Jaaa! Lijkt me gezellig, neem @septentrio en @Fate_Amenable_To_Change mee Wij drinken wel gewoon Heineken daar he; simpele jongens uit de stad. Dat speciaalbier is te fancy.
Dank je wel!!
Dank je wel!
Horloge was wel degelijk geserviced ten tijde van verkoop, alleen tijdens een laatste check dachten ze te zien dat de ring op de wijzerplaat/glas/idk veroorzaakt was door de wijzerset. De wijzerset was dus verkeerd afgesteld dachten ze. Ze hebben toen aangeboden om hem door een horlogemaker in Amsterdam te laten repareren, zodat ik hem alsnog een week later kon ophalen. Ik heb toen aangegeven dat hij ook terug naar Spanje mocht, vooral omdat ik hoopte dan mensen bij Richemont dan wakker zouden worden… (ze verkrachten wel meer horloges, @AmsterdamVintageWatches heeft volgens mij nog wel een verhaal over een IWC Ingenieur 666…)
Uiteindelijk was er volgens Cartier niks mis mee, en hebben ze afgezien van een nieuwe service (de tweede in +/- een half jaar dus) niks aan het horloge hoeven doen/gedaan.
De originele band paste vast prima, en de Kaufmann band past ook prima, alleen zit ik met mijn 95kg/191cm en een 33mm horloge zonder lugs, op het een-na-laatste gaatje.
Nogmaals dank je wel, ik hoop dat het hierboven staande verhaal iets voor je verduidelijkt!
EDIT:
Jasper, je was me op deze vroege morgen, voor.
Godvendome wat een lang verhaal.
[quote=“GarfieldLovesWatches, post:1, topic:286634”]
Jasper mij belde met het nieuws dat de wijzerstelling (don’t ask me ) niet perfect was en ze dit graag nog wouden herstellen. D
[/quote
staat er toch echt… en nu niet meer reageren want dat vervuilt dit leuke topic en het gaat om de TS en niet om avw
Hahahaha… Ik moet binnenkort wel naar Amsterdam omdat ik het met de mensen van Grand Seiko moet hebben over het herstel van een tweetal putten/japen die mijn GS bij een val opliep, dus misschien waai ik binnenkort aan. Zonder bier, want rijden.
Ik hoop wel dat je er van genoten hebt!! (en een mooie wordspelling!!)
Gewoon papa meenemen!!
Leuk verhaal, geniet van je aankoop!
Mijn vader is al vijftien jaar dood, you insensitive clod.
Waaat? Dit staat haaks op hetgeen je normaal altijd roept. Hoort er toch gewoon bij man!
Deze had je moeten zien. Ik loop echt niet te miepen over krassen, maar een put waar m’n manchet op scheurt die me doet denken aan een opengewerkt tomatenblik is een ander verhaal.
Gebruikssporen of wabi-sabi zijn wat anders dan een ordinaire opvallende schade.
Hmm, oké… Dan begrijp ik het.
Laat je het polijsten of pucken?
Bezel wordt vervangen. Da’s 180 Euro inclusief nieuwe pakkingen en batterij.
De kast, daar gaan ze me over bellen wat de mogelijkheden zijn, en ik heb ruggespraak met Dik Wakker hier om de hoek. Die doet ook laser-welding, maar ik weet niet of die een sallaz-machine heeft staan. Ik ga maandag een bak koffie met 'm doen, maar de GS ligt sinds vandaag bij Seiko NL.
On topic:
Ik samen met @anon2889582EV langs bij @AmsterdamVintageWatches, is ie op kraamvisite. Gefeliciteerd. Je hebt aardig personeel. Nog een Milgauss uit 1968 gepast, maar 24.000 ballen voor een horloge met een band waar ik doorheen kan kijken vond ik toch wat straf, ofschoon de wijzerplaat fantastisch is. En een Cartier gepast die mij erg goed beviel, maar die mijn partner niet cool vind, helaas.
Het was een leuk bezoek, ik ben direct ook genezen van Patek. Underwhelming is een woord wat in me opkomt. Trouwens ook AP.
Ik vrees dat ik, als ik nog wat vintage koop, het in de hoek van jaren 60 Lord Marvel, Longines, Omega Connies of UG moet zoeken, en die voeren ze daar nou net allemaal niet.
Ben benieuwd. Ik vind dat laser welden wel interessant. Ik draag mijn horloge altijd en overal, dit ga je met de tijd zien. De wetenschap dat je hem 1x in de 10 jaar weer strak kan trekken is gewoon lekker.
Niet dat het moet, maar de wetenschap dat het kan.
Absoluut.
Die Cartier die ze bij @AmsterdamVintageWatches hadden liggen was trouwens retestrak en blaartrekkend mooi. Minty fresh.
Maar ja, m’n vrouw die een uitgave van 8000 ballen niet ziet zitten omdat ze het horloge categorisch niet cool vindt, daar kom ik niet omheen.
Kortom: Het wordt weer gewoon een ordinaire nieuwe GS Spring Drive, volgend voorjaar.
Potverdrie, heb ik je gewoon gemist
Hahahaha… Ik dacht nog, ik ga even een Heinie halen. Maar ik moet er binnenkort weer zijn, dus wat in het vat zit verzuurt niet.
Serieus ???
#watchslimpussy
Die 2k meer dan wat je voor de spring drive neerlegt kan je thuis ook wel verkopen, je kan lullen als een brugman. Iedereen hier gelooft in je
Nee, want ze vindt spring drive wel cool. Dat koopt ze grif.