NA: Astronaut? Kosmonaut? Marinaut! (Wall of text + Pic heavy)

Wie kent het niet? Avonden rondspeuren op de interwebz…zoekende naar dat ene horloge of gewoon een mooie klok om naar te kijken. Zo ook voor mij afgelopen zondag de 31e. Lekker rond bladerende door de wondere wereld van webshops. Na enkele (/veelvuldige) minuten rondkijken met allerlei magische combinaties van zoekfilters valt mijn oog ineens op een wat ongebruikelijk ogend horloge met interessante crownguards, of eigenlijk crownguard…enkelvoud. Mijn ogen flitsen even snel terug naar welke filters ik ook alweer aan had staan… 30mm t/m 39mm, Titanium, Solar…Hmm, dit zou zomaar iets kunnen zijn.

-Klik-… En daarmee is de kat uit de zak! de verkooppagina ziet er veelbelovend uit…“Maar je bent helemaal niet op zoek naar iets!” schreeuwt het engeltje op mn schouder. “Nou en! Check die specs! Check die prijs! Doen!” roept het duveltje op de andere schouder in reactie daarop. Wat volgt is een razende wirwar van reviews lezen/kijken/snuiven om er zeker van te zijn dat er geen fouten op die oh-zo-verleidelijke verkooppagina staan.

-Klik-…Zonder blikken of blozen verkleurt de Koop-knop van kleur om te bevestigen dat ik zojuist mijn ziel heb verkocht…Boeie! Dis gunna be gut! En het wachten begon.

De eindeloze sleur van het wachten laat zich gelukkig snel opbreken door het ritme van de dagelijkse arbeid. Tot dat duivelse mailtje binnenkomt dat je bestelling is verzonden en je vanaf dat moment nog maar aan 1 ding kan denken…Wanneer gaat die verrekte deurbel nu!? En je vliegt constant naar de statuspagina…

ARG! Hij is er nog steeds niet! 2 uur later… 4 uur later…11 uur later…

-DING!-

Vliegend naar de deur… Vliegend -door- de deur! Gimmeh!

En zo sta je ineens in huis met een licht doosje in de handen…

Met uiterste zorg ram ik het zakmes door de doos en jaag ik hem open en zodra ik hem open doe schijnen de lichtstralen mij tegemoet. “It’s so beautifull!”.

Zo’n simpel doosje en toch blijft het een grijns op mn bijdehante bek toveren. Snel eruit halen, verpakking lozen en open maken.

Zelfs het typische stukje piepschuim wat je er altijd bij vindt kan ik onderhand om lachen. het is in ieder geval creatief gevonden om te zorgen dat het niet rammelt.

En dan is het eindelijk zo ver: Het horloge zelf!
Dames en heren, ik presenteer u: De Citizen Marinaut Super Titanium BJ5131-04H! kuch…kuch…kuch…Man wat een mond vol! Just watch and enjoy :slight_smile:

Goed, met al die plaatjes achter de rug; even een paar punten die mij op zijn gevallen:

Als eerst: De Crownguard. Tof ding. Het feit dat deze enkel de bovenste helft van de kroon afdekt maakt dat het horloge er niet groter door voelt, ondanks dat deze bijna 4mm aan de breedte van het horloge toe voegt.

Ten tweede: Die wijzerplaat is toffer dan ik dacht! De sunburst ziet eruit alsof je een CD of DVD tegen het licht houdt met z’n splitsing van lichtkleuren. heel mooi! Samen met het veelvoud van niveau’s op deze wijzerplaat is dit eentje om naar te blijven kijken.

Als derde: De strap is zo ontzettend veel soepeler dan wat ik had verwacht. Ik had hier ongeveer het zelfde verwacht als de straps die bij de Promaster duikers (de NY00x reeks) zitten; stug en onverwoestbaar. Wederom een aangename verassing

Vervolgens: Zoals sommigen misschien al hebben gezien; heeft een deukje bovenop deze crownguard…F%$^…Maar, dat had ik kunnen weten voor die prijs. Heeft dat engeltje toch gelijk gekregen…:expressionless:

En tot slot blijkt ook de kroon aan de kopzijde een krasje te hebben. :face_with_symbols_over_mouth: Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een matige review van de webshop. De prijs is uiteindelijk uitstekend voor wat je krijgt: Saffier, Titanium, 40mm diameter, GMT, Ecodrive, 100m WR en het feit dat ik deze nergens anders heb gevonden…Dus; even een potje online zeiken en er een punt achter zetten…Met een klompje titanium nog om de arm. :grin:

Uiteindelijk toch nog erg tevreden. Dit ding zal mij gemakkelijk overleven en eventuele kinderen en kleinkinderen ook nog wel.

Hartelijk dank voor het lezen, kijken en leedvermaak. Ik hoop dat een ieder er van heeft genoten. :slight_smile:

39 likes

Man, zo lang verhaal dat je niet kan wachten en dan toch daar een aantal foto’s maken van het ont-dozen! Geweldig, leuk verhaal, mooie foto’s :slight_smile:

1 like

Goed verhaal hoor. Maar wat is een eco drive?

1 like

Solar Quartz van citizen. Seiko noemt het gewoon Solar geloof ik, evenals Casio en anderen. mogelijk dat dit net iets anders/beter functioneert dan bij andere merken? Ik heb geen idee wat exact het verschil is :stuck_out_tongue:

Het verschil zit m met name in de power reserve. Volgens mij is de power reserve van Seiko Solar ca. 1 maand. Bij citizen eco drive is dat 6 maanden, in geval van een volledig opgeladen accu cel. :roll_eyes:

Back on topic; gaaf en apart horloge. Geniet er van :ok_hand::sunglasses:

1 like

Leuk verhaal! Geniet van je NA.

1 like

Gefeliciteerd en leuk geschreven

1 like

Hele fraaie Marinaut !! Veel plezier ermee

1 like

yep! als er iemand het goed brengt, … dan ben jij dat wel, zeer goed verhaal en met een knipoog naar het vermakelijke :smiley::+1:
en natuurlijk een pracht van een horloge, geniet ervan :ok_hand: prachtige foto’s :ok_hand:

1 like

Net uit de nachtdienst dus nog niet alles gelezen :relieved:maar mooi horloge en gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Leuk verhaal en mooie foto’s. Geniet van je aanwinst.

1 like

Citizen altijd :+1:
Geniet van deze mooie aanwinst.

1 like

Dank iedereen! Genieten gaat helemaal goed komen :heart_eyes: Heel tof hoe je ook continue nieuwe dingen ontdekt in deze wijzerplaat. Sommigen vinden het misschien te druk en zelf ben ik daar ook niet altijd van. Maar in dit geval moet ik toch erkennen dat dit voor mij zelf een enorme eyecatcher is!

Voorbeeldje: De gele 24-uursmarkeringen liggen nog net een (transparant) laagje boven de sunburst laag met lengte- en breedte-graden op de wijzerplaat en werpen dus een schaduw. :star_struck: how cool is that!?

Super mooi horloge!!
Heb hem ook gehad en nou ik die van jou zie toch spijt dat ik hem heb weggedaan :sweat_smile:
Edit: Mocht je er ooit op uitgekeken raken… :innocent::smiling_imp::wink:

Weet nog dat ik altijd zat te klooien met die 24uur wijzer als ik de datum aan moest passen :joy::joy:

3 likes