NA Certina Bristol 235 automatic (1969)

Een blij ei uit 1969 hier!
Enige tijd geleden heb ik me hier geregistreerd na al een tijdje te hebben meegelezen op het forum en ik was hierbij eigenlijk vooral gericht op nieuwe horloge’s van Certina / Longines / Tissot en vergelijkbare modellen.
Op een gegeven moment vroeg een goede vriend aan mij of vintage horloge’s niet iets voor mij zou kunnen zijn…waarop ik antwoordde dat ik liever iets jongers en betrouwbaarders zocht.
Maar goed het zaadje was geplant en ik stuitte kort daarna op een topic over geboortejaar horloges,

en op Chrono24 zag een prachtige Certina Bristol 235 automatic uit 1969 dat de tand des tijds een stuk beter doorstaan leek te hebben dan ondergetekende :sweat_smile:

Op mijn vraag in het topic over dergelijke horloge’s kwamen louter positieve reacties binnen en het duurde niet lang voordat ook @rbn1 zich melde met de opmerking dat dit wel een erg fraai exemplaar was (en hij kon het weten aangezien hij de vorige eigenaar was :laughing:)

Na een korte berichten wisseling met @Lieuwedv (die het horloge nu te koop had) en snelle en duidelijke antwoorden op mijn vragen waren we er snel uit (bedankt Lieuwe!)
Vandaag kwam het horloge (perfect verpakt) binnen en de Certina was in het echt nog mooier dan ik naar aanleiding van de foto’s had verwacht.

Om me een beetje aan de forum reglementen te houden volgen hier nog enkele foto’s:

(de laatste 2 foto’s zijn van Lieuwe)

31 likes

Werkelijk een prachtig uurwerk! Geniet er van!

1 like

Heel mooie Certina.
Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Mooi :+1:

1 like

Super keuze! Heel veel plezier ermee gewenst, het is een prachtig exemplaar! :cowboy_hat_face:

1 like

Erg mooi en Certina is altijd :+1:

1 like

Super mooie Certina, goed bewaard gebleven inderdaad. En wat een dial :heart_eyes:

Nu heb je die dus toch gekocht :sweat_smile:
Veel plezier hiermee.

1 like

Haha, kon het niet laten voorbijgaan. Robin was er al erg enthousiast over en het contact met Lieuwe was ook perfect. Ik denk niet dat ik snel weer zo’n mooi exemplaar zou tegenkomen.

3 likes

Prachtig horloge en zo op het oog in mooie staat! Gefeliciteerd, echt een bijzonder stuk heb je weten te bemachtigen!

1 like

Super gave horloge, met name de wijzerplaat! Geen verkeerde instapper in de wereld van vintage horloges, geniet ervan.

1 like

Mooi!! Certina’s uit die tijd vind ik echt heel fraai!

1 like