Gefeliciteerd! Mooie NA, met veel plezier gelezen. Trouwens… hairy b@lls dat je 'm blind gekocht hebt! Die wijzerplaat beoordelen vanaf je beeldscherm was waarschijnlijk niet te doen, maar wat een pracht.
Mooie GS. Leuk om dat filmpje te zien geeft het verschil duidelijk aan. Veel draagplezier, maar dat zal geen probleem zijn .
Geniet van je aanwinst! Zoals ik zei in het GS topic dus: niet teveel overbodige franjes en alles gewoon zoals het hoort
De reflecties in de wijzers en markers zijn inderdaad waanzinnig goed. Ik zit er ook vaak naar te staren. Ik probeer het soms op foto’s vast te leggen, maar je moet het echt in persoon ervaren om het te snappen
Ik heb eentje gehad. Perfecte maat, mooi dun, licht. Hij was bijna perfect, maar de wijzerplaat is mat… heel mat… Ik had een diepzwarte plaat verwacht, dus hij is snel weer vertrokken.
Maar als ik ooit alles buitengooi, dan koop ik weer eentje. Een exitwatch noemen ze dat zeker? Onbezorgd, onzichtbaar voor de menigte en past op elke gelegenheid.
Heel herkenbaar! En hij laadt zo efficient weer op, met een beetje activiteit zit hij in een paar uur weer vol. Echt een top uurwerk
Mooi opgeschreven en prachtige foto’s. Ik snap helemaal dat je jouw ogen er niet van kunt houden; gewoonweg een pracht horloge. Geniet ervan.
Zeer fraai!
Heel mooi horloge, prachtige wijzerplaat, echt een klassieker. Geniet ervan!
Weer genoten Chris van jouw verhaal. Veel plezier met dit prachtig horloge.
Als je een bus hebt die vervangen kan worden valt het mee. Maar schroefdraad slijt. En de waterdichtheid komt door de pakking, niet door het schroeven. Dus voor wie horloges in roulatie draagt is het een nadeel.
Yup. Exact dezelfde maten.
Überhaupt het opwinden aan de kroon al. Machtig hoe snel die meter omhoog gaat zeg.
Wat zit de batterij dan? Of de capacitor? Die zijn er niet. Het loopt echt op mechanische energie uit de veerton. Dus nee. Het is geen quartz.
Ik heb best lang nagedacht, maar ik had een gevoel. Ik was blij dat het klopte, want de billen waren best samen geknepen.
Daarom juist. Ik heb ze gepast, en dat wordt m’n zorgeloze onder de radar semi dresser. De vervanger van de SARB033. Maar dan veel platter.
Dank heren!
Leuk om je verhaal te lezen. Heel mooi horloge. Wens je er plezier mee.
Proficiat met deze prachtige aanwinst. Prettig leesvoer ook zo op de late avond!
Man! Die band is zoveel beter dan die banden met al dat geglim
Ik moet er echt eens eentje gaan passen!
Leuk om te lezen en prachtige aankoop!
Leerzaam, goed geschreven, uitstekend verlucht, prachtige GS en Bei Bei kende ik nog niet. Van alle kanten dus een driewerf hoera. I tip my hat!
Het is de knijpkat onder de horloges
Opzich wel 100% mechanisch maar met gebruikmaking van electronica
Interessant verhaal dat fijn leest.
Dit horloge staat al een tijdje op mijn wishlist en is zojuist een plaatsje gestegen door de door jou vermelde wetenswaardigheden, waar ik tot nu nog geen weet van had Dank voor het delen dus.
Geniet van dit prachtige horloge!
Geweldig mooi horloge in deze uitvoering met deze wijzerplaat en GS Chiquita kast
Lekker muziekje erbij en een prachtige aanwinst
Ik had wat meer discussie verwacht. Er zijn veel mensen die Spring Drive instinctief onder quartz scharen, ofschoon het echt geen quartz horloge is. Ik zie het liever als een nieuw echappement waar toevallig een IC en quartz kristal bij zitten.
Evengoed is de primaire definitie van “Mechanisch” een apparaat wat werkt met bewegende delen, en daar zou je analoge quartz zelfs onder kunnen scharen. Kort en goed: Ik vind het gewoon geinig om te begrijpen welke definitie van het woord men aanhangt, dus vandaar.
Heb je helemaal gelijk in.
Dank heren.
Excuses. Bij mij kost het altijd geld wanneer horloges plaatsjes stijgen.
Maar die SBGA283 van @Tilo in het blauwe deel, is dat niet wat? Exact hetzelfde horloge, maar dan de champagner versie. Als ik hem was zou ik 'm niet snel verkopen, maar het is natuulijk een prachtige instap in de wereld van Spring Drive.
Lekker weer bijgeleerd en -gelezen, prachtige details mooi vastgelegd.
Erg, erg mooi.
Geldt ook voor het horloge, ook bijzonder mooi!
Die wijzers zijn echt de mooiste wijzers die er bestaan.
Leukste opmerkingen die ik zie bij dit soort fantastische horloges is 5000 euro + voor een Seiko???