Wat een mooi verhaal is dit , ik heb genoten
Dank weer voor je leesvoer, je enthousiasme, verdieping in de materie.
En daarnaast gefeliciteerd met deze aanwinst!
Weer wat geleerd over Hanhart, ik dacht dat het een veel jonger merk was.
Weer een merk op mijn wensenlijstje.
De Excelsior Park is me ooit als 13mm verkocht, blijkt 13,5 te zijn met dichte bodem. Die droeg op zicht prima in vergelijk met de 15,5mm dikke Sinn en Yema chronografen.
Sterker nog, een mechanische chronograaf van 13,3, zoals de Hanhart is, is eigenlijk dikke prima. Natuurlijk is het geen El Primero, maar het is ook lang geen IWC, Sinn, Yema, Hamilton of Longines van boven de 15mm.
Voor een driehander is het niet acceptabel, voor een chronograaf is het dikke prima.
Sterker nog, degenen die het over hebben genomen van de familie zijn ex werknemers. Het is dus gewoon ouder dan zowel Rolex als Seiko, als we eerlijk zijn.
Sorry man.
Bij mij 2. De Excelsior ook…
Mooi, veel draagplezier, en een mooi verhaal
Even los van het NA topic van @Hotseflots wat je hier vindt:
In het verleden heb ik daar ook een iets langere tekst aan gewijd:
Een paar gelinkte foto’s worden niet meer weer gegeven, maar verder doet die review het nog prima.
Kleine correctie overigens: De EP is geen 3,7mm dik, hij is nipt dunner dan de Hanhart. Het ziet er naar uit dat het inderdaad 13,3 voor de Hanhart en 13 is voor de EP. We hadden ze even naast elkaar gelegd.
Dank je!
Het is de man die het horloge misschien cool maakt, niet het horloge dat de man cool maakt natuurlijk.
Evengoed, hij is mooi!
Laten we het er op houden dat dat sterk van de man en het horloge af hangt. Aangezien ik verre van cool ben krijg ik meer cachet van een fatsoenlijk horloge. Steve McQueen? Tja, Die produceerde zelf cachet, geloof ik.
Dank je!
Ik probeer het ook, cool zijn met toffe horloges en zo. Tot op heden helaas niet gelukt.
Leuk! Ik heb een tijdje de zwarte, niet flyback versie gehad in 39mm, die qua looks het meeste lijkt op het horloge van McQueen. Uiteindelijk weer verkocht, want ben toch niet zo van de chronographs. Maar absoluut een heel fijn, goed gemaakt horloge.
Veel plezier ermee!
Zowaar met een panda op de achtergrond!
Grappig, ik heb 'm eind 2022 via de Nederlandse vertegenwoordiger van Hanhart gekocht, nota bene via Bol.com! Kwam ze 'm persoonlijk bij me afleveren, een paar uur nadat ik 'm besteld had.
Haha, inderdaad!
Mijn pogingen waren eerder, in 2020, 2021, toen ze nog niet aan te slepen waren. In 2022 stond het op een laag pitje omdat ik de EP gekocht had en vond dat het mooi was geweest. Toch blijven loeren, uiteraard. Inmiddels verkoopt zelfs Seriouswatches Hanhart, wat ik dan ook wel weer grappig vind. Da’s ook een leuke tent.
Dit was overigens de review die me destijds over de streep trok (toen nog met een andere titel, haha), was 'n beetje een impulsieve aankoop. Maar toch veel plezier van gehad.
Een citaat wat ik elf ook regelmatig nog aanhaal. Rare jongens verder, die Belgen…of in elk geval deze.
Goed stuk ook.
Leest prettig weg en met mooie foto’s. Hij is fijn…
Aha, u heeft de flyback Dan toch. Zeker.
Gaaf Chris. Even niet opletten en er is een behoorlijke upgrade in de collectie. Naar de Hanhart was je al langer aan het loeren. En terecht. Heerlijke NA, prachtige toevoeging. Congrats.
Hele mooie aanwinst en een mooi stukje educatie. Is deze Hanhart een stukje lager dan de gemiddelde Hanhart? In m’n hoofd zaten ze altijd zo rond de 14/15mm.
Geniet van je aanwinst, gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Echt een heel cool horologe!