Na 28 jaar Longines Horloge teruggekregen

Allereerst gecondoleerd. Wat een mooi verhaal, werkelijk uniek. Je kunt zien dat je vader er enorm zuinig op is geweest voor jou, dus draag hem spaarzaam :relieved:

1 like

Mooi verhaal!

Hoop dat ik mijn zoon ook eens wat kan achterlaten…

Geniet van het horloge en denk terug aan de tijd met je vader!

1 like

Dank Hans, Mijn pa is (maar) 78 geworden, maar was echt (te)lang ziek. Dan is het wel een beetje een verlossing. Maar toch, relativeren kunnen wij als Hollanders als de beste, het blijft toch triest :cry:

Pas jij ook goed op je Junghans van je vader! Groeten terug uit Twente.

1 like

Een bijzonder mooi verhaal en een horloge om voor altijd te koesteren. Bij de geboorte van mijn dochter heb ik ook een mooi horloge aangeschaft. Binnenkort als mijn zoon geboren wordt koop ik er nog 1 zodat ik deze aan hen kan nalaten als ik ze niet meer nodig heb. Horloges met een verhaal blijven de mooiste! Stekte met je verlies.

1 like

Gecondoleerd met het verlies van je vader. Prachtige herinnering aan hem. Je weet dat het moment van overlijden gaat komen, maar het is een roller-coaster van emoties. Heb zelf een horloge waarin de (plotselinge) overlijdensdatum van mijn eerste kleinkind is gegraveerd, die gaat nooit meer weg. Ik voel met je mee wat jij nu moet voelen. Sterkte…

1 like

:heart:

1 like

Ik voel dit… Vorig jaar is mijn vader ook overleden, vrij onverwacht en nog niet heel oud. Het horloge dat hij dagelijks droeg is nu bij mij. Hoewel het bij lange na niet zo’n mooi horloge is als deze Longines (en ook geen mooi verhaal erbij) is het wĆ©l het enige horloge in de collectie dat zeker nooit weg zal gaan. Sterkte met het verlies…

5 likes

Thanks Rocker! Dat is ook een heftig verhaal om een kleinkind te moeten verliezen. Koester dat horloge ook :pray:

1 like

Prachtig verhaal en horloge en sterkte met het verlies van je vader.

1 like

Hi Ed, mooi dat je ook een horloge van je vader hebt als erfstuk. Het gaat niet om de materiƫle waarde, maar om de emotionele, die is onbetaalbaar!! Groeten terug naar Rotterdam, daar ben ik op deze wereld begonnen :sunglasses:

2 likes

Heel mooi verhaal en zeker ook een hele mooie horloge. Ik ben heel eerlijk, ik ben heel eigenzinnig en hou eigenlijk alleen van, mja sorry, Rolex. Maar ik zag eerst je horloge toen ik dit topic opende en vond hem meteen al iets moois hebben dat ik automagisch jouw verhaal ging lezen.

En na het lezen was ik diep geroerd. Want weet je, ik heb mijn vader nooit meer gezien en ineens kreeg ik bericht van mijn moeder dat hij overleden was. Ze waren gescheiden, maar ze kreeg een brief van een pensioenfonds dat ze recht had op 61 cent per maand ofzo. In die brief stond dus dat hij overleden was. En hij was dus ook al gecremeerd.

Kijk, ik ben een keiharde vent. Mijn raakt niet veel meer. Maar dat heeft mij doen schreeuwen als een klein kind en mijn hart gebroken waar ik tot op de dag van vandaag heel veel last van heb.

Dus weet je…koester dit horloge met je hart en ziel. Koester de momenten die je hebt gehad met je vader en kijk omhoog elke keer als je naar je horloge kijkt en aan je vader denkt. Want ik weet zeker dat hij het ziet. Ik heb niks waar ik naar kan kijken. Dus ik heb geen momentje zodat hij ziet hoeveel ik nog van hem hou.

Dus bedankt voor je bericht. Eentje waar ik toch even aan hem moest denken. Nogmaals dank.

En dat is ook de reden waarom ik de Rolex GMTII Meteorite heb gekocht. Want de dial is een stukje van het Universum waar mijn vader nu onderdeel van is. En de jouwe ook.

11 likes

Gecondoleer met dit verlies, maar ook wat een prachtig verhaal!

1 like

Gecondoleerd! Het horloge is een prachtige fysieke herinnering aan jouw vader. Bedankt voor het delen.

1 like

Hi Roly,

Jou verhaal wordt ik wel even stil van… Heel tof dat je dit even zo laat weten, en ik ben ook best wel een ā€œeigenheimerā€ :wink:
Ik zelf ben door de tijd ook vooral ā€œRolexHolicā€ geworden en mijn vader maakte op zijn oudedag vaak grapjes dat hij een van mijn geliefde Rollies wilde lenen voor een weekje" (Ging helaas niet in het verzorgingshuis).

Maar het gaat uiteindelijk om de sentimentele waarde van de dingen.
Dat je een GMT II Meteorite hebt gekocht om de reden die je aangeeft, maakt dat horloge meteen ā€œhemelsā€ :heart_eyes:

Ik ga de Lindbergh op speciale dagen / verjaardagen / feestdagen dragen. Ik draag dagelijks meestal stalen klokkies met een kroontje, jou GMT Meteorite laat mijn GMT Pepsi weer verbleken :wink: Hij is je gegund, koester hem, vooral iedere keer als je aan je pa denkt!

1 like

Fijn dat je herinneringen op deze manier hebt kunnen verbinden.

1 like

Wow… That’s what it’s all about… Dank voor delen.

1 like

Sterkte met het verliesšŸ™
Machtig mooi erfstuk die hopelijk nog vele generaties meegaat.

1 like

Gecondoleerd. Wat een prachtig horloge zeg!

1 like

Mooi, mooi en nog eens mooi…
Sterkte…

1 like

Schitterend verhaal en een mooi aandenken. Koesteren.

1 like