NA: Dao's Grail: Rolex Datejust, twotone blauwe dial uit 1985

The real deal

O.M.G.

Ik heb hem!

Intro

De Rolex zou er komen. Ooit.
Als ik 40 of 50 zou worden ofzo. Het lag zeker niet in de planning binnenkort.

Af en toe keek ik wat rond online. Maar dan betrapte ik me erop dat ik naar de goedkoopste opties keek, niet eens omdat ik dat de mooiste vond. Nee man. Dat ging ik niet doen. Als ik een Rolex zou kopen, zou het er een moeten zijn waar ik écht gek op was.

Maarja. Op een toevallig scrollde ik wat op insta. @HanDavinci had ik al een tijd niet gesproken, ik klikte na lange tijd eens op zijn stories om deze weer eens te bekijken.

En daar was die. Niet zomaar een Rolex. Maar mijn Rolex. De perfecte combinatie die ik altijd echt wilde: two tone, blauwe plaat. Ik heb er eerder een Orient hommage van gemod.

e1660b44dd76c96b2ff0b30a5eb6849749d2b4c4_1_666x500-2

Net echt he :stuck_out_tongue:

En deze was dan ook nog eens uit mijn geboortejaar - niet dat ik daar per se voor ging, maar ook dát klopte nog!

Het was te mooi om waar te zijn.

De verstandige echtgenote

Ik liet mijn vrouw de foto’s zien. “Wauw die is echt mooi. Precies die je wilt he?”. Ik verzuchtte van wel en noemde de prijs. Ver boven wat ik verwacht uit te gaan geven.

Verwachtend dat ze wat verstand in me zou praten zei ze: “Koop 'm gewoon!”.

Wut.

Ik kreeg het warm. Zweet brak me uit. “Je hebt het er al zo lang over. Je gaat het toch wel een keer kopen, dan kan je beter nu deze doen die je echt mooi vindt.”

Holy shit. Ik kon mezelf niet geloven. Zou ik het gaan doen?

Ik appte Han: "Fuck it. Ik wil hem. :sunglasses:"

De ontmoeting

Dag afgesproken, tijd afgesproken, hotel afgesproken met de grote bebaarde man Han. Ik vreesde even dat het me meer zou kosten dan alleen euro’s. :upside_down_face:

Nee, anyway, hij was zo aardig om een stuk mijn kant op te rijden want we wonen beide aan een andere kant van Nederland.

Het zou krap worden. Direct door na werk. Maar chaos op werk, later vertrokken, ruim gerekend dus het zou meevallen. 15min voor de afgesproken plek even naar de KFC, want nog niet gegeten. Gvd, 20 minuten gewacht op mijn eten. Naar binnen gepropt. Kwartiertje rijden nog.

Tot ze daar 2 van de 3 rijstroken dichtgooiden. Drie kwartier over gedaan. Zucht.

Maar toen! Was ik er. Leuk om weer met Han bij te praten. En natuurlijk om al dat prachtigs te zien wat hij bij zich had.

Alles natuurlijk in orde, wat bijgepraat en ik had hem. Ineens was hij van mij!

:heart_eyes:

En de Tudor?

Ik heb altijd gezegd: als ik een Rolex koop, verkoop ik een deel van mijn collectie om die te kunnen bekostigen. Maar de Cartier ben ik gek op. Mijn GS ook. Dus ja. Het ligt voor de hand dat de Tudor eruit gaat… toch? Ik weet het niet, ik kijk het even aan. Ze zijn beide prachtig en ik heb geen haast.

Alleen voor de Orient is het echt tijd om te gaan natuurlijk.

Bedankt voor het kijken

Ik ben echt compleet verliefd op dit prachtstuk. Dit is hem voor mij.
Wat er met de rest van de collectie gebeurt, het zij zo. Maar deze gaat nooit meer weg!

Bedankt @HanDavinci voor deze mooie deal

284 likes

Mooiste DJ :ok_hand:

1 like

Pfffff die is mooi … gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Wat een tof verhaal en wat een heerlijke DJ. Zag hem ook op ‘The Gram’ en was ook wel een bietje verliefd. Jij hapt gewoon toe, super!

1 like

Die is in ieder geval goed terecht gekomen! Mooie aanwinst.

2 likes

Nice! Meesterlijk ding :sunglasses:

1 like

Had ooit precies dezelfde echt exact dezelfde :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geniet ervan! Mooie aanwinst man! :sunglasses:

8 likes

Wat een toffe aanwinst! En idd echt wat je wilde!!
Je gaat de strip al halen met je tank en nu dit ook nog :joy:

2 likes

Heel, heel vet, ben jaloers man… Gefeliciteerd, geniet ervan!

1 like

Zegmaar ooit als in zeer recent en met zelfde serienummer :rofl:

Kusje van je ex :kissing_heart:

Oja @anon53002072EV ik zou je taggen

3 likes

Waaaaat zoveel fame :star_struck: haha

1 like


Heel fraai Dao! Echt een tof horloge, ik snap helemaal wat je hier zo tof aan vindt. Geniet ervan!

1 like

Mooie foto’s en mooie aanwinst!

1 like

Lekker hoor. Blij voor je. :+1:t2:

1 like

Denk daar even aan als je naar je DJ kijkt :slightly_smiling_face: Goud :+1:

Veel plezier van je Grail! :ok_hand:

1 like

Heel fraai :ok_hand:. Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Draag em in alle gezondheid en geniet ervan!

1 like

Geweldig zeg! Geniet!

1 like

Echt mooi, om trots op te zijn!! Proficiat!! Tof verhaal ook.

1 like

Wat een lekker horloge heb je daar gescoord!!!

Leuk ook hoe je de reis naar dit horloge beschreven hebt.

Enfin: Geniet van dit prachtige exemplaar in goede gezondheid.

1 like