NA: BALTIC Aquascaphe op rubber

Zet het maar zeker op je lijstje! Als ik er een keer meeting komt neem ik hem wel mee, dan kan je het zelf zien. :smiley:

Ik hoop zelf dat Baltic ook nog eens met toffe LE’s of SE’s komt in de tussentijd.

1 like

Zelf in het bezit van een Oris 65 die overigens te koop staat :scream: en beetje om me heen aan het kijken naar andere modellen. Deze staat ook al tijdje op m’n radar dus erg benieuwd wat je er toffer aan vindt.

Gefeliciteerd met je NA ieder geval.

1 like

Prachtig Patrick!

Een prachtig uitgevoerde fifty fathoms hommage. Zeker weten de moeite waard en leuk om hier terug te zien. Mocht je heb ooit weg doen, stuur maar een pb :wink:

1 like

De Baltic is 39mm in diameter, de Oris 65 maar 1 mm groter, maar maakt het hele gevoel anders. De Baltic voelt heel vintage en verfijnd. Maar niks te nadelen van de Oris, wat gewoon een enorm icoon is al vanwege de heritage. :muscle: Wat natuurlijk ontbreekt bij Baltic.

Ik kan het helaas alleen nog maar van foto’s vergelijken, maar het domed top-hat saffier van de Baltic lijkt iets minder dramatisch te zijn dan bij de Oris. Ik vind dat iets beter passen.
Ook dat het horloge time-only is en drilled lugs heeft vind ik pluspunten. Om maar te zwijgen over prijs-kwaliteit verhouden. De Baltic is de helft van de Oris.

1 like

Thanks @Nash. Helaas ben je dit keer second-in-line maar wie weet. :smile: :crossed_fingers:
Ik had me daar nog niet heel erg in verdiept, maar je hebt wel gelijk, het horloge grijpt idd een beetje terug op de Fifty Fathoms. Wat zeker niet erg is. :smiley:

2 likes

Ja tipt zeker een hoop goeie punten aan.
Stof tot nadenken. Maakt de keuze, nu er nog een potentieel model bij komt, niet makkelijker. :sweat_smile:

2 likes

Precies dit. Een echte hommage zoals het moet naar mijn inziens. Geweldig uitgevoerd met een hint naar horologische geschiedenis en de bathyscaphe, zonder daarmee schaamteloos te kopiëren.

1 like

Proficiat Veel draagplezier! Ook al eens zitten zien naar hun GMT modellen.

1 like

Er zijn weinig duikers die ik interessant vind, maar dit is er wel een die mij kan bekoren. Erg mooi. Veel plezier ermee!

1 like

Die combo met de sailcloth is geniaal!

@Petteflet gefeliciteerd met je NA! Erg mooi!

2 likes

Mooie aanwinst :ok_hand: :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Gefelicteerd! Erg tof horloge. Zoals jij kijk ik ook met een schuin oog naar dit merk. Vind het zeer zeker de moeite waard om er in de toekomst een te bestellen. De GMT van ze vind ik ook erg tof. Ach ja… enjoy your Baltic :pray:t2:

1 like

Ik raad het enorm aan. Ik kijk nu zelfs met een schuin oog naar een bronzen model. Volgens mij zwerft er daarvan ook nog een op het forum. :thinking:

1 like

Thnx for the info.

Mooi horloge!
Sinds kort mijn oog ook laten vallen op Baltic, misschien doordat ik er op FB mee doodgegooid wordt - ze weten wel advertentieruimte te kopen op de social media!
De blauwe dual crown vind ik ook erg geslaagd.

Even over die Tropic strap: ik ben zoek eigenlijk ook een Tropic bandje en zie dat er veel aanbieders zijn. Zat eerst met name naar Meraud te kijken omdat die een korte versie hebben. Ook Wolbrook heeft mooie tropic bandjes maar de 22 euro verzendkosten zijn een beetje een dingetje op een bandje van 56 euro.

Hoe bevalt de dikte van de Baltic Tropic? Is de lus voldoende te verschuiven voor smalle polsen? Was mooi geweest als er twee lusjes opzaten…

Baltic rekent ook forse verzendkosten zie ik… ach ja…

Als ik hem in mijn mandje heb, krijg ik ‘free shipping’ te zien. Hoe kom jij aan hoge verzendkosten?

Free sheeping vanaf 80, daaronder 15. Ik denk dat je een horloge in je mandje hebt ipv alleen een tropic bandje :wink:

1 like

Mooie NA, goed verhaal met mooie foto’s erbij. Geniet ervan en veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Thanks @obi-wan-mtb. Haha ja als je er eenmaal een keer naar hebt gekeken laat Baltic je niet meer los op social media.

Ik vind de tropic erg prettig dragen. Past ook goed bij de vintage uitstraling. Dubbele lussen heb je niet nodig en je hebt zeker te weten geen uitstekende flap.
Mijn polsen zijn ook smal met 16,5cm maar zoveel lengte hou ik niet eens over.
Het bandje heeft ook die kenmerkende vanille geur. :smile:

Dit zijn nooit de meest soepele foto’s, maar ik heb geprobeerd je een beeld te geven.

4 likes

Perfect, dank! Ik was idd bang voor een uitstekende “flap”…
Dit gaat ook voor mij wel werken zo.
:+1:

1 like