NA: Ball Engineer II Marvelight

Hallo iedereen,

Ik was eigenlijk al een jaartje aan het lonken naar dit model van Ball. Na wat navraag bij @Windhund, die een tijdje geleden heel lovend was over dit horloge en er ook eentje heeft, de knoop doorgehakt.
De Marvelight heeft klassieke looks maar toch de moderne H3 lume aan boord, die totaal niet opvalt door de discrete montage in de platte indices.
Ik heb het horloge online gekocht in Duitsland bij Olfert, die AD is van Ball. Als ik de Marvelight online registreer krijg ik een extra jaartje garantie.
Ik ben voor de grijze wijzerplaat gegaan, zag er goed uit en heb dit kleurtje nog niet in de collectie.

Uitpakplezier:

Netjes ingepakt…

Leuke goodie erbij, een UV-zaklampje zodat je de lume ook in het licht kan zien :+1:

Tadaa, daar is de Marvelight dan :relaxed:

Band inkorten is fluitje van een cent doordat deze met schroefjes gemonteerd is.

Mooie sunburst.

Binnenopname

Dit is mijn eerste non-Seiko en non-duiker in lange tijd, er zit eindelijk weer een Zwitser in de collectie.

Eerste indrukken:
Kwaliteit is top, mooie hoogglans kast en de metalen band mag er ook zijn, ik heb 2 volle schakels uitgehaald en ze zit heel aangenaam rond de pols. Er zitten ook nog halve schakeltjes in de band om wat te finetunen.
Alhoewel verguisd door velen, vind ik de cyclops echt handig daar mijn ogen wat minder worden de laatste tijd en ik vaak moeite heb om de datumaanduiding te lezen op m’n Mühle Terrasport en bepaalde Seiko’s.
Het enige nadeel is dat de gepolijste stukken van de band een echte magneet zijn voor (micro)krasjes. Maar dat had ik al door voor de aankoop.
Ik denk dat deze zijn doel als sporty/dressy horloge bij mij zal waarmaken, er is een klik :relaxed:

Bedankt voor het lezen en groetjes.

48 likes

Nice! Vind vooral de secondewijzer erg tof en uniek

1 like

Beste van 2 werelden, klassiek horloge en Tritium, mooie klok!

2 likes

Mijn beste,

Chique uitstraling en een sportieve hint!!
Goed hoor!!
Ik wens je er dan ook vele smaakvolle momenten mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd, John! Erg gaaf in het grijs!

Hoe werkt dat trouwens met dat uv-lampje? Die zat er bij mij niet bij jammer genoeg.

1 like

Fraaie Ball :+1: Geniet ervan en draag hem veel, dat verdient hij :sunglasses:

En de groeten van zijn broertje :see_no_evil:

1 like

Een mooi horloge.Ik heb dit altijd al een interessant merk gevonden

1 like

Tof ding! Ik ben niet van de datum loepen, maar de rest van die klok is tof. Al begin ik wel de leeftijd te bereiken dat een datum loep geen overbodige luxe meer lijkt. :worried:

2 likes

Skitterend!!

Al ben ik persoonlijk “allergisch” voor glimmende schakels in een stalen band. Te bling voor mijn smaak.

Ik vind BALL wel een interessant merk. Erg ondergewaardeerd naar mijn mening.

2 likes

CSI @ home Onno :wink:

Op mijn jasje:

Op de Ball:

Op een gewoon Luminova horloge, in dit geval de Certina van m’n wederhelft:

1 like

Fraaie alleskunner! Veel plezier ermee👍

1 like

Gaan we doen, bedankt.
Leuke Ball, is dat een Engineer Master?
Ik ben wel zo benieuwd hoeveel Ball’s er zijn op HF…

Zijn de indices nu te dik of de wijzers te dun?

Ze zijn precies goed! Hoewel het tritium op de wijzers tijdens “night vision” wel dun is tov de indices.

Dat tritium in die buisjes vind ik sowieso ook al niks. Maar de wwijzers zijn te dun of de indices te dik. Je kunt ook zeggen dat ze niet in verhouding zijn.

Ze zijn zeker in verhouding! Alleen niet in die mate dat het jou bekoort blijkbaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

…Met de louis van de wereld (bijna) altijd fun :boom:

1 like

Dit is de Ball Engineer Master II Aviator en daarnaast heb ik nog de Ball Fireman NECC :wink:
Verder denk ik na over de Ball Engineer III King :upside_down_face:

Als je het ééndimensioneel op een platte foto ziet lijkt het erger dan in werkelijkheid, doordat de wijzers gebogen zijn en je zo, euhm, ik weet niet goed hoe het te zeggen, er zijn precies 2 facetten of zijdes door een plooi in de dauphine’s, waardoor ze beter in verhouding lijken tegenover de indices.