+1:

1 like