NA: De jaren 50 herbezocht

Sup!

Kort verhaal, ik heb een horloge gekocht. Blij mee. Iets langer verhaal? Zie onderstaand.

Kast diameter; 38.9mm
Dikte (inclusief glas); 13.8mm
Lugbreedte; 20mm
Materiaal; 316L roestvrij staal
Uurwerk; Selita SW510 - handwinder
Waterdicht; jazeker, tot 100 meter
Kwaliteit van mijn foto’s; Zeer matig, maar je krijgt een prima idee! :smiley:

Sinds een aantal dagen deze retro-looking Excelsior Park om de pols. Vanaf het moment dat ik’m bij @Fate_Amenable_To_Change
zag wilde ik 'm eigenlijk al hebben. Zoals in z’n eigen topic al aangegeven wilde hij er van af omdat hij al meerdere lichte horloges had en ook wel eens een Hanhart wilde proberen. Ik zag dus m’n kans en na wat wikken en wegen toch de knoop doorgehakt. Ik zag altijd wat op tegen het hebben van een handwinder, maar tot op heden is het me nog niet tegen gevallen.

Hoe zit dat nou om de pols? Nou, erg comfortabel! Met z’n formaat van 38.9mm bij 13.8mm voel je 'm nagenoeg niet zitten en vergeet je eigenlijk dat je 'm om hebt. De enige keer dat ik merk dat ik 'm om heb is als de onderkant van de band op m’n bureau terecht komt, anders voel ik 'm echt niet. Kortom; top!

Minpunten? De lume. Deze is zo enorm ruk dat ze het net zo goed niet in de wijzers hadden kunnen leggen. Mien hemel, wat slecht.

Naast m’n Grand Seiko SBGX265 wilde ik ook nog iets hebben wat lekker retro is. En dat gat is nu ingevuld met de Excelsior Park. Het is er ééntje die sowieso gaat blijven en waarmee ik met recht kan zeggen dat ik nu twee serieuze horloges in de collectie heb, die uit twee horloges bestaat. :nerd_face:

Nog drie plekken in de kist. Wat volgt? Da’s een zorg voor later, eerst maar eens genieten van deze.

![IMG_1422|666x500](upload://5IgOwU0AFQiXUAYRM0svNr8tuUD.jpeg

Nou groetjes

32054398

69 likes

Gefeliciteerd! Prachtig horloge :ok_hand:

2 likes

Welkom bij de “Eigenaars van @Fate_Amenable_To_Change’s ex-en” club!

Knap ding hoor. En die lume, die moet je dan maar bekijken als heul erg retro-waarheidsgetrouw. Want het originele type chrono uit de jaren 40-50, diens wijzers zouden ook niet veel meer stralen nu. Ik vind het een topding, en dat reliëf op de wijzerplaat is goddelijk. :slight_smile:

4 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Van harte proficiat met deze mooie aanwinst ! :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

@LVA : jazeker, fate heeft heel veel exen :smirk:

2 likes

Hee, een NA topic, leuk!

Aangezien hij gewonden was toen je 'm kreeg, en we nu twee hele dagen verder zijn… We gaan het zien. :slight_smile:

Die is bijna net zo kut als bij Sinn en Dama… oh. Wacht. Kutter. Maar dat was je al gewend. Mocht het een troost zijn, bij Nomos, Hamilton, en mijn Farer Lander is het allemaal even kut.

Daar ging wat fout. Ik zou bijna zeggen dat je een mooie kleine verzameling hebt, maar dat klinkt “oddly sefl-serving”.

Gefeliciteerd man!

Je klinkt als m’n vrouw.

1 like

:innocent:

2 likes

Prachtig horloge! Ik wens je er een mooie tijd mee :+1:

2 likes

Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst :+1:

2 likes

Hele mooie aanwinst, gefeliciteerd! :+1:

2 likes

Mooi horloge, veel draagplezier!

2 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze markante verworvenheid!.
Fascinerende wijzerplaat!!
Mooi hoor!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Heel leuk horloge. Alles klopt hier. En die lume… 's nachts moet je andere dingen doen en niet op je horloge kijken.
Snel maken dat je wegkomt nu, voordat er iemands twijfel omslaat :grinning:
Veel draagplezier.

2 likes

Prachtig duo heb je daar. Je Excelsior Park is een prima tegenhanger van je GS. :ok_hand:t2:

Veel plezier van deze overname. :+1:t2:

2 likes

Leuk, gefeliciteerd! Mooi horloge met inderdaad een mooie klassieke uitstraling.
Geniet ervan!

2 likes

Ik vind het echt een schitterend horloge. Mooi duo heb je zo.
Enjoy, maar dat zal geen enkel probleem zijn.

2 likes

Gefeliciteerd! Leuk horloge!

2 likes

van harte!

Groetjes van zijn grootvader

6 likes

When you want to have a good time, you need a good watch

2 likes