NA: A. Lange & Söhne Saxonia Moonphase (384.026)

Van harte, wat een ongelofelijk mooie aanwinst! :heart_eyes:

1 like

Gewoon prachtig. Veel plezier ermee!

1 like

Damn wat mooi

1 like

Klinkt als mensen die het zakhorloge (op een zeldzame uitzondering na een lage waarde) hier met dollartekens in de ogen zouden posten in het “wat is het waard?” deel van dit forum…

1 like

Ik heb geen idee meer welk horloge ik tijdens mijn trouwen droeg. Misschien was dat ook wel mijn horloge-loze periode. Maar als ik had kunnen kiezen tussen de Patek of de Lange, dan was het op de looks voor mij de Patek geworden.

1 like

Nee, ik hoef de waarde van dit zakhorloge niet te weten. Als kleinkinderen mochten we af en toe naar het uurwerk in werking kijken. Is voor mij misschien de basis geweest voor mijn belangstelling in mechanische uurwerken. Ik haal hem af en toe uit de kluis om er even van te genieten. Financiele waarde interesseert mij helemaal niet. Enige tijd geleden kreeg ik een foto van de westerhaven in groningen uit 1929. Op deze foto staan o.a. Mijn opa (met aan een horlogeketting vermoedelijk het vestzakhorloge wat ik nu heb), mijn oma (de oma der oma’s, is 103 jaar geworden) en mijn vader. Vind ik belangrijker dan de eventuele waarde van een gouden vestzakhorloge.

2 likes

Gefeliciteerd, mooie collectie!

1 like

Zo dan! Prachtige Duitser! Gefeliciteerd!

1 like

Leukkkk!

Kijk! Jij snapt het!

2 likes

De gold chatons zijn prachtig. Wat ik ook mooi vind aan Lange is dat ze bepaalde kenmerken zoals de handgravering ook al doen bij hun ‘goedkoopste’ modellen.

Klein ander Duits merk uit Dresden.

https://www.lang-und-heyne.de/uhren/.

Is hier überhaupt al iemand bekend mee?

Vanaf prijzen naar mijn weten nog duurder dan AL&S. Productie enkele tientallen per jaar. Heb een lange tijd geleden gelezen dat hun blauwe schroeven zo een €500 per stuk kosten.

2 likes

Schitterend horloge! Van harte gefeliciteerd en veel draagplezier er mee toegewenst.

1 like

Fenomenaal horloge. Ik hoop dat je daar nog veel plaatjes van gaat posten. :ok_hand:

1 like

Zo. Dat is nog een eens een NA!! Super mooi en heel speciaal :ok_hand:

1 like

Schitterend! Proficiat

1 like

Wauw wat een fantastische aanwinst! Heel erg mooi! Geniet er van en gefeliciteerd!! Deze staat hoog op mijn verlanglijst

1 like

Wow, dit is oprecht een heel mooi horloge :heart_eyes:

Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe aanwinst!

1 like

Hey! Dat merk kende ik nog niet! Wow wat een uurwerken, heel gaaf!

Het leuke aan Langen is idd dat ook hun “goedkopere modellen” die topafwerking hebben.
Ik sprak op een event hun sales manager DACH and Nordics en die vertelde dat hun Saxonia “instapper” vooral wordt gekocht door klanten die al een of meerdere “dure” Langes hebben…

2 likes

Hoofd ontwerper is een Nederlander: Toony de Haas
( officieel is het Anthony)

2 likes

Een beetje zoeken en ik vind 12 werknemers die ongeveer 50 horloges per jaar maken. Alleen edelmetaal en de mooiste complicaties. Ik verwacht dat hun instapper (Heinrich III) niet onder 20k te krijgen is, maar dat is een wilde gok. Misschien qua segment te vergelijken met FP Journe. Wel mooi spul. :+1:

Ontopic: gefeliciteerd @Jugis met de schitterende NA! Wat een gaaf horloge! Clean maar wel met moonphase, gave combinatie! :heart_eyes:

2 likes

Prachtig horloge, echt een topper!

1 like