NA: Citizen Signature Collection Grand Classic

Gisteren kreeg ik een NA binnen die ik graag met jullie wil delen.

Waarom? Omdat dit horloge je verwachtingen overtreft, en er misschien meer liefhebbers zijn die op zoek zijn naar iets speciaals, iets bijzonders wat je weinig ziet en qua kwaliteit en afwerking op een hoog niveau staat.

Even wat achtergrond. Velen zullen Citizen kennen van de 100 euro Eco Drive modelletjes, of van Miyota uurwerken die je veel ziet in Micro brands. Ondanks dat ze de bravoure en marketing een beetje missen zijn ze zoveel meer. Ik heb bijvoorbeeld gewerkt met Nichia Led’s, een aanverwante onderneming in de Led wereld de absolute top in kwaliteit.

Citizen heeft een high-end lijn horloges, en wel de Signature Collection. En ze hebben de laatste jaren enkele Zwitserse merken opgekocht als FrĂ©dĂ©rique Constant en Alpina. Ze timmeren hard aan de weg een speler van formaat te worden. Immers in deze samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld de onderdelen in Japan produceren, verschepen naar Zwitserland en daar uurwerken “Swiss Made” maken als “manufactuur” voor hun Zwitserse merken.

De nieuwe aanwinst is een Grand Classic uit de genoemde Signature collectie, de NB0040-58E. Een op papier doodeenvoudige dresser met een wat ruime 42 mm case. Maar als je de details gaat bekijken durf ik te stellen dat deze qua afwerking 1-op-1 naast een Grand Seiko mag liggen. De details van de wijzerplaat zijn verbluffend als je hem in het zonnetje houdt. Het aan beide zijde ontspiegeld saffierglas met blauwe coating (mijn fetish :relaxed:) geeft je een ongefilterde blik op de wijzerplaat met alle geweldige details. De band en de sluiting zijn ook absolute topkwaliteit, en aan de afwerking van het automatische uurwerk is veel aandacht besteed. Echt aan de kleinste details is gedacht bij dit met de handgemaakte horloge uit Japan. Zelfs bij de doos en papieren krijg je het echte premium gevoel. Horloge registreren en 5 jaar garantie, net als de grote namen in Zwitserland. Zeg maar Japanse perfectie voor de prijs van een instap Zwitser :grin:

Ik ga hem dragen als een “onder de radar” horloge naar klanten. Soms is het in mijn business gewoon niet handig bij een eerste kennismaking te flashen met een mooi en blinkend horloge. Straks denkt de klant dat ze daarom zoveel betalen :wink:

Nee onzin natuurlijk, dit is gewoon een prachtig, redelijk onopvallend horloge met ongelofelijk mooie details die niet iedereen zal opvallen of waarderen. Andere wel.

Afin, het is al weer een heel verhaal geworden, tijd voor foto’s:



CGC3


60 likes

:thinking:

6 likes

Hij ziet er absoluut netjes uit. Maar inderdaad enorm “onder de radar”. Gefeliciteerd met je aankoop!

1 like

Topper

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie van een magnifiek horloge!!
Ziet er schitterend uit!!
Prachtige wijzerplaat en ook de zichtbodem mag gezien worden.
Ik wens je er dan ook een kwalitatief hoogwaardige tijd mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hey @MotoSkooly collega!! :yum: 
Gefeliciteerd met deze prachtige CTZ Signature :+1:

Deze ook al een tijdje in bezit en blijft mijn mooiste ‘nieuwe’ horloge :star_struck:

Je vergeet de prachtige achterkant(toch niet :roll_eyes: ) nog en de lume op deze vind ik niet te zien overdag maar des te meer s’nachts dus onopvallend maar wel aanwezig






Veel plezier met deze en hoe vind je hem dragen? :sunglasses:

6 likes

Leuke review van deze prachtige Citizen. Ook de foto’s mogen er zijn.
Ik krijg al bijna spijt dat ik hem verkocht heb

Neen hoor, geintje. Geniet ervan, Roel
Gr. Don

2 likes

Super! Veel draagplezier

1 like

Wow nice watch!

Ziet er elegant uit en heel mooi review.

Veel plezier ermee

1 like

Mooie nieuwe aanwinst
en inderdaad de Signature collection is kwaliteit! :ok_hand:

1 like

Fraai hoor👍 Heb er ook naar zitten kijken 
, was hij maar een mm of 3 kleiner!
Op jouw pols staat ie goed.

1 like

Hij draagt erg comfortabel, maar heb wel een 19cm+ pols dus bij een bescheiden pols is hij wat te groot denk ik. Maar goed, dan koop je wel een echte dresser zonder datum wellicht?

Zullen we anders zeggen: hij mag naast een Grand Seiko liggen? Natuurlijk kan je ze niet 1:1 vergelijken, alleen al het verschil in uurwerk. En niks ten nadele van GS, ik vind ze schitterend

Bedankt Don voor de mooie deal :+1:

2 likes

Erg mooi!:heart_eyes:

1 like

Erg mooi exemplaar! De wijzerlaat komt goed tot zijn recht dankzij het dubbel gecoat(ed)(?) saffier glas!

Veel draagplezier! :slight_smile:

1 like

Erg mooi :star_struck:. Leuk geschreven trouwens! Gefeliciteerd met je aanwinst :ok_hand:

1 like

wauw echt een schitterend horloge.

Mooie aanwinst Roel. Proficiat.

De doos lijkt in ieder geval aardig in de buurt te komen van GS. Dat is een goed begin :joy:

2 likes

Heel erg mooi deze “Signature” :ok_hand:. Ben benieuwd of je opmerkingen krijgt van je klanten. Veel plezier ermee!

1 like

Eensch
als je er eentje uit de signature collectie in de handen hebt gehad ben je verkocht.
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst.

1 like

Erg mooi, Gefeliciteerd!

Wel met @drex eens: nee, zelfs van de foto’s is het nog geen haalbare kaart bij een GS. Da’s toch echt een klasse apart.

Neemt niet weg dat je van een prachtig horloge mag genieten. :+1:

EDIT: Sorry @MotoSkooly zie net dat je al gereageerd had op @Drex. Ik heb te snel gelezen. :wink:

3 likes