NA: De Grand Seiko SBGA465. Een mechanisch monster.

Prachtige GS, geniet van deze super aanwinst. :+1::ok_hand:

Veel draagplezier toegewenst met de NA.

1 like

Pff, je bent kats ouder dan Spring Drive zelf.

Ik blijf erbij dat GS al die gangreserves naar de achterkant moet gooien.

De maten van deze zijn wel een stuk beter dan die van de Snowflake en eindelijk geleerd wat Spring Drive nu is, waarvoor dank!

Ik ben er benieuwd naar, maar ik zie hem binnenkort vanzelf wel een keer. Veel plezier ermee Chris!

3 likes

Mucho tekst die ik ff overgeslagen heb, de foto’s heb ik aandachtig bekeken. Wat een schoonheid en de verfijning spat eraf, top!!

1 like

Goed zo.

Wat een prachtig mooi horloge kerel, echt gaaf.

1 like

Gewoon dit.
tenor

1 like

Een prachtige GS… Buitengewoon mooie wijzerplaat ook!! Chapeau.

Geniet er van!!

1 like

Schitterend mooi apparaat. Dat filmpje ook, echt heel smooth hoe die loopt :heart_eyes:

Ik snap dat dit wel even het idee van uitgespeeld oplevert. Dit is cutting edge in mechanisch horlogeland.

Zo jammer dat we het hier vaak zo overdadig over Zwitsers hebben op het forum maar die kunnen qua accuratesse alleen maar dromen over Japanse niveaus. GS de absolute wereldkampioen in automatisch en Citizen in kwarts en beide voor een fractie van een ,welbeschouwd, instap/ mid-range modelletje.

Ik neem alleen enige aanstoot aan de betiteling ‘sporthorloge’, doe je toch niet met zo’n schitterende maar krasgevoelige kast…

Welkom bij GS :see_no_evil:

Katja Schuurman
:face_with_raised_eyebrow:
Donker :white_check_mark:
Goed afleesbaar :no_entry_sign: die is knettergek…
Lekker plat :no_entry_sign:

2 likes

Prachtige aanwinst. (En een lekker verhaal om te lezen). Hopelijk binnenkort in Amsterdam live te bewonderen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Tja… Quartz is de enige kleine optie. Grappig genoeg kwam de 9F6x serie eerder dan de 9F8x serie uurwerken, dus het is nog de OG HAQ ook. :+1:

:wink: Of het is m’n gebrek aan ruggegraat.

Daar heb ik de krochten van het halve internet voor moeten doorzoeken, tot ik bij een smoezelige Japanse handelaar uitkwam die een vinger mist en dus ook een kapotte horlogehandschoen gebruikt om foto’s in slecht licht te schieten. M’n vrouw had geen fiducie. Ik had een gevoel. :slight_smile:

Dat doen ze strak, ondanks het reliëf.

Ik had de notificatie toch gekregen hoor, want topicstarter. :ok_hand:

En bedankt he? Dat hoef je me niet te zeggen, dat voel ik al.

Eens. Waarbij de geprinte heel OK voor me is.

Het is maar een paar millimeter rondom, maar toch maakt het verschil.

Yup. Ik hoor dat je ze aan kunt houden tijdens zowel pool als golf. Thanks man!

Misschien moet je alles er eens uit gooien voor een GF, joh. :slight_smile: Even serieus, dank!

Da’s een definitievraag. De Citizen 0100 gaat voor 7500 ballen. Alhoewel, voor JLC is het een instapmodelletje. :slight_smile: Ik vind het best veel geld.

Maar, maar… Het is geen dresswatch. @HanDavinci, kom er maar in met die Lange of die Tank, dan kunnen we ome @Rik even laten zien wat een dress watch is. :slight_smile:

Ik bedoelde geestelijk, niet per se lichamelijk. Dat mag best rond zijn. Als in “Liever een leipe dan een mooie meid”… Dus knettergek is dikke prima. :+1:

Ze liggen al bij de Seiko Boutique. De mijne, de four seasons GMT, de four seasons Spring Drive inclusief Shunbun… Best veel.

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.
Complimenten voor de foto’s en het zeer leerzaam verhaal.

1 like

Dank je.

Full disclosure voor wie meer details willen, ik heb plaatjes van dit artikel gejat, maar dat gaat gelijk ook verder in de uitleg:

https://www.ablogtowatch.com/history-seiko-spring-drive-movement/

1 like

Mooi geschreven! Prachtig horloge voor mij de volgende aankoop. Ooit…:

1 like

Complimenten met het fijn leesbare verhaal en uiteraard complimenten met het prachtige horloge. Ik had je ook wel met een Reverso gezien maar de Seiko’s blijven je teveel lokken, dat is wel duidelijk. Geniet van het horloge!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een enerverend verhaal, schitterende foto’s en een grandioos horloge!!
Mijn complimenten!!
Ik wens je er een prachtige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wat een plaatje zeg!!! :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

Super geschreven topic ook weer met bijpassende (goede) muziek!

1 like

De 99e like is van mij. Gefeliciteerd ermee! Is dit nu wel of niet dezelfde kast en bezel als de sbga283 / sbga285?

Ik ben fan van de 5 piece band met glimmers, en van de diepgefreesde power reserve, maar ik kan me ook prima vinden in jouw hang naar minder bling en minimalisme.

Wat een heerlijke combi is aan deze spring drives is de 72uur en de power reserve meter. Je kunt hem bijna helemaal leeg laten lopen voor je hem weer omdoet, en er is geen seconde gewonnen of verloren. Vrijdagavond wisselen voor het weekendhorloge en maandagochtend deze weer om is geen probleem. Very satisfying. Voor mij dan.

3 likes

Heel mooi geschreven en een hele mooie aanwinst. Geniet ervan.

1 like

Mooi horloge en ook nog eens spring drive! Topper! Wat ik me wel afvraag is waarom je liever geen schroefkroon op dit horloge ziet. Zitten daar bepaalde nadelen aan?

1 like

Helemaal gelezen, je kunt goed schrijven :+1:

Mooie techniek dat spring drive. Het is jammer dat er zo weinig innovaties zijn in horlogeland. Liever een nieuw modekleurtje dan een nieuw soort uurwerk

Dit is trouwens wel quartz toch? Er zit toch een quartz-kristal in :thinking:

In elk geval feliciteerd met de aanwinst, mooi ding!

1 like

To Long But I Did Read It :sweat_smile:

Proficiat met de NA en het verhaal incl mooie foto’s maken het mooi af!

1 like